[Misja 14] Tomb of Ancients | Tomb Raider The Angel of Darkness poradnik Tomb Raider: The Angel of Darkness
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019
Tomb of Ancients
Przedmioty do zebrania:
Naboje / Medykamenty | Uzbrojenie / Pozostałe |
Bandaże Lecznicze Naboje Standardowe V (x2) | V-Packer |
Przeciwnicy:
Nietoperze, dwójka lub trójka, zależnie gdzie i w którym momencie na nie trafisz. Do tego kościotrup na samym dole budowli będzie utrudniał Ci życie, a Ty możesz go co najwyżej chwilowo ogłuszyć. Zabić się go po prostu nie da, więc nie trać cennych naboi.
Opis przejścia:
Zaczynasz w tunelu. Ruszaj przed siebie, uważając by w odpowiednim momencie spać idealnie na drewnianą belkę [#286] . Z niej zeskocz niżej i ruszaj w stronę rozleglejszej części jaskini. Jak tylko kamera pokaże Ci okolicę, podejdź do krawędzi przepaści i opuść się na rękach. Zejdź po ścianie [#287] na niżej położoną półkę.
Rozejrzyj się po okolicy i zastrzel pierwszego nietoperza. Może, ale niekoniecznie musi nadlecieć. Twoim zadaniem jest przeskoczyć na drewnianą belkę [#288] , a z niej do jaskini. Tędy dostaniesz się do dziury, którą opuszczając się powoli na rękach, przejdź na najniższy poziom. Tam zobaczysz zerwany most [#289] .
Przeskocz z rozbiegu na drugą stronę (uważaj, łatwo spaść) i zabierz czekające w pomieszczeniu Bandaże Lecznicze [#290] . W okolicy pojawi się również nietoperz, lub nawet dwa, więc uważaj na siebie. Wróć do zerwanego mostu i popatrz w prawo - zobaczysz półkę, na której nie ma żadnego posągu [#291] .
Przeskocz na nią z rozbiegu, chwytając się jej rękoma, jeśli zajdzie taka potrzeba. Teraz popatrz na półkę z posągiem umieszczoną przy mostku [#292] . Możesz na nią skoczyć z rozbiegu, po czym opuścić się na rękach i w ten sposób ominąć posąg. Gdy znajdziesz się w odpowiedniej pozycji [#293] , opuść się w dół, na półkę.
Z niej natomiast zejdź na niższą, korzystając z części [#294] umożliwiającej wspinaczkę. Kolejny etap, to przejście po bocznej ścianie - musisz się po niej wspiąć i manewrować Larą tak, by poruszała się tylko w lewo, przy czym gdy tylko znajdziesz się w odpowiednim miejscu [#295] . Opuść się po prostu w dół.
Wylądujesz na nowej półce. Uważaj, bo jeśli spadniesz ze zbyt dużej wysokości, możesz się uszkodzić. Przeskocz z półki na drewnianą belkę z dźwignią [#296] . Gdy ją przestawisz, ze ścian wysuną się skalne półki [#297] . Musisz po nich zeskoczyć na sam dół. Tutaj liczą się zdolności w operowaniu skokami Lary - czyli zabawa w ponowne wczytywanie gry.
Jak tylko znajdziesz się na dnie wielkiego pomieszczenia, uważając na szkieletora znajdź wąskie przejście [#298] . Przykucnij i w ten sposób dostań się do niewielkiego pomieszczenia z dźwignią. Jak tylko ją przeciągniesz, zostaną wysunięte nowe płyty. Wróć do szkieletora i zacznij wspinaczkę w górę [#299] .
Znowu masz okazje wykazać się w kierowaniu Larą. Wskakuj na kolejne półki, nie pomijając żadnej. Dostaniesz się w końcu na ostatnią, czerwoną, z której podskoczysz wyżej, do półki z dźwignią [#300] . Wracaj na dół drogą, jaką się tu dostałeś. Potem wskocz w zapadnię [#301] , którą przed chwilą opuściłeś. Wskoczysz do tuneli.
Idź przed siebie, aż natrafisz na rozwidlenie. Skręć w prawo i otwórz znajdujące się tam drzwi [#302] . Za nimi znajdziesz strzelbę V-Packer oraz Naboje Standardowe V (x2). Wróć do tunelu i ruszaj nim dalej. Otwórz kolejne drzwi, by znaleźć się w mniejszym pokoiku [#303] . Jak tylko ruszysz dalej, za Twoimi plecami zatrzasną się drzwi.
Trafisz do pomieszczenia z przeszkodami. Jak tylko przesuniesz dźwignię z prawej [#304] , będziesz miał kilka sekund, by przebiec do otwartych na kilka sekund wrót po drugiej stronie. Po drodze musisz uważać na zatrute strzałki, wypuszczane z obu stron sali oraz na wielkie szpikulce [#305] , które należy po prostu przeskoczyć. Jeśli przejdziesz wszystko biegnąc, na pewno zdążysz. Potem przejdź przez kolejne komnaty i wrota, by załadował się nowy poziom.