Rozwiązanie zagadek z lokacji 1. | Opis przejścia | The Watchmaker The Watchmaker poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 25 maja 2018
Już w pierwszych minutach gry The Watchmaker trafisz na zagadkę. Polega ona na odpowiednim ułożeniu rur tak, aby każda z nich była przyłączona do innej. Rury przekręcasz za pomocą zaworów umieszczonych wokół machiny.
- Pierwsza zagadka z rurami
- Zagadka z magnesami
- Przywracanie zasilania
- Zagadka z rurami numer dwa
- Zagadka z rurami numer trzy
Pierwsza zagadka z rurami
Pierwszy zawór odpowiada najwyższej rurze. Musisz przekręcić go dwa razy. Dzięki temu każda rura będzie przytwierdzona do innej.
Kolejny zawór, znajdujący się po lewej stronie, odpowiada trzeciej rurze od góry. Ten zawór również musisz przekręcić dwa razy.
Kolejny zawór po lewej stronie odpowiada drugiej rurze od góry. I ten zawór musisz przekręcić dwa razy. Dzięki temu rury będą przylegać do tych wystających z kolumn.
Ostatni zawór musisz przekręcić trzy razy. Po odpowiednim ustawieniu rur możesz wyjść z pomieszczenia i udać się dalej eksplorować wieżę zegarową.
Zagadka z magnesami
Kolejna zagadka, która stanie ci na drodze jest bardzo złożona. Trafisz do punktu, z którego schody poprowadzą cię w górę i w dół. Pierw musisz zejść na dół. Na drodze stanie ci kilku przeciwników. Musisz ich zabić, aby nie przeszkadzali ci w rozwiązywaniu zagadki.
Musisz wejść na magnes, stojący na torach, i odepchnąć znajdujący się przed nim filar. Dzięki temu stworzysz sobie drogę na górze.
Po wejściu na górę zobaczysz deskę stojąca ci na drodze. Wystarczy, że ja odepchniesz i po niej przejdziesz. Kolejna część zadania wymaga od ciebie skupienia i zręczności. Musisz szybko zbiec na dół i kliknąć czerwony przycisk pokazany na screenie powyżej.
Wróć szybko na górę i wskocz na czerwony przycisk. Dzięki temu przetransportujesz wyżej duży magnes. Wejdź na niego i popchnij filar znajdujący się przed nim.
Teraz udaj się po schodach na samą górę. Tam czeka na ciebie platforma ustawioną koło główniej ścieżki. Musisz na nią wskoczyć i przedostać się na drugą stronę.
Na końcu drogi znajduje się wiele rur. Musisz przejść pomiędzy nimi i podnieść element machiny. Z nim musisz przejść na drugi koniec drogi i umieścić go w machnie.
Przywracanie zasilania
Eksplorując wieżę zegarową trafisz na kolejne zamknięte pomieszczenie. Twoim zadaniem będzie przywrócenie zasilania wewnątrz niego. Aby to zrobić musisz wejść do środka i od razu skręć w lewo. Potem od razu w prawo i cały czas prosto, aż do wielkiego biurka.
Po prawej stronie biurka są schody. Musisz po nich przejść. Trafisz do pomieszczenia, w którym znajdziesz element machiny. Twoim zadaniem jest przeniesienie go do machiny. Pamiętaj, że z częścią nie możesz przechodzić przez drzwi. Najszybciej będzie jeśli przerzucisz część przez dziurę w ścianie. Miejsce to pokazaliśmy na screenie na górze.
Po umieszczeniu część skręć w lewo i przejdź przez podwójne drzwi. Trafisz na most otoczony ciałami z rurami zamiast głów. Przejdź po nim. Po drugiej stronie znajdziesz kolejną część do maszyny, weź ją i zanieś do maszyny.
Po umieszczeniu jej wróć w to samo miejsce. Znajdziesz tam windę, gdy na niej staniesz wyjdziesz z budynku.
Zagadka z rurami numer dwa
Pierwszy zawór odpowiada dwóm najniżej leżącym rurom. Musisz przekręcić go trzy razy. Dzięki temu każda rura będzie przytwierdzona do innej.
Kolejny zawór, znajdujący się po prawej stronie, odpowiada trzeciej rurze od dołu. Ten zawór również musisz przekręcić dwa razy.
Kolejny zawór znajduje się po przeciwnej stronie. Służy on do przesuwania rury na samej górze i na samym dole. I ten zawór musisz przekręcić dwa razy. Dzięki temu rury będą przylegać do tych wystających z kolumn.
Ostatni zawór musisz przekręcić tylko raz. Po odpowiednim ustawieniu rur możesz wyjść z pomieszczenia.
Zagadka z rurami numer trzy
Trzecia zagadka z rurami znajduje się na samym dole budynku. Aby ją rozwiązać musisz pierw umieścić na niej pozostałe części. Rury zostały rozrzucone pod podłoga. Aby je wydostać musisz je chwycić i przeciągnąć, aż do dziury. Dziura znajduje się dokładnie pod schodami.
Gdy wyciągniesz 3 elementy i umieścisz je na maszynie możesz zacząć poruszać zaworami. Pamiętaj, że każda rura musi był podłączona do innej, żadna nie może być bez pary.
Pierwszy zawór odpowiada ostatniej i trzeciej rurze. Musisz przekręcić go trzy razy. Dzięki temu każda rura będzie przytwierdzona do innej.
Kolejny zawór znajduje się po lewej stronie. Odpowiada on dwóm górnym rurom. Jego musisz przekręcić tylko raz.
Kolejny zawór po lewej stronie obraca najwyższą i środkową rurę. Musisz go obrócić dwa razy.
Ostatni zawór odpowiada rurze drugiej od góry i od dołu. Wystarczy, że przekręcisz go dwa razy, a ukończysz zagadkę.