Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Tropico 5 w 10 prostych krokach

Tropico 5 w 10 prostych krokach

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

10. Konstytucja w Tropico 5 Tropico 5 poradnik

Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019

Ogólnie

Konstytucja to najważniejszy dokument w państwie. Na Twojej rajskiej wysepce jest bardzo podobnie, jednak możesz sprawić by dokument służył zarówno tobie jak i obywatelom.

Dostęp do Konstytucji dostajesz w czasach Wojen światowych po wynalezieniu technologii Konstytucji.

Kiedy zakończysz okres kolonialny możesz wprowadzić w życie trzy artykuły konstytucji, w każdej erze do wynalezienia jest technologia, która dodaje kolejne trzy. Te technologie to: Nowomowa, Demokracja i Drobny druczek.

Dla każdego zapisu konstytucji są trzy opcje, często jedna z nich jest zorientowana pro-obywatelska, jedna pro-dyktatorska, a jedna jest (prawie) neutralna. Czasem nie da się jednak tego rozróżnić, gdyż wszystko zależy od efektu jaki jest ci potrzebny w grze. Zwykle to neutralna opcja jest zaznaczona od razu. W poradniku będą przedstawione w kolejności w jakiej są w grze.

Konstytucja powala globalnie wpływać na takie aspekty jak imigracja, wojskowość, wolności obywatelskie czy status państwa.

Era kolonialna

W opcjach Konstytucji tej ery masz do dyspozycji trzy opcje: Prawa wyborcze, Status państwa oraz Armię - 10. Konstytucja w Tropico 5 - Tropico 5 w 10 prostych krokach

W opcjach Konstytucji tej ery masz do dyspozycji trzy opcje: Prawa wyborcze, Status państwa oraz Armię.

Wśród Praw wyborczych masz do wyboru:

  1. Prawa tylko dla mężczyzn (pro-dyktatorska) - Opcja ta nadaje prawa wyborcze tylko mężczyznom. Spowoduje to zmniejszenie wyborców o połowę, jednak niezadowolenie wśród kobiet i pro-populistycznych obywateli będzie wysokie.
  2. Prawa tylko dla bogaczy (neutralna) - nadaj prawa tylko bogatym (czyli klasie średniej i wyższej (Well-off i wyżej)). Na początku będzie to niewielki odsetek zadowolonych obywateli, lecz po pewnym czasie ich odsetek będzie się zwiększał w miarę wzrostu zamożności społeczeństwa. Wysokie zadowolenie jest wtedy wymagane.
  3. Prawa dla wszystkich (pro-obywatelskie) - każdy dorosły głosuje. Obniża współczynnik zbuntowania wśród społeczeństwa, choć powoduje znaczne wahania nastrojów wyborczych.

Wśród Statusu państwa masz wybór:

  1. Teokracja - Państwo kościelne w którym rządzą kapłani, powoduje że wokół Kościołów, Misji katolickich i Katedr zmniejsza się przestępczość, jednak obywatele będą chcieli coraz więcej takich budynków. Frakcja religijna będzie zachwycona.
  2. Państwo świeckie - wolność pod względem wyboru religijności. Zwiększa poczucie wolności wśród obywateli.
  3. Państwo ateistów - Państwo bez religii. Badania naukowe będą prowadzone 10% szybciej, gdyż żadne religijne naleciałości nie będą miały miejsca.

Armia może istnieć w takich formach:

  1. Milicja - Wszyscy zawodowi żołnierze muszą mieć średnie wykształcenie. Dodatkowo w trakcie powstań lub najazdów powoływane są jednostki milicji - słabe i niewiele wnoszące do starć.
  2. Pobór - żołnierze nie muszą być wykształceni, lecz są słabi w walce.
  3. Zawodowa armia - tylko wykształceni ludzie służą w wojsku. Lepsza lojalność żołnierzy i wysoka skuteczność w walce. Zadowolenie frakcji militarystycznej wydatnie wzrośnie.

Era Wojen Światowych

Dodatkowe trzy artykuły: Prawa polityczne, Prawo pracy i Obywatelstwo - 10. Konstytucja w Tropico 5 - Tropico 5 w 10 prostych krokach

Dodatkowe trzy artykuły: Prawa polityczne, Prawo pracy i Obywatelstwo.

Wśród praw politycznych wyróżniają się:

  1. Państwo totalitarne (definitywnie pro-dyktatorskie) - obniża swobody obywatelskie, zmniejsza częstotliwość wyborów. Defraudacja wyborów pozwala na 300% dodatkowych głosów, ale rebelianci będą się bardziej buntować.
  2. Państwo policyjne (neutralnie) - policjanci są przekonujący, by na ciebie głosować, a obywatele są prawie wolni.
  3. Demokracja (pro-obywatelsko) - wolność obywateli - rzadkie rebelie ale bardzo częste wybory.

Polityka pracownika:

  1. Praca dla wszystkich - Pracownicy zaczynają pracę w wieku lat 13 i robią do śmierci. Obniżona długość życia i zadowolenie z pracy
  2. Wesołe dzieciństwo - Pracownicy zaczynają pracę w wieku lat 16 i pracują do około 70-75 lat
  3. Raj pracowniczy - Pracownicy zaczynają pracę w wieku 16 lat i kończą w wieku 65-70 lat. Podniesiona radość z pracy.

Obywatelstwo służy do regulowania imigracji:

  1. Program wizowy - średnia ilość imigrantów, w znacznej części wykształconych.
  2. Naród imigrantów - duża ilość imigrantów, czasem trafi się ktoś wykształcony.
  3. Strzeżone niebo - Bardzo mało imigrantów, ciężko także wyjechać z wyspy. Nacjonaliści będą zachwyceni.

Era Zimnej wojny

Era zimnej wojny przynosi kolejne trzy artykuły: Prawa obywatelskie, Strukturę ekonomii i Wolność mediów - 10. Konstytucja w Tropico 5 - Tropico 5 w 10 prostych krokach

Era zimnej wojny przynosi kolejne trzy artykuły: Prawa obywatelskie, Strukturę ekonomii i Wolność mediów.

Prawa obywatelskie dają trzy możliwości:

  1. Totalna kontrola państwa - zmniejsza wolność oraz koszty zabójstw i wygnania obywateli.
  2. Służby bezpieczeństwa - Dzięki takiemu obrotowi sprawa policja i wojsko szybciej będą znajdywać specjalnych obywateli jak managerów, liderów frakcji czy rebeliantów.
  3. Otwarte społeczeństwo - zwiększa wolność ale zwiększa tez koszty zabójstw i wygnania.

Struktura ekonomii może wyglądać następująco:

  1. Gospodarka planowana - Budynki zarządzane z góry przez managerów dostaną 10 punktów wydajności.
  2. Plutokracja - Zyski osiągane różnymi drogami wpływające na konto w szwajcarskim banku będą 20% większe.
  3. Otwarty rynek - wpływ maksymalnego budżetu na wydajność budynku jest większy. O około połowę niż zazwyczaj.

Wolność mediów można zaplanować na trzy sposoby:

  1. Totalna propaganda - mniej rewolt i rebelii za ceną mniejszej wolności dawanej przez media.
  2. Dotowane media - Nie ma wpływu na wolność, jednak zwiększa budżet mediów. Dziennikarze przekonują niektórych obywateli do ciebie podczas głosowań.
  3. Wolne media - większa wolność, lecz częstsze rewolty i protesty.

Czasy współczesne

Czasy współczesne oferują ostatnie trzy artykuły: Prawa autorskie, Globalizacja i Ekologia - 10. Konstytucja w Tropico 5 - Tropico 5 w 10 prostych krokach

Czasy współczesne oferują ostatnie trzy artykuły: Prawa autorskie, Globalizacja i Ekologia.

Prawo autorskie wpływa na badania i może być realizowane na trzy sposoby:

  1. Firewall - mniej mieszkańców staje się rebeliantami, lecz badania są spowolnione, gdyż budynki wytwarzają mniej punktów rozwoju. O około 15-20%
  2. Ściganie piractwa - Pozwala na zwiększenie pomocy zagranicznej z Unii Europejskiej i Stanów zjednoczonych o 20%. Na tym etapie jednak nie powinieneś jednak polegać na pomocy zagranicznej. Jeśli jednak polegasz, to nie idzie ci najlepiej.
  3. Wolny internet - Więcej osób zostaje rebeliantami, jednak badania są szybsze o 15%.

Globalizacja wpływa na ceny towarów:

  1. Protekcjonizm - zwiększa ceną nieprzetworzonych towarów o 20%, przydatne, gdy np. nie masz z jakichś powodów fabryk na wyspie.
  2. Strategiczny sektor - zwiększa ceny eksportowe na szlakach handlowych o 20%.
  3. Otwarte granice - zwiększa ceny wszystkich towarów przetworzonych - zwykłych towarów przemysłowych jak i luksusowych - o 10%. Daje zdecydowanie największy zysk ze wszystkich trzech.

Ekologia wpływa na środowisko i wydajność fabryk:

  1. Po pierwsze ekonomia - nie przejmujesz się ekologią i zwiększasz wydajność fabryk o 10% ale zanieczyszczenie wzrasta o 50%.
  2. Wydajne gospodarowanie - zmniejsza budżet fabryk o 20%, nie ma wpływu na wydajność.
  3. Zero emisji - zmniejsza wydajność o 20% ale zanieczyszczenie o 75%. Wskaźnik turystyczny wyspy skoczy wysoko.