Umiejętności w The Elder Scrolls Blades The Elder Scrolls Blades poradnik, wskazówki
Ostatnia aktualizacja: 14 czerwca 2019
Umiejętności są fundamentem każdego bohatera. To one mają największy wpływ na starcia, na których opiera się rozgrywka TES: Blades. Zanim zabierzemy się za to drzewko, dobrze byłoby określić się w kwestii stylu gry - broń jednoręczna z tarczą, a może oręż dwuręczny? Wad i zalety obu opcji zostały omówione w dalszej części poradnika.
Przeglądając umiejętności, widać podział na szybkie serie cięć, potężne ataki przełamujące obronę oraz uderzenia tarczą. W przeciwieństwie do magii, umiejętności aktywowane są natychmiast i często odpowiednie wyczucie czasu decyduje o skuteczności danej akcji. Uderzenia tarczą oraz uniki okażą się wyjątkowo przydatne w niemal każdym starciu, co prawdziwie można docenić dopiero w konfrontacji z mocniejszym wrogiem.
- Atak po uniku (Dodging Strike)
- Potężne uderzenie (Power Attack)
- Szybka seria (Quick Strikes)
- Uderzenie tarczą (Shield Bash)
- Unik regeneracji (Adrenaline Dodge)
- Łamacz kości (Skullcrusher)
- Przeszywające uderzenia (Piercing Strikes)
- Nieustępliwa obrona (Harrying Bash)
- Unik skupienia (Focusing Dodge)
- Przełamanie obrony (Guardbreaker)
- Zatrute uderzenia (Venom Strikes)
- Porażający blok (Staggering Bash)
- Unik magicznej gotowości (Renewing Dodge)
- Uderzenie golema (Indomitable Smash)
- Nagłe uderzenia (Recovery Strikes)
- Przekierowanie obrażeń (Reflecting Bash)
- Furia (Reckless Fury)
Atak po uniku (Dodging Strike)
Bohater wykonuje unik, unikając do 85 punktów obrażeń nadchodzącego ataku, a następnie wykonuje kontratak.
- Koszt punktów nauki: 1
- Koszt użycia: 135 punktów kondycji
- Wymagania: 2 poziom bohatera
Potężne uderzenie (Power Attack)
Wolny, potężny atak, zadający 30 dodatkowych punktów obrażeń (lub 60 punktów w przypadku broni dwuręcznej).
- Koszt punktów nauki: 1
- Koszt użycia: 145 punktów kondycji
- Wymagania: 2 poziom bohatera
Szybka seria (Quick Strikes)
Szybka seria dwóch uderzeń, które zadają po 20 dodatkowych punktów obrażeń (wymagana broń jednoręczna).
- Koszt punktów nauki: 1
- Koszt użycia: 205 punktów kondycji
- Wymagania: 4 poziom bohatera, Atak po uniku (Dodging Strike)
Uderzenie tarczą (Shield Bash)
Blok tarczą, a następnie uderzenie nią przeciwnika, zadając 36 dodatkowych punktów obrażeń (wymagana tarcza).
- Koszt punktów nauki: 1
- Koszt użycia: 155 punktów kondycji
- Wymagania: 4 poziom bohatera, Potężne uderzenie (Power Attack)
Unik regeneracji (Adrenaline Dodge)
Bohater wykonuje unik, unikając do 76 punktów obrażeń nadchodzącego ataku i przywracając bohaterowi do 97 punktów życia (jeśli unik zostanie wykonany w ostatniej możliwej chwili).
- Koszt punktów nauki: 2
- Koszt użycia: 180 punktów kondycji
- Wymagania: 10 poziom bohatera, Atak po uniku (Dodging Strike)
Łamacz kości (Skullcrusher)
Potężny atak zadający 33 dodatkowych punktów obrażeń (65 punktów w przypadku broni dwuręcznej), który ignoruje 79 punktów obrony i 147 punktów pancerza przeciwnika.
- Koszt punktów nauki: 2
- Koszt użycia: 175 punktów kondycji
- Wymagania: 9 poziom bohatera, Potężne uderzenie (Power Attack)
Przeszywające uderzenia (Piercing Strikes)
Seria szybkich ataków zadających 21 dodatkowych punktów obrażeń, przy czym ewentualne dodatkowe obrażenia od żywiołów ignorują 80 punktów obrony wroga i 11 punktów jego odporności na dany żywioł(wymagana broń jednoręczna).
- Koszt punktów nauki: 3
- Koszt użycia: 260 punktów kondycji
- Wymagania: 11 poziom bohatera, Szybka seria (Quick Strikes)
Nieustępliwa obrona (Harrying Bash)
Blok tarczą, a następnie uderzenie nią przeciwnika, zadając 29 dodatkowych punktów obrażeń i wydłużając czas oczekiwania na ponowne użycie jego umiejętności o 4 sekundy (wymagana tarcza).
- Koszt punktów nauki: 3
- Koszt użycia: 190 punktów kondycji
- Wymagania: 11 poziom bohatera, Uderzenie tarczą (Shield Bash)
Unik skupienia (Focusing Dodge)
Bohater wykonuje unik, unikając do 91 punktów obrażeń nadchodzącego ataku i skracając czas oczekiwania na ponowne użycie wszystkich umiejętności do 6 sekund (jeśli unik zostanie wykonany w ostatniej możliwej chwili).
- Koszt punktów nauki: 4
- Koszt użycia: 195 punktów kondycji
- Wymagania: 17 poziom bohatera, Unik regeneracji (Adrenaline Dodge)
Przełamanie obrony (Guardbreaker)
Atak zadający 39 dodatkowych punktów obrażeń (77 punktów w przypadku broni dwuręcznej), który oszałamia blokującego przeciwnika.
- Koszt punktów nauki: 4
- Koszt użycia: 215 punktów kondycji
- Wymagania: 16 poziom bohatera, Łamacz kości (Skullcrusher)
Zatrute uderzenia (Venom Strikes)
Seria szybkich ataków zadających 27 dodatkowych punktów obrażeń i zwiększająca o 10% skuteczność używanych trucizn (wymagana broń jednoręczna).
- Koszt punktów nauki: 4
- Koszt użycia: 320 punktów kondycji
- Wymagania: 18 poziom bohatera, Przeszywające uderzenia (Piercing Strikes)
Porażający blok (Staggering Bash)
Blok tarczą, a następnie uderzenie nią przeciwnika, zadając 45 dodatkowych punktów obrażeń i oszałamiając go, jeśli się nie obroni (wymagana tarcza).
- Koszt punktów nauki: 4
- Koszt użycia: 235 punktów kondycji
- Wymagania: 18 poziom bohatera, Nieustępliwa obrona (Harrying Bash)
Unik magicznej gotowości (Renewing Dodge)
Bohater wykonuje unik, unikając do 84 punktów obrażeń nadchodzącego ataku i regenerując do 338 punktów magii (jeśli unik zostanie wykonany w ostatniej możliwej chwili).
- Koszt punktów nauki: 5
- Koszt użycia: 205 punktów kondycji
- Wymagania: 24 poziom bohatera, Unik skupienia (Focusing Dodge)
Uderzenie golema (Indomitable Smash)
Podczas wykonywania tego ataku, wszystkie odporności wzrastają o 125 punktów, a bohater pozbywa się wszelkich negatywnych stanów (zatrucia, podpalenia itp.), jednak sam atak nie zostaje wzmocniony dodatkowymi punktami obrażeń.
- Koszt punktów nauki: 5
- Koszt użycia: 265 punktów kondycji
- Wymagania: 23 poziom bohatera, Przełamanie obrony (Guardbreaker)
Nagłe uderzenia (Recovery Strikes)
Seria szybkich ataków zadających 28 dodatkowych punktów obrażeń (28 punktów w przypadku broni dwuręcznej). Umiejętność może być wykonana w każdym momencie (z wyjątkiem paraliżu).
- Koszt punktów nauki: 5
- Koszt użycia: 375 punktów kondycji
- Wymagania: 25 poziom bohatera, Zatrute uderzenia (Venom Strikes)
Przekierowanie obrażeń (Reflecting Bash)
Przekierowuje we wroga do 33 punktów otrzymanych obrażeń podczas uderzenia tarczą (wymagana tarcza).
- Koszt punktów nauki: 5
- Koszt użycia: 290 punktów kondycji
- Wymagania: 25 poziom bohatera, Porażający blok (Staggering Bash)
Furia (Reckless Fury)
Bohater wpada w 5-sekundową furię, zwiększając zadawane obrażania i zyskując niewrażliwość na oszołomienie i śmierć. W trakcie furii nie możemy korzystać z blokowania ani innych umiejętności.
- Koszt punktów nauki: 10
- Koszt użycia: 425 punktów kondycji
- Wymagania: 35 poziom bohatera, Uderzenie golema (Indomitable Smash), Unik magicznej gotowości (Renewing Dodge)