4. Awans do nowej Ery w Tropico 5 Tropico 5 poradnik
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Na skraju wojny domowej... ekhem... Światowej
Aby awansować do drugiej ery, czyli do Ery Wojen światowych, musisz spełnić jeden warunek - twoje poparcie na wyspie musi wzrosnąć ponad magiczne 51%.
Warto się postarać o wyższe poparcie spełniając żądania obywateli - budując Tawerny, Misje katolickie oraz miejsca pracy i domy.
Wynalezienie Konstytucji zwiększy nasze poparcie i dążenia do niepodległości, więc rozwój naukowy jest wskazany. Warto zbudować Bibliotekę na samym początku rozgrywki. Nie warto jednak sprowadzać z zagranic pracowników, gdyż jest to horrendalnie drogie, a po kilku frachtowcach i misjach na wyspie znajdzie się wystarczająco dużo takich obywateli.
Co jakiś czas będą się pojawiać misje dla rewolucjonistów. Za ich wykonanie dostaniemy pieniądze lub trzech wykształconych rewolucjonistów.
Lód i śnieg. Zimna wojna
Do trzeciej Ery, czyli Zimnej wojny, wkroczysz mając podpisane traktaty z oboma stronnictwami wojny.
Jeśli twoje stosunki ze stronnictwem są ciepłe lub lepsze, traktat zostanie podpisany bez wahania, w innym wypadku możesz obawiać się warunków do spełnienia lub natychmiastowego najazdu.
Dobrze balansuj z szlakami handlowymi - dzięki nim będziesz mógł wpływać na stosunki z państwami biorącymi udział w wojnie.
Kolejnym aspektem poprawiającym stosunki są Ambasady, które w ciągu długiego czasu potrafią złagodzić gniew Hitlera bądź Churchila.
Są jeszcze zadania, które mogą się nawzajem wykluczać. Jeśli widzimy nad pałacem dwa wykrzykniki mogą one oznaczać takie zadanie. Nie możemy niestety pomagać obu stronom konfliktu w ramach takiego zadania.
Ostatnimi drobnostkami, które wpływają na nastawienie stron wojujących są prawa i artykuły konstytucji. Na przykład Amerykanom podoba się "Kraj Imigrantów" a Osi podoba się natomiast "Wykształcona kadra wojskowa"
Ku modernizmowi i internetowi
Do wkroczenia w ostatnią erę, czyli Czasy Współczesne potrzebujesz jednej z dwóch rzeczy: Programu kosmicznego (pokojowa droga) lub Programu atomowego (droga mniej pokojowa).
Podstawową rzecz do osiągnięcia tych celów jest rozwój naukowy - oba budynki są dostępne po wynalezieniu odpowiednich technologii - "Wrogi atom" i "Przestrzeń".
W osiągnięciu tego celu szybko pomogą ci następujące budynki - Biblioteki, Uczelnie wyższe (muszą zostać wyposażona w ulepszenie) i Obserwatoria. Każde z nich wytwarza sporo punktów rozwoju. Jeśli jeszcze zwiększysz finansowanie na maksa oraz znajdziesz menadżera z właściwością Potentat (Tycoon) pozwoli to na drastyczne zwiększenie możliwości badawczych.