Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Elder Scrolls III: Trójca - poradnik do gry

The Elder Scrolls III: Trójca - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozdzial V - Sluzba u Almalexii | Solucja | The Elder Scrolls III Trójca poradnik The Elder Scrolls III: Trójca

Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019

Rozdział V - Służba u Almalexii

Po ataku na Twierdzę Smutku i zbadaniu ruin (lub po wykonaniu zadań dla króla, w zależności czy je ominąłeś czy nie), musisz udać się do Almalexii - jest ona w Wielkiej Świątyni w [15]. Porozmawiaj z nią, a dostaniesz pierwsze zadanie (zadania dla niej będziesz już wykonywał do końca).

DEMONSTRACJA POTĘGI

Almalexia rozkaże ci sprawdzić, na czym opierają się wierzenia Kultu Końca Czasów. Najpierw musisz odnaleźć Meralyn Othan - jest w [13] na Wielkim Bazarze . Zapytaj ją o zmarłego brata Sevila, a opowie ci o przywódcy kultu Eno Romari , który ma zwyczaj stania na zewnątrz Skrzydlatego Guara. Idź więc do Ręki Bogów - karczma znajduje się w [A]. Nie wchodź jednak do niej, tylko pogadaj o wszystkim z Eno Romari , który stoi po lewej (patrząc na drzwi wejściowe). Nie zabijaj go - wracaj z informacjami do Almalexii .

Bogini będzie wściekła, że ktoś śmie twierdzić, iż jej moc słabnie. Wręczy ci Zasilany Dwemerowy Wykrywacz i rozkaże uruchomić machinę sterującą pogodą. Idź na Plac Brindisi Dorom i zejdź do ruin Bamz-Amschend . Dokładny opis tej lokacji jest w rozdziale [Ruiny] Bamz-Amschend, tutaj skupię się tylko na niezbędnych czynnościach wymaganych do uruchomienia machiny.

Omijając przeciwników w [2], [3] i [4] idź do północnej części - Korytarza Szeptów. Pokonując przeciwników w [10], [14] i [15] zejdź do Kuźni Radaca. Tutaj pokonaj wrogów w [24], [25] i [26], po czym wejdź do sali w [30] i zabierz z biurka Dwemerowy Klucz . Otwiera on drzwi do składu w [31], gdzie w skrzyni są dwa Dwemerowe Ładunki . Zabierz je i idź do [27], pokonaj wroga i użyj jednego z ładunków na gruzach zasłaniających dziurę. Odsuń się i poczekaj, aż ładunek wybuchnie - następnie przeciśnij się przez dziurę.

Dostaniesz się do Korytarza Piechurów. Pokonaj wrogów w [31], [32] i [33] i podłóż ładunek pod gruzy w [31] - w ten sposób odblokujesz sobie przejście do Norenen-Dur , później będziesz musiał tu wrócić. Wejdź do Królewskiego Pasażu. Tu znów rozpraw się z przeciwnikami w [35] (dwoma), [36] i [38] i idź dalej do Niebieskiej Galerii. Zabij dwóch wrogów - w [39] i [40] - i idź do machiny, która znajduje się w [42].

Znajdź slot, w który włóż wykrywacz dany ci przez Almalexię , po czym odwróć się. Zauważysz trzy dźwignie - przekręć lewą. Patrz na przesuwające się obrazki - gdy zauważysz wulkan, szybko przesuń prawą dźwignię. Powinieneś dostać wpis do dziennika. Wracaj do Almalexii , która podziękuje ci i da następne zadanie.

ZAGINIONA DŁOŃ

Następnym zadaniem będzie odnalezienie i zgładzenie jednego z osobistych strażników Almalexii - Dłoni. Salas Valor , bo tak on ma na imię, kręci się w Ręce Bogów - znajdziesz go w okolicach [2] (możesz popytać ludzi o jego położenie). Jest on niezwykle trudnym przeciwnikiem, musisz zaopatrzyć się w odpowiednie uzbrojenie (lepiej by było silne, a nie magiczne - gdyż często zdarza się, że pancerz Dłoni odbija zaklęcia w ciebie). Uzbrojony on jest w Jej Ebonowy Sejmitar , który wysysa m.in. siłę i kondycję. Uważaj więc, najlepiej pozwól mu wytracić magiczną moc broni dając się bić i jednocześnie leczyć - gdy jej ładunek się wyczerpie, uciekaj, ulecz się i wracaj, by zabić przeciwnika.

Gdy padnie, poinformuj Almalexię . W nagrodę będziesz mógł wybrać trzy błogosławieństwa: żelazną skórę (5 punktów do umiejętności Lekki, Średni, Ciężki Pancerz i Bez Zbroi), ochronę przed paraliżem (+20 do ochrony przed paraliżem) lub blask chwały (plus 10 punktów zdrowia). Polecam dwie pierwsze opcje, trzecia przydaje się najmniej. Gdy porozmawiasz z boginią ponownie, dostaniesz następne zadanie.

OSTRZE NEREVARA

Teraz bogini uwierzy, że jesteś wcielonym Nerevarem. Porozmawiaj z nią o wszystkim, to dowiesz się, że twe następne zadanie polega na wykuciu magicznego ostrza. Porozmawiaj z Almalexią na wszystkie możliwe tematy, a dostaniesz Fragment Dwemerowego Ostrza . Na pytanie, gdzie masz szukać pozostałych kawałków, bogini poradzi, abyś pytał tych, którym ufasz i którzy wiele wiedzą. Niewątpliwie niezwykle dużo wie (i jednocześnie obdarza cię zaufaniem) królowa Barenziah . Idź więc do niej - znajdziesz ją w Pałacu Królewskim w [19] (Komnaty Barenziah).

Królowa matka powie ci, że Karrod posiada dziwną broń. Idź więc do niego (ta sama lokacja, stoi on w [9] w Sali Tronowej). Porozmawiaj z nim o "elementach ostrza", a dostaniesz od niego Dziwny Dwemerowy Oręż . Wracaj do Barenziah i znów z nią pogadaj, a wyśle cię do swojego zaufanego kolegi - Plitiniusa Mero . Jest on w [1] na dziedzińcu. Porozmawiaj z nim o "elementach ostrza", a wyśle cię do Torasy Aram .

Idź do Ręki Bogów i wejdź do Muzeum Artefaktów w [C]. Porozmawiaj z Torasą Aram - okaże się, że ma w swojej kolekcji Dwemerową Tarczę Wojenną , ale nie odda jej tak łatwo - musisz przeznaczyć na rzecz muzeum przynajmniej dwa cenne artefakty. Spójrz do questa Muzeum w rozdziale z zadaniami pozostałymi - jest tam lista przedmiotów, które można oddać muzeum. Jeśli pokonałeś Karroda , to masz Sztylet Symmachusa - to jeden z przedmiotów. Inne można zdobyć wykonując niektóre zadania poboczne (Buzdygan Bełkotu - zadanie Złodziej, Szata Licza - zadanie Szkarłatna Plaga, Dwustronne Ostrze - zadanie Swaty). Gdy dasz dwa przedmioty i porozmawiasz z nią ponownie, wręczy ci wspomnianą tarczę.

Kiedy będziesz już miał trzy elementy ostrza, należy je razem skuć. Najlepszym kowalem jest Yagak Gro-Gluk , znajduje się w Domu Rzemieślników ([B] w Ręce Bogów ). Najpierw rozdzieli Dwemerową Tarczę Wojenną na Dwemerową Tarczę i Fragment Dwemerowego Ostrza . Potem zaoferuje złożyć trzy elementy w jedno ostrze. Zgódź się i poczekaj dwa dni. Odbierz następnie Płomień Prawdy . Porozmawiaj jeszcze z kowalem na temat "porozmawiaj z Dwemerem". Opowie ci później o krasnoludzkim mistyku o imieniu Radac Stungnthumz i że jego kuźnia znajduje się w Bamz-Amschend .

Idź więc do ruin. Pamiętasz dwa zadania wcześniej, kiedy to zdobywałeś klucz do pokoju, w których ukryte były ładunki? Idź do tego samego pokoju, w którym znalazłeś ten klucz. Będzie tam w [29] duch Radaca Stungnthumza . Porozmawiaj z nim, a poleci ci przynieść Smoczą Smołę . Idź więc do [31] i podłóż (jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś) drugi ładunek pod gruzy, by móc przecisnąć się do Norenen-Dur .

Lokacja ta jest dokładniej opisana w rozdziale [Ruiny] Norenen-Dur, tutaj skupię się tylko na czynnościach potrzebnych do zdobycia magicznej smoły. Pokonaj dwie Dremory i Olbrzymiego Ogrima w [1] i wejdź do prawych drzwi. Omiń lub zabij przeciwników w [5], [7] i [9] - nie ma to znaczenia, musisz dostać się do Cytadeli Myn Dhrur. Tam zabij wrogów w [10] i [11], a potem dremorę Khash-Ti Dhrura w [12]. Zabierz z jego ciała Smoczą Smołę i wracaj do ducha. Dostaniesz prawdziwy Płomień Prawdy , jeden z najlepszych mieczy jednoręcznych. Wracaj do Almalexii , by móc wykonać ostatnie już zadanie - na początek jednak przeczytaj wstęp do kolejnego rozdziału.