Japan - Meeting with Takamoto (5) | Etap 3 | Tomb Raider Legenda poradnik Tomb Raider: Legenda
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Skorzystaj z oszklonych drzwi. Znajdziesz się w nowym korytarzu. NIE IDŹ jeszcze w prawo. Zamiast tego skieruj się do stróżówki. Będziesz mógł tu wykonać dwie czynności - skorzystać z centralnego pulpitu (podgląd kamer bezpieczeństwa; #1) oraz włączyć alarm przeciwpożarowy (#2), dzięki czemu ujrzysz broniące dostępu zapory laserowe.
Wracaj do korytarza. Podejdź do kuli i zacznij ją pchać w stronę laserów. Generalnie chodzi o to żeby zasłonić się przed broniącym dostępu działkiem (#1). Przejdź w ten sposób na drugi koniec korytarza. Zaczekaj aż działko przestanie strzelać i skieruj się w lewo. Skorzystaj z jedynych możliwych drzwi. Załączy się krótka scenka z rozmowy z Takamodo. Po jej zakończeniu zacznij strzelać do znajdujących się tu przeciwników (#2). Pamiętaj o wykonywaniu częstych uników!!
Ustaw się teraz przy PRAWYM końcu stołu (patrząc od wejścia) i wyjmij harpun. Musisz przyczepić do zawieszonej w górze ogromnej konstrukcji (#1). Generalnie chodzi o to żeby ją możliwie jak najbardziej rozbujać, dzięki czemu rozbijesz znajdującą się w oddali szybę. Po wykonaniu tej czynności rozpraw się z dwoma nowymi wartownikami (#2). Wskakuj na szafkę, a z niej do nowego korytarza.
Skorzystaj ze znajdującej się tu windy (#1). Po dotarciu na górę załączy się kolejna scenka przerywnikowa (#2). Czeka Cię teraz pojedynek z Akimoto. Aby nie było zbyt łatwo, jest on wyposażony w potężną broń. Gdy tylko odzyskasz kontrolę nad Larą skieruj się do dowolnej statuy. Wskocz na rynnę, tak aby przedostać się na górny balkonik.
Walka z Akimoto generalnie nie będzie wymagała wyszukania jego słabych punktów. Musisz go po prostu nafaszerować odpowiednią ilością ołowiu, unikając przy tym jego "magicznych" ataków. Mężczyzna generalnie będzie posyłał dwa typy "fal". Aby uniknąć górnych fal musisz wykonywać przewroty z użyciem klawisza F (#1), nad dolnymi należy z kolei przeskakiwać. Cały czas strzelaj do bossa (#2). Początkowo powinien to oczywiście być karabin maszynowy.
Uwaga! Próba zaatakowania bossa z niewielkiej odległości może zaowocować tym, iż spróbuje on posłać w Twoją stronę prosty, lecz niezwykle silny strumień energii. Należy więc pozostawać w ciągłym ruchu. Po kilkudziesięciu sekundach powinno ci się udać pokonać Akimoto (#1). Przed Tobą nieco dłuższa scenka przerywnikowa. Głównej bohaterce uda się uciec z bazy korzystając z pomocy poznanego już wcześniej Nishimury (#2). W taki oto sposób zakończysz ten etap gry.