Tropico 5 w 10 prostych krokach
Podręcznik tropikalnego dyktatora. Poradnik Tropico 5 w 10 prostych krokach zawiera najważniejsze informacje dotyczące tego tytułu. W opracowaniu poza objaśnieniem mechaniki i poradami ogólnymi, poruszono temat zarabiania pieniędzy, badań, budynków i dekretów.
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
W poradniku do gry Tropico 5 znajdziesz wiele przydatnych informacji, które pomogą ci zostać najwspanialszym dyktatorem wyspy. Tropico 5 to kolejna możliwość wcielenia się w samozwańczego dyktatora niewielkiego wyspiarskiego państewka z wielkim ambicjami. Obywatele bananowej republiki mogą pod twoimi rządami zaznać rajskich rozkoszy lub piekielnych katuszy - wszystko zależy od tego w jaki sposób będziesz rządził swoją wysepką. Może wcielić się w dyktatora pokroju tych, których amerykańskie wojska mają za zdanie obalić w każdej nowej "szybkiej wojnie" i utrzymywać się na stanowisku dzięki uciemiężeniu obywateli i wielkim przekrętom wyborczym lub spowodować raj na ziemi i opiekować się obywatelami jak najlepszy wujek, dziki czemu twoje poparcie będzie zdumiewająco wysokie. Dzięki szerokiemu wachlarzowi możliwości będziesz mógł po prostu stworzyć kraj swoich marzeń i zbudować kapitalizm ze swoimi wysokimi kominami fabrycznymi i szerokim rozstrzałem gospodarczym albo socjalizm, gdzie panuje pogląd "od każdego względem sił, każdemu względem potrzeb"? A może będziesz garnął tylko pod siebie, bo rodzinę masz na utrzymaniu? Będziesz pomagał swoim obywatelom wydając pomocne dekrety, zwiększające możliwości państwa i zmniejszające niezadowolenie czy ciemiężył ich opresyjnym prawem i wszędobylską policją oraz armią? Tropico 5 da ci wszystkie te możliwości, a nawet więcej dzięki nowemu trybowi wieloosobowemu. Oczywiście to co jest opisane na łamach tego poradnika to tylko wytyczne, które mogą pomóc twoim rządom, ale nic nie zmusza cię, by zastosować zupełnie inną taktykę.
Krok 1: Interfejs
Polecany nowym graczom. Da rozeznanie z czym się wiążą poszczególne okienka, gdyż skomplikowanie gier ekonomicznych jest jednym z ich pięt achillesowych
Krok 2: Porady ogólne
W tym miejscu znajdą się porady dla osób które nie chcą być prowadzone za rączkę. Dla każdej ery jest kilka punktów, które pozwolą w miarę bezboleśnie przetrwać dane czasy.
Krok 3: Zarabianie pieniędzy
Jeden z najważniejszych rozdziałów. Dopóki na wyspie znajdują się farmy i kopalnie, jest w miarę prosto. Jednak każdy z budynków przemysłowych wymaga wyszkolonych pracowników, ale tylko na przemyśle można zbić ogromne kokosy. Drugą strona medalu jest turystyka. Uzupełnieniem jest obszerny Schemat przemysłu.
Krok 4: Awans do nowej Ery
Nowość w grze. Nic od razu, trzeba się trochę napracować by coś osiągnąć. Opis momentów przejścia, wymaganych technologii i jakie są tego następstwa.
Krok 5: Budynki
Przegląd budynków w grze z poradami czy warto inwestować. Opis każdej kategorii uzupełniony jest poradami, które budynki są szczególnie istotne, oraz takie których warto się wystrzegać.
Krok 6: Almanach
Rozdział poświęcony opisowi przeglądu wyspy - od ekonomii poprzez frakcje polityczne i demografię na polityce zagranicznej kończąc.
Krok 7: Dynastia
Jeśli dobrze będziesz rozporządzać prywatnym majątkiem może uda się twojemu rodowi przetrwać na stanowisku El Presidente całkiem sporo czasu.
Krok 8: Dekrety
Jeśli chcesz zaprowadzić odpowiednie prawo na wyspie - ten rozdział jest dla ciebie. Dekrety to nie tylko nowe prawa, dają też znacznie większe możliwości kontroli nad mieszkańcami, ekonomią czy surowcami naturalnymi.
Krok 9: Badania
Kolejna nowość. Rozdział poświęcony poradom jakie budynki budować by mieć punkty badań i w co warto inwestować w pierwszej kolejności by mieć zapewniony rozwój.
Krok 10: Konstytucja
Najważniejszy dokument w państwie. Jednak tutaj ma ona służyć Twoim celom. Dzięki niej możesz kontrolować takie aspekty jak głosowania, armię czy moment przejścia obywateli na emeryturę.
Dawid "Kthaara" Zgud (www.gry-online.pl)
O poradniku
Oto zestaw kolorów użyty w poradniku:
Brązowy - Budynki
Niebieski - Badania, ery i dekrety.
Zielony - Towary
Pomarańczowy - Elementy interfejsu
Czarny - inne, nie mieszczące się w powyższych kategoriach, takie jak dekrety, czy katastrofy naturalne.
Dodatkowe info
Schemat kolorów legendy nie dotyczy opisów rysunków, na których jest numeracja. Wtedy kolor numerka jest zgodny z numerkiem na obrazku.
Kwestia nazewnictwa: gra jest po angielsku, lecz stosuję najtrafniejsze polskie tłumaczenia jej elementów. Tak więc Power plant to Elektrownia a Foreman to Przodownik.
Autor Poradnika
Dawid Zgud
Informacje o Tropico 5 w 10 prostych krokach
Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016
Poradnik zawiera : strony: 13, ilustracje: 42 , mapy i obrazki z oznaczeniami: 2.
Skorzystaj z funkcji komentarzy do wskazania błędów lub uzupełnienia poradnika.