Rozdział 6 - Sygnał alarmowy | Undercover Missions Operation Kursk K-141 poradnik Undercover Missions: Operation Kursk K-141
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Obudź nieprzytomnego Korabelnikova
Opuść mostek i maszeruj do kabiny oficera broni. Zastawszy w korytarzu trzech najemników, wróć na mostek, gdzie włącz alarm, klikając na pulpicie po lewej. Przejdź pod kabinę Korabelnikova - jeśli mężczyźni nadal tam będą, ponownie wybierz się na mostek i tym razem wyłącz alarm. To powinno poskutkować. Wędruj kolejny raz pod kabinę oficera broni i otwórz ją za pomocą posiadanej karty dostępu. Przyjrzyj się nieprzytomnemu mężczyźnie i spróbuj go obudzić. Ponieważ nie przyniesie to pożądanego rezultatu, udaj się do sali chorych.
Kliknij czerwoną apteczkę pierwszej pomocy - oczywiście jest zamknięta. Otwórz ją zatem za pomocą zabranego najemnikowi na mostku śrubokrętu i wyjmij ze środka sole trzeźwiące. Następnie zabranym drugiemu najemnikowi kluczem do rur stłucz szybkę w oszklonej gablotce (na prawo od drzwi). Zabierz z niej uszkodzoną maskę gazową. Trzeba ją naprawić, by oficer broni w razie potrzeby mógł z niej skorzystać.
Wybierz się zatem pod drzwi kabiny pierwszego oficera. Okaże się, że są dodatkowo zabezpieczone zamkiem szyfrowym (kliknij nie tam, gdzie pojawia się napis "kabina Egora Soboleva", tylko na panelu z zamkiem oznaczonym "safety door"). W zbliżeniu śrubokrętem odkręć od jego metalowej pokrywy trzy śrubki i spróbuj odkręcić czwartą, niestety, ta (dolna prawa) okaże się oporna.
Maszeruj więc do kajuty marynarzy i z prawej szuflady pod prawą dolną koją (tej od łóżka nr 4) wyjmij smar i odrdzewiacz w jednym. Wróć pod kabinę pierwszego oficera i w zbliżeniu potraktuj smarem ostatnią śrubkę w pokrywie zamka zabezpieczającego drzwi, po czym odkręć ją śrubokrętem.
Zdejmij pokrywę. Teraz nożem bojowym (albo skalpelem) przetnij czerwony kabel po prawej, a w brakujące miejsce po lewej wsadź skalpel (użyj go na złączu).
Wejdź do kabiny Soboleva (stosowne oznaczenie na lewo od zamka szyfrowego), otwórz szufladę biurka i wyjmij z niej plaster opatrunkowy. Posłuż się nim, by naprawić uszkodzoną maskę gazową.
Przejdź do kabiny oficera broni (otwórz ją posiadaną kartą dostępu) i najpierw za pomocą noża bojowego oswobodź Korabelnikova z więzów, a następnie potraktuj go solami trzeźwiącymi (nie musisz używać na nim naprawionej maski gazowej, ale musisz mieć ją sprawną w ekwipunku).
Nadaj sygnał alarmowy
Wędruj do stanowiska radiooficera i sprawdź (PPM i LPM) stan radia (pulpit po lewej). Wszystko zostało uszkodzone przez pożar, musisz nadać sygnał z innego miejsca.
Przenieś się więc najpierw na korytarz przy prowadzącym na pokład włazie (na planie - u samej góry po lewej), gdzie na rurze u dołu po lewej zlokalizuj rękawice robocze. Zabierz je.
Następnie udaj się do kapsuły ratunkowej (na planie - u samej góry po prawej). Spróbuj otworzyć prowadzące do niej drzwi (czerwonym zaworem). Okaże się to niemożliwe. Zauważ jednak, że po prawej kawałek stalowej rury ledwie trzyma się całości. Niestety, w tym miejscu ze szpary w rurze wydobywa się gorąca para.
Użyj zatem na rurze roboczych rękawic, po czym podnieś przez nie kawałek rury, który spadł na podłogę. Teraz potraktuj właz owym kawałkiem rury, po czym przejdź do kapsuły. Kliknij radio na ekranie na wprost (PPM i LPM), niestety, nie ma mocy. Obadaj więc system zasilania (poniżej ekranu radia).
Przywracanie zasilania
Pojawi się plansza z zagadką w stylu Tetrisa (tym razem trudniejszą niż poprzednia). Przeciągając, przenoś rozrzucone wokół metalowej płytki elementy do jej wnętrza, tak by szczelnie wypełniły je całe. Strzałkami w dole ekranu zmienisz położenie (pionowe, poziome, w lewo, w prawo) poszczególnych elementów układanki. Jedno z wielu rozwiązań zagadki na fotce poniżej.
Przywróciwszy zasilanie, nadaj przez radio sygnał alarmowy. Następnie wróć na mostek, by porozmawiać z Korabelnikovem, po czym maszeruj na korytarz przy włazie i przedostań się na pokład łodzi (kliknij właz widoczny u góry nad czerwoną drabinką).