Muzeum | Rozdział 4 - Kair | The Raven Legacy of a Master Thief The Raven: Legacy of a Master Thief poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019
Muzeum
Porozmawiaj z dyrektorem na dostępne tematy. Po wejściu do wnętrza skieruj się do panny Miller i tu również przeprowadź dialog. Następnie spróbuj wejść do stróżówki - zamknięta. Skieruj się więc korytarzem w lewo.
Porozmawiaj ze skrzypkiem, następnie rzuć okiem na gablotę z egipskimi klejnotami. Potem przejrzyj dwukrotnie gazetę leżącą na siedzisku. Spróbuj porozmawiać ponownie z Kreutzerem, a Zellner podzieli się swoimi przemyśleniami. Obejrzyj baner nad strażnikiem i samego strażnika - obie czynności wykonaj dwukrotnie. Następnie spróbuj wejść do strzeżonej przez niego sali.
Wróć do hallu i skieruj się w dół ekranu. Trafisz do Sali z ekspozycją stałą. Obejrzyj sztylety, a następnie porozmawiaj z lady Westmacott, poruszając koniecznie temat syna. Podczas dyskusji o rejsie wybierz opcję "did you think of her at all". Obejrzyj dwukrotnie statuy Imhotepa oraz Akenatena (mała i duża figura po lewej stronie). Skorzystaj z okazji i pogadaj z Mattem - uwierz mu!
Wróć do ekspozycji i przyjrzyj się gablocie w lewym dolnym rogu - to słynne "piaskowe szkło". Powróć do Sali ze skarbem - tym razem nie ma przed nią strażnika. Obejrzyj scenkę. Potem porozmawiaj z Mokhtarem. Następnie przyjrzyj się kamerze nad wejściem, gablotom po prawej stronie oraz drewnianemu sarkofagowi po lewej. Potem wyjdź i przygotuj się na zaskakującą animację.
W zaistniałej sytuacji przepytaj dyrektora. Obejrzyj bramę i spróbuj ją otworzyć. Idź do stróżówki i porozmawiaj z Oliverem. Gdy konwersacja będzie skończona, użyj telefonu, a potem przyjrzyj się maszynce do kawy. Kolejny krok to przeszukanie nieprzytomnego strażnika, przy którym znajdziesz klucze - użyj ich na metalowej skrzynce na ścianie po prawej. Gdy będzie otwarta, spróbuj uruchomić przełączniki w środku.
Podejdź do urządzenia po ścianą z tyłu i użyj go. Wykonaj tą czynność ponownie, a dowiesz się ciekawych rzeczy. Przyjrzyj się Oliverowi i skieruj do wyjścia.
Zwróć uwagę na lancę trzymaną przez posąg. Idź do holu i przyjrzyj drzewcowi flagi. Zweller weźmie go i wróci pod wrota. Użyj na nich drzewca. Spróbuj zachęcić dyrektora do współpracy. Idź do sali ekspozycją i za pomocą klucz strażnika otwórz gablotę, w której pokazano metodę powstawania piramid. Zabierz stamtąd metalową rurę. Po powrocie pod bramę użyj go na niej.
Obejrzyj dziurę po miejscu, gdzie stała gablota z Okiem Sfinksa. Wykonaj tą czynność ponownie, a Oliver pomoże. Potem obejrzyj sarkofag i rozbite gabloty - każdy przedmiot dwa razy. Zauważ, że po prawej stronie wyrwy znajduje się resztka kordonu - spróbuj ją zabrać. Nie uda się, ale możesz podnieść drugi, leżący po lewej i połączyć go z pierwszym. Potem porozmawiaj z Oliverem i zaufaj mu.
Skieruj się w prawo, a wejdziesz do dalszej części pomieszczenia. Tam znajdziesz mapę Kairu z datą 1940. Przeszukaj biurko stojące za nią, a następnie gablotę, w której znajdował się klejnot - znajduje się ona po lewej stronie, pod widocznym w półmroku krzesłem. Potem udaj się do drzwi, widocznych w głębi pomieszczenia. Sprawdź zasuwy.
Wyjdź do sali z ekspozycją i udaj się na górę. Porozmawiaj z dyrektorem, siedzącym przed zamkniętą bramą. Po automatycznym dialogu zacznij własny, poruszając w nim wszystkie tematy. Zakończ wyborem drugiej odpowiedzi. Wróć do piwnicy i zauważ, że za mapą znajduje się ściana. Dotrzesz im do zamkniętych drzwi. Po ich zbadaniu masz pogadankę z Oliverem. Wybierz "Raven escapes", "Legrand Gould act now", a na końcu "don't rely on others".
Skoro latarka już oświetla drzwi, można się im lepiej przyjrzeć. Po zrobieniu notatek przejdź się do dyrektora i poproś o tłumaczenie. Jak się dowiesz, słowa oznaczają człowieka, pawiana, szakala oraz sokoła. Wróć do ekspozycji stałej i przyjrzyj się ozdobnym słojom po lewej stronie (X). Obejrzyj każdy z osobna, aby zrobić kolejne notatki. Potem rzuć okiem na wielki sarkofag (X), stojący przy schodach, koło statuy. Obok niego znajduje się mały stolik z ważnym opisem - został oznaczony małym X na obrazku.
Teraz wróć do drzwi z dyskami i ustaw następująco: na górze pawian, po prawej szakal, po lewej sokół, na dole - człowiek. Symbole mają znajdować się na zewnątrz, czyli np. sokół ma znajdować się tak, jak jest to pokazane na powyższej grafice.
Rzeczy do obejrzenia w sekretnym pomieszczeniu to radiostacja, wiatrak (ten dwa razy) oraz krzesło. Gdy przyjdzie wybrać odpowiedź, wskaż na Incha. Spytaj o kradzież klejnotu, wybuch w pociągu oraz morderstwo baronowej. Następnie wybierz dowolną kolejność rozmów.