Łapanie Dusz | Zaklinanie | The Elder Scrolls III Trójca poradnik The Elder Scrolls III: Trójca
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Łapanie Dusz
Gdy już mamy odpowiednie klejnoty, trzeba nauczyć się koniecznie zaklęcia Chwytanie Dusz (można też wykorzystywać przedmioty). Szukaj tego zaklęcia w gildiach magów i świątyniach. Niestety, zaklęcie to wymaga umiejętności Mistycyzmu - a im większa dusza, tym większe prawdopodobieństwo że jej nie złapiesz. Dlatego też możesz zaopatrzyć się w Zwoje Pełnego Kryształu Fphyggi, rzucając czar ze zwoju zawsze uda ci się złapać duszę.
Mechanika łapania dusz jest prosta. Musisz mieć odpowiedni klejnot i rzucić zaklęcie na potwora. Nie możesz za daleko stać, bo czar nie wyjdzie - a jeśli wyjdzie, to w wokół przeciwnika pojawi się fioletowa mgiełka. Teraz wystarczy tylko go zabić, by pojawił się komunikat o złapaniu duszy. Poniżej znajduje się lista klejnotów dusz, wraz z listą potworów, jakie można w niego złapać - w kolejności od najmniejszej duszy do największej.
Nazwa Klejnotu | Lista Przeciwników |
Nędzny Klejnot Duszy | Krab Błotny, Robotnik Kwama, Pędrak, Ogar, Szczur, Zębacz, Zwiadowca Kwama, Zębacz, Wojownik Kwama, Alit, Guar, Skrzekacz, Kagouti, Szkielet, Szkielet Wojownik, Szkielet Łucznik, Skarabeusz, Królowa Kwama |
Mały Klejnot Duszy | Zarażony Szczur, Samiec Netcha |
Średni Klejnot Duszy | Mniejszy Truposz, Olbrzymi Ogrim, Dreugh, Samica Netcha, Truposz, Potężniejszy Truposz, Zjawa Przodka, Kościej, Zarażony Spaczeniem, Popielny Niewolnik, Popielny Zombie, Młokos, Postrach Klanów, Dremra, Atronach Ognia |
Większy Klejnot Duszy | Atronach Mrozu, Atronach Burz, Spaczony, Ogrim |
Wielki Klejnot Duszy | Daedroth, Krasnoludzkie Widmo, Szkielet Czempion, Książę Dremor, Żarłacz, Popielny Ghul, Skrzydlaty Mrok, Złota Święta, Lunatyk |
Gwiazda Azury | - |
Nazwa Klejnotu | Lista Przeciwników z dodatku Trójca |
Nędzny Klejnot Duszy | Zainfekowany Szczur, Dziki Durzog, Zarażony Durzog, Jaszczurzy Mechanoid |
Mały Klejnot Duszy | Dziki Durzog (silniejszy) |
Średni Klejnot Duszy | Goblin, Durzog Bojowy, Gobliński Piechur |
Większy Klejnot Duszy | Niedoskonały, Pajęczy Mechanoid |
Wielki Klejnot Duszy | Gobliński Żołnierz, Gobliński Treser, Potężniejsza Zjawa Przodka, Gobliński Oficer, Licz |
Gwiazda Azury | - |
Po złapaniu duszy możemy klejnot sprzedać (np. dusza Złotej Świętej jest warta 80000 złota, więc to opłacalny interes), użyć do naładowania magicznej energii w jakiejś już zaklętej broni czy przedmiocie lub, co chyba najbardziej wszystkich interesuje - zakląć przedmiot.