Zamek Morskiego Głazu | Opis przejścia gry Trine 2 Trine 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Zamek Morskiego Głazu
Rusz przed siebie i skorzystaj z kokosów, aby przeskoczyć na brzeg z prawej. Na palmie i na kładce na górze znajdziesz doświadczenie. Warto też wskakiwać do wody w każdym możliwym miejscu i nurkować, ponieważ morskie głębiny skrywają sporo kul z doświadczeniem. Przeskocz kraba i rusz przed siebie. Wskocz do wody i dokładnie zbadaj teren, ponieważ znajdziesz dodatkowe doświadczenie. Następnie wróć na brzeg, poczekaj, aż krab stanie na przycisku w ziemi, po czym wskocz na niego, przeskocz na kładkę, a potem na teren z prawej. Uważając na kulę z kolcami (możesz zatrzymać ją magiem), przeskakuj po platformach kierując się w prawo. Po chwili dotrzesz do punktu kontrolnego #1 oraz ognia wydobywającego się z dyszy z prawej.
Rzuć młotem w kamienną ścianę z prawej i przetocz kulę na przycisk w ziemi z prawej. Na lewym postaw sześcian i przeskocz w prawo po aktywowanych w ten sposób kładkach. Czeka cię tutaj pojedynek ze sporą grupą goblinów, w tym jednym z dwoma mieczami. Aby ich pokonać pozostawaj w ciągłym ruchu uważając na ciosy i strzały i wyprowadzaj ataki, kiedy tylko jest to możliwe. Po walce wskocz na platformę na górze i skorzystaj z sześcianów, aby dostać się do kuli. Zeskocz na dół, przesuń dźwignię i przejdź przez bramę. Przeskocz po kładce na prawo, gdzie znajdziesz punkt kontrolny #2. Następnie zeskocz na dół, uważając na kolce i zniszcz rycerzem blokadę z lewej. Zeskocz na platformę z lewej. Jak widzisz za ścianą znajduje się butelka doświadczenia w drewnianej klatce. Aby się do niej dostać podejdź do ściany i skorzystaj z umiejętności wybuchowy młot (musisz wcisnąć i przytrzymać lewy klawisz myszy do czasu, aż broń zacznie świecić się na fioletowo). Po uderzeniu klatka rozpadnie się, wyczaruj wtedy magiem kładkę i wyciągnij butelkę.
Po odciążeniu przycisku na ziemi otworzy się kamienna zapadnie na dole z prawej. Zeskocz na dół (uważając na kolce) i przejdź do pomieszczenia z prawej podnosząc kolejną porcję doświadczenia. Wróć na górę i przeskocz po ruchomych kładkach w prawo (jeśli nie chcesz się męczyć z odpowiednim tempem możesz zeskoczyć na dół, przejść w prawo i wyczarować sześcian między kręcącymi się trybami, co spowoduje zatrzymanie mechanizmu, musisz to jednak uczynić w momencie, kiedy kładki w pozycji poziomej). Przejdź w prawo, a kiedy zawali się pod tobą most zanurkuj pozbieraj doświadczenie. Aby dostać się niżej musisz zepchnąć kulę na wyloty powietrza. Po uczynieniu tego wróć na górę i pokonaj goblina z dwoma mieczami. Następnie skorzystaj z haka, aby dostać się na platformę nad tobą, gdzie znajdziesz sekret #17.
Rusz w prawo i omiń punkt kontrolny #3. Zabij goblina na górnej kładce i wskocz do wody. Poczekaj, aż ruchoma kładka będzie z prawej strony po czym wskocz na nią i przeskocz na stały ląd. Zniszcz blokadę na prawo od ciebie i podnieś kule doświadczenia. Następnie stwórz sześciany, aby wejść wyżej. Zabij goblina, wskocz na górną platformę i podejdź do ognistego koła. Z prawej strony znajduje się kamienna ściana. Możesz ją zniszczyć młotem lub podpalając wybuchową beczkę (aby ją zdobyć naciśnij przycisk w ziemi znajdujący się pod platformą na której stoisz) i przystawiając ją do muru. Poczekaj, aż rura z ogniem będzie w pozycji poziomej, po czym wskocz na nią, wyczaruj sześcian na kolcach z prawej i przeskocz na ląd. Po wylądowaniu przejdź przez punkt kontrolny #4.
Przejdź w prawo, wejdź na platformę i przesuń dźwignię w lewo. Kiedy znajdziesz się w wodzie zanurkuj i zacznij płynąć w prawo zbierając po drodze całe doświadczenie. Wróć na lewo i wypłyń na ląd. Zacznij kierować się w prawą stronę zbierając po drodze doświadczenie znajdujące się na wysepkach. Na ostatniej z nich strąć do wody dwa kokosy. Na końcu drogi znajdziesz punkt kontrolny #5. Wyczaruj na nich kładkę oraz sześcian, a następnie rzuć młotem w kamienną ścianę nad twoją głową i wskocz na górę zbierając doświadczenie. Wskocz do wody, zanurkuj i przepchnij w prawo ogromną kulę, która spadła z góry. Przepłyń w prawo i wypłyń w pierwszym możliwym miejscu, gdzie znajdziesz doświadczenie.
Kontynuuj płynięcie w prawą stronę omijając po drodze zielone potwory. Na końcu wypłyniesz w lokacji z mackami kałamarnicy trzymającymi kamienną platformę. Skorzystaj z niej, aby wskoczyć na podwyższenie z lewej, gdzie znajdziesz sekret #18. Następnie przeskocz w prawo, zniszcz kamienny posążek i zeskocz na dół mijając punkt kontrolny #6. Na platformie nad głową bohatera znajdziesz butelki doświadczenia. Zeskocz do dołu z prawej i zniszcz młotem kamienną ścianę. Kiedy lokacja wypełni się wodą będziesz mógł dotrzeć do kolejnych kul z doświadczeniem. Wskocz na środkową platformę i ustaw sześcian tak, aby obronić się przed strzałami z prawej. Uważając na pociski rzuć młotem w górę stojąc po lewej stronie platformy, dzięki czemu na dół zleci butelka. Następnie wejdź na górę i przejdź w prawo.
Trafisz do pokoju z pułapkami. Najłatwiejszym sposobem na przebrnięcie przez niego jest postawienie sześcianów na polach z kolcami. Potem wystarczy po nich przeskoczyć uważając na bujające się topory. Omiń punkt kontrolny #7 i kiedy pogoda się zepsuj ruszaj w prawo. Kiedy zawali się most spadniesz wprost na punkt kontrolny #8. Zabij wszystkie gobliny i rzuć młotem w kamienną ścianę z prawej strony. Wejdź na górę i miń punkt kontrolny #9. Następnie strzel ognistą strzałą w wybuchowe beczki z lewej, postaw kilka sześcianów i wejdź na górę, gdzie znajdziesz doświadczenie (rzuć w górę młotem, dzięki czemu na dół spadnie butelka). Rycerzem zniszcz drewnianą klatkę, dzięki czemu odblokujesz tryby od bramy. Zejdź na dół, przesuń dźwignię w lewo i przejdź przez w prawo.
W komnacie przeczytaj dziennik i ruszaj dalej. Trafisz do pomieszczenia z dużą ilością strzelających roślin. Postaw po jednym sześcianie przy roślinie z prawej i lewej strony, co zablokuje ich strzały. Warto też rzucić młotem w drewnianą blokadę na suficie, gdzie jest butelka z doświadczeniem. Kontynuuj odbijając się od rozgwiazd. Kiedy dotrzesz punktu kontrolnego #10 i do krabów i będziesz chciał zdobyć kule z doświadczeniem, to wyczaruj na nich kładkę i postaw na niej sześcian. Przejdź w prawo i skorzystaj z kamiennych platform unoszonych przez kałamarnicę, żeby przejść dalej (wcześniej warto też wskoczyć do wody i trochę ponurkować w poszukiwaniu kul z doświadczeniem). Następnie znów zanurkuj i pozbieraj kule uważając na potwory. Wyjdź na ląd i kontynuuj mijając po drodze punkt kontrolny #11. W pokoju z obrazem czeka cię walka ze sporą ilością goblinów. Pamiętaj, żeby podczas pojedynku pozostawać w ciągłym ruchu.
Po walce wejdź do komnaty z ognistą rurą. Jeśli chcesz możesz wejść do dziury z prawej i rzucić młotem w kamienną ścianę na dole, co zaleje pomieszczenie wodą. Możesz też zablokować sześcianem mechanizm z lewej (pamiętaj tylko, żeby uczynić to kiedy ruchoma platforma będzie w pozycji poziomej) i wskoczyć po kule z doświadczeniem. Przejdź w prawo i omiń punkt kontrolny #12. Wskocz do akwenu z prawej i zanurkuj zbierając kule. Następnie opuść na dół platformę z lewej, postaw na niej sześcian, po czym wyczaruj kładkę na uniesionej platformie z prawej. Następnie stań na lewej stronie kładki i użyj zaklęcia maga, aby opuścić na dół kamienną platformę nad tobą i wskoczyć na nią. Stań w jej połowie i strzel z łuku w roślinę z wodą. Kiedy nasiona zamienią się w dużą roślinę skorzystaj z niej, aby dostać się na górę, gdzie miń punkt kontrolny #13.
Przejdź w prawo (po drodze możesz podnieść butelki z doświadczeniem znajdujące się na ruchomej platformie pod sufitem) i zeskocz na dół, gdzie czeka cię walka z bossem. W pierwszej kolejności rozprawiaj się z małymi goblinami, a następnie sprowokuj "księcia", żeby rozbił maczugą kamienie z prawej strony sali. Kiedy uderzy w to miejsce następnym razem, maczuga wbije się w drewno dając ci czas do atakowania bossa od tyłu. Możesz też uciekać przed nim i ostrzeliwać go z łuku albo, jeśli znajdzie się z lewej strony sali, użyć haka na dźwignij na górze, co spowoduje uruchomienie pułapki ogniowej. Powtarzaj cały schemat, aż przeciwnik padnie. Kiedy to nastąpi przejdź w prawo.