[Misja 20] Hall of Seasons - użycie kryształów, podziemna machina i czerwony duch (cz.1) poradnik Tomb Raider: The Angel of Darkness
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019
Hall of Seasons - użycie kryształów, podziemna machina i czerwony duch
Przedmioty do zebrania:
Naboje / Medykamenty | Uzbrojenie / Pozostałe |
Duża Apteczka (x2) Naboje Viper SMG Naboje Standardowe V (x5) | V-Packer |
Przeciwnicy:
Szkielet znany z poprzedniego opisu w głównej sali, potem jeden przy wielkiej machinie, dwójka na drugim piętrze i kolejna para na trzecim. W końcu czeka Cię konfrontacja z czerwonym duchem.
Opis przejścia:
Mając wszystkie cztery kryształy, możesz udać się w okolicę wrót, którym wszedłeś do Sali Sezonów. Najpierw zajmij czymś szkielet, który biega beztrosko po okolicy. Będziesz mógł bezpiecznie włożyć kamienie pod każdy z czterech obrazków [#359] . Spowoduje to otwarcie się drzwi w okrągłej sali na dole. Wstań teraz na symbol wiatru pośrodku sali (mapa w poprzednim opisie) i uruchom jedną ze złych dźwigni, by spaść niżej. Tam skręć w prawo i przeskocz nad lawą, by dotrzeć do otwartych przed chwilą drzwi z lewej [#360] .
Uwaga! Zakładam, iż wszelkie przedmioty zostały w tej okolicy zebrane - w przeciwnym razie opis co i gdzie znaleźć, znajdziesz w poprzednim opisie poziomu.
Zejdź po schodach na sam dół i przełącz znajdującą się tu dźwignię [#361] . Po przeładowaniu poziomu wyjdziesz w sali z wielką machiną. Musisz odnaleźć i przekręcić cztery pokrętła, każde z nich symbolizujące jeden z żywiołów. Skręć od razu w lewo na kładkę i przejdź nią do końca, by znaleźć pierwsze pokrętło [#362] - Wiatr.
Odwróć się plecami do pokrętła i z rozbiegu przeskocz na kładkę przy maszynie (tę okrągłą). Przejdź nią na drugą stronę machiny, gdzie natkniesz się na łańcuch [#363] . Wskocz na niego i przejdź na sąsiednią kładkę. Po drabinie wyjdziesz wyżej, do drugiego pokrętła [#364] - Wody. Zejdź po drabinie z powrotem w dół i po łańcuchu na okrągłą kładkę.
Kolejnym krokiem będzie powrót na kładkę przy schodach, którym dostałeś się do tego pomieszczenia. Zejdź po znajdującej się przy nich drabinie [#365] w dół, a potem kolejną po drugiej stronie kładki na dno sali. Jeśli chcesz, zajmij się kościotrupem biegającym po okolicy, po czym przejdź na drugą stronę sali, gdzie znajdziesz Naboje Viper SMG [#366] .
Wejdź po znajdującej się nieopodal (pod wielką maszyną) drabinie wyżej, na kolejną okrągłą platformę (niżej niż poprzednia). Znajdź kolejny łańcuch [#367] i przejdź na czarną półkę. Po drabinie wyjdziesz wyżej - jednak by wydostać się z tunelu z drabiną, musisz skoczyć - Lara odbije się od ściany i wyląduje na kładce. Jeszcze jedna drabina prowadząca w górę i znajdziesz trzecie pokrętło [#368] - Ziemi.
Wróć po obu drabinach na czarną półkę i po łańcuchu na mniejszą okrągłą kładkę. To właśnie na niej znajdziesz ostatnie pokrętło [#369] - Ognia. Jak tylko je przełączysz, w okolicy zaczną obracać się rożne ostrza. By się stąd wydostać, z miejsca z pokrętłem opuść się na rękach na dno sali, po czym wyjdź po znanej Ci już drabinie [#370] wyżej. Druga drabina zaprowadzi Cię pod schody wyjściowe.
Udaj się nimi i przełącz używana już dźwignię, by wrócić do okrągłego pomieszczenia pod Salą Sezonów. Skręć w prawo, przeskocz przez dziurę i potem kolejną. Musisz przejść pod wielkim kamieniem [#371] , który ciągle porusza siew dół i w górę. Kolejne utrudnienia to najpierw trzy macki [#372] , potem urządzenia z ostrzami i na końcu dwie macki. Za nimi, po lewej stronie, znajdziesz wejście do windy.
Pociągnij za łańcuch dwukrotnie, by wrócić do Sali Sezonów. Zastaniesz w niej cztery poruszające się bloki [#373] . Wyskocz na najniższy, a potem kontynuuj skacząc z miejsca na kolejne. W ostatniego możesz podskoczyć wyżej i rękoma chwycić się stalowej konstrukcji [#374] na drugim piętrze sali.
Tylko jedna belka [#375] w okolicy nadaje się jako przejście w bezpieczne miejsce - czyli na balkon okalający sale. Uważaj, jak tylko się tam dostaniesz, zza ścian wyskoczą dwa szkielety (jeden na lewo, drugi na prawo od stalowej belki). Nie warto zaprzątać sobie nimi głowy, wiec od razu ruszaj w prawo, do schodów [#376] biegnących wyżej.
Po prawej stronie będziesz miał zamknięte wrota - wbiegnij na balkon z lewej. Kolejne dwa kościotrupy pałętają się po okolicy. Twoim zadaniem jest obiec sale z lewej, by w końcu natrafić na uszkodzoną część podłogi [#377 ] . Po ścianie możesz wspiąć się wyżej, a potem w prawo, na wąska półkę z dźwignią [#378] . Jak tylko z niej skorzystasz, widziane wcześniej drzwi staną otworem.
Wróć po ścianie w okolice zniszczonej podłogi i omijając szkielety, wróć za otwarte wrota. Na podłodze znajdziesz Naboje Standardowe V. Przesuń ścianę [#379] , by Lara poczuła się silniejsza. Zabierz znajdującą się tam Dużą Apteczkę, po czym wracaj na balkon i do części z rozwaloną podłogą. Wespnij się ponownie na ścianie na półkę z dźwignią. Tym razem musisz stąd przejść wyżej [#380] .
Lara zacznie się wspinać coraz wyżej, aż w końcu zawiśnie na rękach. Czym prędzej ruszaj przed siebie i potem w lewo, na wąską półkę pod dachem [#381] , gdzie możesz na chwilę odsapnąć. Kolejnym krokiem będzie przejście na rękach na środek sali i dalej znowu w górę. Przejdziesz w końcu przez zniszczoną część sufitu [#382] - jak tylko się tam znajdziesz, odskocz do tyłu zanim Lara straci siłę. Podejdź do wielkich drewnianych drzwi, a te staną otworem. W korytarzu wybierz trasę na lewo. Uważaj, za kolejnymi drzwiami czeka Cię spotkanie z czerwonym duchem!