Peru - Return to Paraiso (5) | Etap 2 | Tomb Raider Legenda poradnik Tomb Raider: Legenda
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Po dotarciu do kolejnej pułapki wskocz na znajdujący się przy suficie drążek (#1). W ten sposób przedostaniesz się na drugą stronę. Znajdziesz się w końcu w głównym pomieszczeniu kompleksu. Załączy się scenka przerywnikowa (#2), w trakcie trwania której dowiesz się w jaki sposób zginęła (lub nie ;-)) Amanda. Po chwili gra ponownie powróci do rzeczywistości. Obejrzyj kolejną scenkę. Lara postanowi dotrzeć do centralnego pomieszczenia tej świątyni.
Po odzyskaniu kontroli możesz oczywiście rozejrzeć się po okolicy. Generalnie jednak będziesz musiał udać się w prawo. Zbliż się do wody (#1). Kiedy uznasz, iż jesteś gotowy, zanurkuj do niezbadanej jeszcze jaskini. Płyń przed siebie. Początkowo możesz się jeszcze trochę gubić, ale dość szybko powinieneś opanować pływanie. Po drodze będziesz się miał okazję wynurzyć (#2), tak aby Lara mogła zaczerpnąć nieco powietrza.
Do właściwej świątyni prowadzi niewielki tunelik (#1), aczkolwiek nie powinieneś mieć większych problemów z jego odnalezieniem. Znajdziesz się w większej świątyni. Twoją uwagę powinny zwrócić znajdujące się obok wrota. Będziesz je musiał otworzyć. Generalnie chodzi o wciskanie znajdujących się pod wodą sfer (#2). Patrząc w stronę wrót, musisz zacząć od bardziej oddalonej kuli, zlokalizowanej po lewej stronie. Następnie musisz podążać zgodnie z ruchem wskazówek zegara, tak aby podświetlić wszystkie trzy sfery. W przeciwnym przypadku rozpalone kule ponownie zostałyby "zgaszone".
Udana akcja zostanie zwieńczona krótkim filmikiem przerywnikowym (Lara odnajdzie obcas Amandy). Co więcej, woda zostanie wypompowana z tej części jaskini. Na początek przeskocz nad zniszczonym fragmentem bramy (#1). Załączy się kolejna scenka przerywnikowa, w trakcie trwania której dowiesz się więcej na temat historii tego grobowca. Możesz ruszać dalej. Do celu prowadzą dwie kiepsko oświetlone ścieżki (#2). Warto więc korzystać z latarki.
Dotrzesz w końcu do ślepego zaułka. Obróć się w lewo i zacznij wskakiwać na wyższe poziomy (#1). Po dotarciu na samą górę będziesz musiał przeskoczyć na przeciwległą platformę. Nie powinno ci to sprawić żadnych problemów. Nad sobą powinieneś zauważyć punkt, do którego będzie mógł zostać doczepiony harpun. Wykonaj tę czynność. Podciągnij się do góry, tak aby ujrzeć przeciwległą platformę (#2). Rozbujaj się, a następnie na nią przeskocz.