Podstawy budowania własnej talii | Podstawy The Elder Scrolls Legends
Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019
W tym rozdziale znajdziesz przydatne porady dotyczące tworzenia własnej talii. Choć proces ten nie jest łatwy, to daje sporo przyjemności satysfakcji.
Zalety budowania własnych decków
- Tworząc własną talię doskonale wiesz co się w niej znajduje dlatego też łatwiej będzie nią operować w trakcie rozgrywki. Dodając karty do decka na pewno zastanawiasz się nad ich zastosowaniem, synergią i korzyściami, które wiążą się z grą takimi kartami, a nie innymi.
- Większość osób grających w trybie Rankingowym doskonale zna decki, które aktualnie znajdują się w mecie (szczególnie na wyższych rangach). Jeśli napotkają inną wersję danej talii mogą kompletnie się pogubić ponieważ nie będą wiedzieć z jakimi zagrożeniami będą musieli się zmierzyć. Dzięki temu mogą zużyć swoje removale na kompletnie złych celach, a to poskutkuje trudnościami w późniejszych turach, gdy pojawią się na stole prawdziwe zagrożenia. To jest największa Twoja przewaga!
- Tworząc własny deck dopasowujesz go do swojego stylu gry. Jeśli w trakcie rozgrywki czujesz się komfortowo to na pewno wpłynie to pozytywnie na ilość wygranych. Każdy ma inny styl gry dlatego też jedni lepiej czują się grając kontrolne decki, a inni agresywne. Jeśli zmuszasz się do grania deckiem, którego nie lubisz, ale jest w mecie możesz zniechęcić się do gry.
- Nie musisz czekać na ustabilizowanie się mety i wyłonienie najlepszych decków. Kto wie, może to akurat Twój deck będzie najbardziej popularny w nadchodzącym sezonie?
- Grając własnym deckiem na pewno nauczysz się więcej na temat rozgrywki niż po ściągnięciu talii z kogoś innego.
Krzywa Magii
Krzywą magii można określić jako stosunek ilości kart do ich kosztu, który jest przedstawiony na wykresie. System ten w łatwy sposób pozwala zorientować się, czy w decku nie znalazło się za dużo kart o niskim koszcie bądź o bardzo dużym koszcie magii. Dzięki temu można uniknąć sytuacji w której zbyt szybko pozbędziesz się wszystkich kart lub nie będziesz w stanie nic zagrać przez pierwsze tury (karty o zbyt dużym koszcie). Karty należy dobierać w taki sposób, aby mieć szansę na zagranie czegoś w każdej turze. Wiadomo, że kart o niskim koszcie (1, 2, 3 many) musi być więcej niż tych o dużym koszcie magii (6, 7 i więcej), aby mieć większą szansę dobrego startu.
Dobieranie kart
Im więcej kart posiadasz na ręce tym masz większe pole do manewru i możliwość zareagowania na sytuację, która aktualnie zaistniała na stole. Dlatego też karty, które zapewnią możliwość dobierania kolejnych kart są bardzo ważne w każdej talii. W The Elder Scrolls: Legends istnieją różnego rodzaju "dobierajki", jak np. Kurierka z Varanis, Rozbójnik Rajhina. Uważaj jednak, aby w Twojej talii nie znalazło się zbyt dużo kart z doborem ponieważ może to poskutkować zbyt szybkim skończeniem się kart.
Removale czyli możliwość neutralizowania kart przeciwnika
W każdej talii muszą znaleźć się karty, które zapewnią możliwość natychmiastowego wyeliminowania stronnika/ków przeciwnika. W grze można znaleźć naprawdę potężne miniony o niskim koszcie. Bardzo ważne jest, aby móc taką kartę zneutralizować ponieważ otrzymując co najmniej 7 obrażeń na turę szybko można przegrać rozgrywkę. Każda z klas ma do dyspozycji własne removale, jak np. Ostry Oszczep, Wygnanie.
Synergia kart
Karty do talii należy dobierać w taki sposób, aby mogły ze sobą współgrać. Efektów synergii jest naprawdę sporo, a przykładowymi mogą być np. wzmacnianie ataku bądź punktów zdrowia Stworzeń, które są już wystawione na stole, przyzywanie dodatkowych jednostek, wskrzeszanie wcześniej zabitych Stworzeń, aktywacja dodatkowych efektów i wiele innych. Jeśli w twojej talii znajdą się karty, które dobrze ze sobą współgrają i mogą powodować dodatkowe efekty masz większe możliwości zagrywki.
Szeregi
Plansza na której rozgrywa się pojedynek podzielono na dwa szeregi. Gracz ma możliwość ustawienia w każdym z tych szeregów maksymalnie po 4 Stworzenia. Przy zagrywaniu Stworzenia gracz wybiera do którego szeregu będzie ono należeć. Trzeba tutaj zaznaczyć fakt, że Stworzenie znajdujące się w jednym szeregu nie może atakować innych stworzeń znajdujących się w drugim szeregu.
Szereg frontowy
Najprostszy z dostępnych szeregów ponieważ nie panują tutaj żadne dodatkowe zasady. Zagrywane Stworzenia mogą swobodnie ze sobą walczyć. W szeregu frontowym możesz ustawić maksymalnie 4 stworzenia na raz.
Szereg taktyczny
W szeregu taktycznym obowiązuje dodatkowa zasada. Każde Stworzenie zagrane do tego szeregu otrzymuje na jedną turę Osłonę i nie może być atakowane aż do następnej tury gracza, który to Stworzenie zagrał (nie licząc zaklęć z obrażeniami obszarowymi). W szeregu taktycznym również możesz ustawić maksymalnie 4 stworzenia na raz.
Szeregi specjalne
Grając w The Elder Scrolls: Legends możesz natknąć się na szeregi specjalne w których będą obowiązywać przeróżne reguły gry. Przykładowo:
- Gabinet luster - jeśli szereg gabinetu luster jest pusty w trakcie zagrywania Stworzenia do drugiego szeregu, automatycznie otrzymasz jego kopię w szeregu specjalnym.
- Cmentarz - za każde stworzenie zabite w tym szeregu gra przywoła Kościotrupa 1/1.
- Koszary - gdy przywołasz Stworzenie w tym szeregu, dobierasz kartę.
- Oblężenie - znajduje się tu stworzenia mają Przełamanie.
Rodzaje talii i ich synergia
W The Elder Scrolls: Legends gracz otrzymał do dyspozycji 5 różnych talii (nie licząc kart neutralnych), które różnią się od siebie stylem gry. Co ciekawe, gracz może stworzyć unikatową kombinację poprzez połączenie dwóch dowolnych talii. Dzięki takiemu zagraniu rozgrywka staje się nieco bardziej urozmaicona, a gracz musi spodziewać się wszystkiego po swoim przeciwniku.
Zwinność
Talia dla urodzonych skrytobójców. Bazuje na szybkich jednostkach o niskim koszcie magii, ale za to w ogólnie nie odpornych na obrażenia przez co często nie mają szans w bezpośrednim starciu z lepiej opancerzonymi jednostkami. Aby trochę zrekompensować słabe statystyki Stworzeń w talii Zwinności znalazło się sporo kart z umiejętnością Likwidacji, które mogą być wielce pomocne przy przebijaniu się przez szeregi wroga. Dewiza tej talii to atakuj szybko i nie pozwól przeciwnikowi na przejęcie kontroli nad pojedynkiem.
Wytrzymałość
Talia ta oparta jest na podtrzymywaniu zdrowia stworzeń, a także wzmacnianiu ich punktów zdrowia i ataku. Dzięki temu możesz spokojnie prowadzić wymiany ze Stworzeniami przeciwnika, a przeciwnikowi będzie znacznie trudniej wyeliminować Twoje jednostki. Wiele stworzeń posiada zdolność Regeneracji dzięki czemu wracają do pełni zdrowia w następnej turze.
Inteligencja
Inteligencja wiąże się z magią dlatego też w talii tej znalazło się dużo zaklęć ofensywnych, a także defensywnych, które mogą unieruchomić wrogie jednostki. Talia ta nie posiada w swoim szeregu jednostek o dużej puli zdrowia, a także próżno w niej szukać solidnych tauntów.
Siła
Talia ta opiera się na brutalnej sile fizycznej. Znajdziesz tutaj karty z dobrymi statystykami, a część stworzeń posiada umiejętność Szarży. Możesz również skorzystać z różnego rodzaju wzmocnień, które zwiększą statystyki Twoich jednostek.
Siła woli
Talia, która stawia na liczebność stworzeń i kontroli mplanszy. W swoich szeregach posiada karty z solidnymi statystykami, a także ciekawe karty Akcji dzięki którym można od razu zapełnić stworzeniami obydwa szeregi. Co więcej, znajdziesz tutaj dobre wzmocnienia dla jednostek, a także solidne Stworzenia z Ochroną.
Karty neutralne
Karty neutralne to takie, które nie są przyporządkowane do żadnej konkretnej talii i mogą być wykorzystywane we wszystkich taliach, które będziesz tworzyć.
Aby stworzyć dobry deck (talię) należy znaleźć złoty środek pomiędzy atakiem i obroną. Niektóre zestawienia talii łączą się ze sobą lepiej, a inne nieco gorzej. Poniżej znajdziesz kilka przykładowych, solidnych zestawień:
- Siła i Siła woli - bardzo solidny atak i dobra obrona.
- Siłą woli i Wytrzymałość - jedno z najlepszych zestawień obronnych.
- Zwinność i Inteligencja - szybkie jednostki z dobrymi buffami.
- Siła i Inteligencja - jednostki z dobrymi statystykami, które mogą być wzmacniane buffami znajdującymi się w talii Inteligencji.