Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Undercover Missions: Operation Kursk K-141 - poradnik do gry

Undercover Missions: Operation Kursk K-141 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozdział 3 - Morderstwo Osipa Gerasimova poradnik Undercover Missions: Operation Kursk K-141

Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019

Wydostań się z izby chorych

Porozmawiaj z dr. Bakatinem. Spróbuj wziąć akta medyczne leżące na prawo od Mileny, lekarz upomni ją, że są tajne. Spróbuj wyjść - dowiesz się, że bohaterka musi leżeć. Przyjrzyj się umywalce po lewej, po czym ponownie zagadnij Bakatina, prosząc o wodę. Kiedy lekarz, dawszy pić Milenie, obróci się do niej plecami, zajrzyj do medycznych akt Osipa. Po kolejnym dialogu ponów próbę wyjścia, a gdy doktor raz jeszcze stanie tyłem, rzuć w niego zabraną z szuflady w kabinie Mileny pęsetą, po czym opuść pomieszczenie i przenieś się do swojej kabiny. Spróbuj z niej wyjść - rozlegnie się pukanie.

Po rozmowie z lekarzem (przyniesie Milenie lekarstwo) oraz pierwszym oficerem maszeruj do kajuty marynarzy. Przejrzyj stosik książek leżących na lewej dolnej koi i wyciągnij spośród nich kolejną kartę dostępu.

Opuść pomieszczenie i na planie wybierz izbę chorych (u góry, druga od lewej) - Rozdział 3 - Morderstwo Osipa Gerasimova - Undercover Missions: Operation Kursk K-141 - poradnik do gry

Opuść pomieszczenie i na planie wybierz izbę chorych (u góry, druga od lewej). Nie będzie już w niej doktora, zabierz stamtąd zatem proszek na skaleczenia (po prawej, obok akt Gerasimova) oraz skalpel leżący przy stetoskopie na stoliku po lewej.

Zbadaj miejsce zbrodni

Teraz maszeruj na miejsce zbrodni, czyli do pomieszczenia uzdatniania powietrza. Porozmawiaj z naprawiającym drzwi marynarzem, po czym podnieś z podłogi guzik od oficerskiej marynarki, który nieprzytomny Osip trzymał w ręce.

Zbadaj też (PPM) uszkodzoną butlę z gazem - można by zdjąć z niej odciski palców, ale nie masz jeszcze potrzebnych narzędzi - Rozdział 3 - Morderstwo Osipa Gerasimova - Undercover Missions: Operation Kursk K-141 - poradnik do gry

Zbadaj też (PPM) uszkodzoną butlę z gazem - można by zdjąć z niej odciski palców, ale nie masz jeszcze potrzebnych narzędzi.

Wybierz się więc do pomieszczenia kontroli uzbrojenia. Odemknij metalową szafkę (tę najbliżej włazu) - tym razem skrzynka na narzędzia będzie otwarta, weź z niej więc kombinerki i rolkę taśmy klejącej.

Potem udaj się do pokoju rekreacyjnego (na planie - nad kajutą marynarzy), skąd zwiń leżącą na szafce obok drzwi do toalety (po lewej) małą gumkę recepturkę - Rozdział 3 - Morderstwo Osipa Gerasimova - Undercover Missions: Operation Kursk K-141 - poradnik do gry

Potem udaj się do pokoju rekreacyjnego (na planie - nad kajutą marynarzy), skąd zwiń leżącą na szafce obok drzwi do toalety (po lewej) małą gumkę recepturkę.

I wróć do pomieszczenia uzdatniania powietrza, by zdjąć odciski palców z butli. Potrzebujesz do tego pędzla - w tym celu skalpelem z izby chorych odetnij Milenie kosmyk włosów i zwiąż je zabraną z pokoju rekreacyjnego gumką. Teraz posyp butlę z gazem skradzionym z izby chorych proszkiem, rozprowadź go stworzonym przed chwilą pędzlem i zdejmij odciski palców za pomocą pozyskanej ze skrzynki z narzędziami taśmy klejącej. Musisz jeszcze przenieść je na jakąś powierzchnię, na której będą widoczne, najlepiej czarną. A zatem skalpelem rozetnij fałszywą kartę identyfikacyjną Mileny. Pozyskawszy w ten sposób czarną osłonę karty identyfikacyjnej, kliknij butlę LPM - to wystarczy, by odciski palców znalazły się na czarnym tle osłony (nie trzeba używać osłony na butli, wystarczy mieć ją w ekwipunku).

Zdobądź odcisk palca Gerasimova

Opuść miejsce zbrodni i przenieś się do kajuty marynarzy, gdzie zajrzyj do prawej szuflady pod lewą dolną koją (tej od łóżka nr 3). Znajdziesz starą płytkę drukowaną, tę samą, którą Milena wyjęła z komputera w pomieszczeniu kontroli uzbrojenia. Z niej również zdejmij odcisk palca - w taki sam sposób jak poprzednio: posypując ją proszkiem, rozprowadzając proszek pędzlem i przykładając taśmę. Następnie użyj płytki na Milenie, zdobędziesz w ten sposób odcisk palca Gerasimova.

Przed wyjściem z kajuty włóż płytkę drukowaną do tej samej szuflady, w której była, inaczej bohaterka nie zechce opuścić pomieszczenia (jeśli wyjdziesz, nie pozyskawszy odcisku palca z płytki, po powrocie, zanim użyjesz wyjętej z szuflady płytki na Milenie, musisz raz jeszcze poddać ją działaniu pro - Rozdział 3 - Morderstwo Osipa Gerasimova - Undercover Missions: Operation Kursk K-141 - poradnik do gry

Przed wyjściem z kajuty włóż płytkę drukowaną do tej samej szuflady, w której była, inaczej bohaterka nie zechce opuścić pomieszczenia (jeśli wyjdziesz, nie pozyskawszy odcisku palca z płytki, po powrocie, zanim użyjesz wyjętej z szuflady płytki na Milenie, musisz raz jeszcze poddać ją działaniu proszku, pędzla i taśmy).

Zdobądź odcisk palca Korabelnikova

Pora zdobyć odcisk palca Korabelnikova. Udaj się pod drzwi jego kabiny i spróbuj wejść, okaże się, że mężczyzna jest w środku. Oczywiście trzeba go stamtąd wypłoszyć.

Wróć zatem do kajuty marynarzy, gdzie przyjrzyj się plakatom na ścianie po lewej, po czym odklej od jednego z nich kawałek taśmy - Rozdział 3 - Morderstwo Osipa Gerasimova - Undercover Missions: Operation Kursk K-141 - poradnik do gry

Wróć zatem do kajuty marynarzy, gdzie przyjrzyj się plakatom na ścianie po lewej, po czym odklej od jednego z nich kawałek taśmy. Z górnej koi po prawej zabierz bałałajkę. Wróć pod drzwi kabiny oficera broni.

Najpierw potraktuj je zabraną z plakatu taśmą, by zabezpieczyć drzwi przed zatrzaśnięciem, a potem ukryj się za włazem prowadzącym do następnego sektora (hermetyczne drzwi na wprost). Pozostając w ukryciu, użyj bałałajki na drzwiach kabiny Korabelnikova - trzeba to zrobić kilkakrotnie, by osiągnąć pożądany skutek.

Kiedy Korabelnikov opuści swoją kabinę i korytarz, wyjdź z ukrycia i wejdź do jego lokum - Rozdział 3 - Morderstwo Osipa Gerasimova - Undercover Missions: Operation Kursk K-141 - poradnik do gry

Kiedy Korabelnikov opuści swoją kabinę i korytarz, wyjdź z ukrycia i wejdź do jego lokum. Zabierz leżący na łóżku wieszak na ubrania, a z blatu biurka nóż do masła (obok talerza) i świnkę skarbonkę.

Składanie podartej notatki

Otwórz szufladę biurka i wyjmij z niej skrawki podartej notatki. Pojawi się plansza z układanką, na której trzeba dopasować do siebie kawałki kartki, by móc odczytać jej treść (okaże się, że to lista nazwisk). Przeciągając kolejne fragmenty na strzałki w dole ekranu, ustawisz je we właściwej pozycji. Przyciągając jeden do drugiego, połączysz pasujące skrawki ze sobą. Dobrze połączone nie dają się już rozdzielić. Prawidłowo ułożone skrawki na fotce poniżej.

Następnie przyjrzyj się kratce systemu wentylacyjnego (obok regału po lewej) - wygląda na to, że coś za nią jest - Rozdział 3 - Morderstwo Osipa Gerasimova - Undercover Missions: Operation Kursk K-141 - poradnik do gry

Następnie przyjrzyj się kratce systemu wentylacyjnego (obok regału po lewej) - wygląda na to, że coś za nią jest. Nożem do masła wydłub ze świnki monetę, której użyj do wyjęcia pokrywy ze ściany. Zbadaj rurę wentylacyjną, przekonasz się, że ukryte jest w niej małe pudełko, jednak Milena nie może go dosięgnąć (spróbuj). Połącz wieszak Korabelnikova ze sznurówką zabraną z koi w kajucie marynarzy - otrzymasz hak na sznurku. Wyciągnij nim małe pudełko ze schowka.

Użyj go na Milenie, by poznać jego zawartość, a są to: pistolet, amunicja, noktowizor i telefon wojskowy. Posyp amunicję proszkiem, rozprowadź go pędzlem i zdejmij odcisk taśmą klejącą. Następnie użyj amunicji na bohaterce - otrzymasz odcisk palca Korabelnikova. Na koniec całą zawartość pudełka włóż do niego z powrotem, a pudełko ukryj w otworze wentylacyjnym, który zabezpiecz pokrywą (inaczej Milena nie zechce wyjść). Opuść kabinę oficera broni.

Zdobądź odcisk palca Soboleva

Na planie pomieszczeń wybierz kabinę pierwszego oficera. Drzwi okażą się zamknięte, otwórz je za pomocą posiadanej karty dostępu, zabranej jakiś czas temu z kajuty marynarzy. Wysuń szufladę biurka i wyjmij z niego pustą kartkę papieru. Potraktuj ją proszkiem, pędzlem i taśmą klejącą, po czym użyj jej na Milenie. Zdobędziesz odcisk palca Soboleva.

Porównywanie zdobytych dotąd odcisków palców

Wróć do kabiny Mileny, w której teraz butelka z lekarstwem stoi na szafce po lewej (możesz je zabrać) i połóż na biurku odcisk palca Korabelnikova (lub któryś z pozostałych). Pojawi się plansza z 24 odciskami palców, na której masz odnaleźć trzy już pozyskane. Przenoś je więc z ekwipunku na kolejne odciski na planszy i sprawdzaj, czy pasują (LPM), aż trafisz na ten właściwy.

I tak: odcisk Korabelnikova to ostatni w drugim rzędzie, Soboleva pierwszy w trzecim, a Gerasimova czwarty w trzecim - Rozdział 3 - Morderstwo Osipa Gerasimova - Undercover Missions: Operation Kursk K-141 - poradnik do gry

I tak: odcisk Korabelnikova to ostatni w drugim rzędzie, Soboleva pierwszy w trzecim, a Gerasimova czwarty w trzecim. Brakuje jeszcze odcisków doktora i kapitana.

Zdobądź odcisk palca doktora oraz kapitana

Po odcisk palca doktora udaj się do sali chorych, gdzie pozyskaj go z leżącego na blacie po lewej stetoskopu (sprzęt medyczny). Standardowo posyp go proszkiem, ten rozprowadź pędzlem, a na koniec przyłóż do stetoskopu taśmę. Po wszystkim kliknij go LPM, a odcisk palca dr. Bakatina pojawi się w ekwipunku. (Możesz zabrać stojące po lewej opakowanie pasków testowych, choć raczej nie okaże się do niczego przydatne).

Teraz przenieś się na mostek (na planie - na prawo od kajuty pierwszego oficera). Zauważ, że na stole w centrum pomieszczenia leży kopia rozkazu wymarszu, którą na pewno kapitan miał w ręku. Ukradnij ją, kiedy wszyscy trzej mężczyźni będą odwróceni do stolika tyłem (Milena powie, że są skupieni na instrumentach nawigacyjnych) i opuść mostek. Udaj się do swojej kabiny. Tradycyjnie użyj na kopii rozkazu proszku, pędzla i taśmy, a potem samej kopii na Milenie. Zdobędziesz odcisk palca kapitana Vladina.

Porównywanie kolejnych odcisków palców

Połóż go na biurku i podobnie jak poprzednio, przenosząc najpierw jeden, a potem drugi odcisk z ekwipunku na kolejne na planszy, odszukaj na niej oba odciski: odcisk kapitana to pierwszy w drugim rzędzie, a doktora to szósty (w tym samym rzędzie) - Rozdział 3 - Morderstwo Osipa Gerasimova - Undercover Missions: Operation Kursk K-141 - poradnik do gry

Połóż go na biurku i podobnie jak poprzednio, przenosząc najpierw jeden, a potem drugi odcisk z ekwipunku na kolejne na planszy, odszukaj na niej oba odciski: odcisk kapitana to pierwszy w drugim rzędzie, a doktora to szósty (w tym samym rzędzie).

Odnajdź Soboleva

Ponownie wybierz się na mostek, okaże się, że kapitan wzywa tam pierwszego oficera. Maszeruj do kabiny Korabelnikova, gdzie raz jeszcze wyjmij pudełko ze skrytki w otworze wentylacyjnym - monetą zdejmij pokrywę, a hakiem wyciągnij pudełko z rury.

Wypakuj jego zawartość i skorzystaj z telefonu, by zadzwonić do pułkownika Bobrova (użyj urządzenia na Milenie) - Rozdział 3 - Morderstwo Osipa Gerasimova - Undercover Missions: Operation Kursk K-141 - poradnik do gry

Wypakuj jego zawartość i skorzystaj z telefonu, by zadzwonić do pułkownika Bobrova (użyj urządzenia na Milenie). Następnie spakuj wszystko z powrotem do pudełka i umieść je w otworze wentylacyjnym, który zabezpiecz pokrywą.

Teraz udaj się do pomieszczenia kontroli uzbrojenia, gdzie spotkasz Soboleva. (Jeśli akcja z telefonem została przeprowadzona przy pierwszym otwarciu pudełka, i tak musisz ponownie użyć urządzenia na Milenie - mimo że nie zechce już ona zadzwonić - inaczej Sobolev nie pojawi się w pomieszczeniu kontroli uzbrojenia).