Poziom 1 - Foreign Shore | Solucja Unravel 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 13 czerwca 2018
Na samym początku rozgrywki w Unravel 2 spotkasz kolejnego bohatera. W ciągu całej gry będziesz musiał kontrolować obie postaci. Jeśli dobrze zintegrujesz ruchy postaci żadna droga w Unravel 2 nie będzie dla ciebie problemem. Aby ułatwić rozpoczęcie rozgrywki dwoma bohaterami stworzyliśmy specjalną stronę, warto spojrzeć na nią przed odpaleniem gry.
Początki
Zaraz po poznaniu nowego kompana będziesz musiał udać się w dalszą drogę. Gra będzie uczyć cię podstawowych ruchów i założeń.
Twoją pierwszą przeszkodą będzie kawałek płotu, aby go ominąć musisz zawiązać przy nim włóczkę i mocno ja zwinąć. W ten sposób, twój mały bohater, popsuje płot i będzie mógł przejść dalej.
Chwile później trafisz na dwa kawałki drzewa. Jedną postacią musisz przytrzymać korzeń tak, aby druga mogła się z niego wybić i wskoczyć na drugi. W ten sposób twój drugi bohater zepchnie konar i oboje będą mogli przejść na drugą stronę.
Jaskinia
Gdy pójdziesz dalej prosto trafisz do jaskini. W niej czeka na ciebie element zręcznościowy. Musisz połączyć swoich bohaterów i przeskoczyć po małych gałęziach na drugą stronę. Jeśli spadniesz nic ci się nie stanie, ale musisz cofnąć się i przeskoczyć wszystko jeszcze raz.
W jaskini poznasz jeszcze jedną mechanikę. Twoja postać może wspinać się po ścianach odbijając się od nich. Wystarczy, że podskoczysz przy jakiejś wąskiej szczelinie, a twoja postać sama odbije się na drugą ścianę. Dzięki temu możesz się szybko i sprawnie wspinać.
Kawałek dalej zobaczysz kolejną mechanikę bardzo przydatną w grze. Musisz zahaczyć włóczkę w odpowiednim miejscu, odbić się od ściany i przeskoczyć na gałąź poniżej. W grze Unravel 2 często spotkasz się z zastosowaniem tej mechaniki.
W kolejnej części jaskini zobaczysz trzy wystające gałęzie, na każdej z nich znajduje się punkt, do którego możesz przywiązać włóczkę. Musisz zahaczyć włóczkę o pierwszy punkt, rozbujać się, przeskoczyć i zahaczyć szybko włóczkę w kolejnym miejscu. W ten dostaniesz się szybko na drugą stronę jaskini.
Aby dostać się na skałę musisz zahaczyć włóczkę o walec znajdujący się poniżej. Gdy to zrobisz wystarczy, że przeciągniesz go przed skałę i po nim wskoczysz na górę.
Tworzenie mostów
Zaraz po wyjściu z jaskini trafisz na przeszkodę. Musisz połączyć swoich bohaterów, złapać włóczką gałąź i ją mocno pociągnąć. Dzięki temu wejście z drugiej strony otworzy się. Rozdziel swoje postaci. Jedna z nich musi dalej wisieć na włóczce, a druga możesz wskoczyć na górę i wydostać się z tego miejsca.
Kawałek dalej musisz stworzyć most, aby mógł przejść dalej. Wystarczy, że przywiążesz włóczkę do obu punktów. Dzięki temu powstanie most, z którego twoje postaci będą mogły odbić się i wskoczyć na gałąź znajdującą się nad nimi.
Podążając dalej trafisz na kawałek gałęzi, musisz przesunąć ją dalej, aby wskoczyć na skałę. Aby to zrobić musisz stworzyć most jednym ze swoich bohaterów. Drugim wepchnij gałąz na most, aż do skały. Gdy to zrobisz wystarczy, że połączysz bohaterów, wskoczysz na gałąź i z niej doskoczysz do skały.
W kolejnej jaskini musisz zbudować dwa mosty. Pierw zahacz włóczkę czerwonego o punkt, rozhuśtaj się i przywiąż ją z drugiej strony. W ten sposób stworzysz czerwony most. Potem odbij się niebieskim bohaterem, przywiąż włóczkę w punkcie powyżej, rozhuśtaj się i stwórz kolejny most. W ten sposób możesz szybko przenieść bohaterów na samą górę.
Droga do latarni morskiej
Po przejściu przez mosty dostaniesz się do kolejnej części jaskini. Tam musisz dostać się na drugą stronę, aby to zrobić musisz rozdzielić swoich bohaterów, spuścić jednego z nich i rozkołysać go tak, aby przeskoczył na drugą stronę. Tam wystarczy, że przyciągniesz do siebie drugiego bohatera i już będziesz po drugiej stronie.
Kawałek dalej trafisz znowu do miejsca gdzie będziesz musiał porzucać swoimi postaciami. Stań na pierwszej skale, spuść jednego z bohaterów, rozhuśtaj go i przeskocz na drugą skałę. Przyciągnij do siebie drugiego bohatera, rozbujaj go tak, aby dostał się na kolejną skałę. Z niej automatycznie się zsunie. Poluźnij włóczkę tak, aby i tak mógł się rozbujać i doskoczyć do ostatniej skały.
Studnia
Na końcu pierwszego poziomu w grze Unravel Two trafisz do studni. Aby się z niej wydostać będziesz musiał użyć wszystkich mechanik, których nauczyłeś się w pierwszym poziomie gry.
Na samym początku musisz przepłynąć na drugą stronę studni i wdrapać się po liściach. Tam wystarczy, że odbijesz się od ściany, zawiniesz włóczkę na gałęzi i przeskoczysz na drugą stronę.
Tam, na górze zobaczysz belkę. Dzięki niej możesz wejść wyżej, wystarczy, że będziesz się odbijać od niej i od ściany. Jeśli spadniesz będziesz musiał zaczynać całą sekwencję od początku.
Stamtąd wystarczy, że przeskoczysz na drugą stronę i wskoczysz do wiadra, a po krótkim filmiku wydostaniesz się ze studni. Ten etap zakończy pierwszy rozdział.