Perki w The Elder Scrolls Blades The Elder Scrolls Blades poradnik, wskazówki
Ostatnia aktualizacja: 14 czerwca 2019
W przeciwieństwie do zaklęć i umiejętności, perki nadają pasywne bonusy, które stale wpływają na rozgrywkę, nie tylko podczas walki. Przede wszystkim zwiększają obrażenia zadawane preferowanym rodzajem broni oraz od żywiołów (poprzez magię lub zaklętą broń), ale też pomogą zrobić więcej miejsca w ekwipunku czy wyciągnąć lepsze oferty ulepszania przedmiotów u kowala.
Perki to świetny sposób na uzupełnienie naszego stylu gry, chociaż na początku lepiej skupić się na pozostałych dwóch drzewkach i zwiększyć swoje możliwości, poznając podstawy. Dopiero po oswojeniu się z tytułem powinniśmy inwestować tu punkty.
- Fechmistrz (Armsman)
- Ochrona przed żywiołami (Elemental Protection)
- Zwiadowca (Scout)
- Wzmocnienie ognia (Augmented Flames)
- Barbarzyńca (Barbarian)
- Atlas (Load Bearer)
- Skupienie bojowe (Combat Focus)
- Siła woli (Willpower)
- Zaawansowane ulepszanie przedmiotów (Advanced Tempering)
- Pasujący zestaw (Matching Set)
- Wzmocnienie trucizny (Augmented Poison)
- Wzmocnienie zimna (Augmented Frost)
- Przyspieszone leczenie (Healing Surge)
- Wzmocnienie piorunów (Augmented Shock)
- Synergia zaklinania (Enchantment Synergy)
- Determinacja (Mettle)
- Wzmocnienie mocy magicznej (Maximum Power)
Fechmistrz (Armsman)
Zwiększa o 4 punkty obrażenia zadawane bronią wyważoną - długim mieczem (Longsword), toporem (War Axe) i buławą (Mace).
- Koszt punktów nauki: 1
- Wymagania: 2 poziom bohatera
Ochrona przed żywiołami (Elemental Protection)
Zwiększa wartość punktów obrony przeciwko obrażeniom od żywiołów podczas blokowania tarczą.
- Koszt punktów nauki: 1
- Wymagania: 2 poziom bohatera
Zwiadowca (Scout)
Zwiększa o 4 punkty obrażenia zadawane bronią lekką - sztyletem (Dagger), toporkiem (Hand Axe) i lekkim młotem (Light Hammer).
- Koszt punktów nauki: 1
- Wymagania: 4 poziom bohatera, Fechmistrz (Armsman)
Wzmocnienie ognia (Augmented Flames)
Zwiększa o 6 punktów zadawane obrażenia od ognia.
- Koszt punktów nauki: 1
- Wymagania: 5 poziom bohatera, Ochrona przed żywiołami (Elemental Protection)
Barbarzyńca (Barbarian)
Zwiększa o 7 punkty obrażenia zadawane bronią ciężką - wielkim mieczem (Greatsword), toporem bojowym (Battleaxe) i młotem bojowym (Warhammer)
- Koszt punktów nauki: 1
- Wymagania: 5 poziom bohatera, Fechmistrz (Armsman)
Atlas (Load Bearer)
Zwiększa pojemność ekwipunku o 10 miejsc.
- Koszt punktów nauki: 2
- Wymagania: 6 poziom bohatera, Ochrona przed żywiołami (Elemental Protection)
Skupienie bojowe (Combat Focus)
Zwiększa odporność na wszystkie rodzaje obrażeń o 7 podczas korzystania z umiejętności.
- Koszt punktów nauki: 2
- Wymagania: 7 poziom bohatera, Zwiadowca (Scout)
Siła woli (Willpower)
Przywraca bohaterowi do 50 punktów magii po przerwanym rzucaniu zaklęcia.
- Koszt punktów nauki: 2
- Wymagania: 8 poziom bohatera, Wzmocnienie ognia (Augmented Flames)
Zaawansowane ulepszanie przedmiotów (Advanced Tempering)
Zwiększa maksymalny poziom ulepszenia przedmiotu u kowala o 2 poziomy (maksymalnie do poziomu 6.). Chodzi tu o usługę ulepszania (Temper), która poprawia statystyki przedmiotu przez podniesienie jej rangi, np. z "wyjątkowego" (Remarkable) na "znakomity" (Exquisite). Najwyższe poziomy możemy uzyskać wyłącznie posiadając tego perka.
- Koszt punktów nauki: 2
- Wymagania: 10 poziom bohatera, Barbarzyńca (Barbarian)
Pasujący zestaw (Matching Set)
Zwiększa wartość punktów pancerza o 58 punktów, jeśli nosimy pełny zestaw tego samego typu, np. stalowy (Steel), ze srebra (Silver) czy z orkowej stali (Orcish).
- Koszt punktów nauki: 3
- Wymagania: 14 poziom bohatera, Atlas (Load Bearer)
Wzmocnienie trucizny (Augmented Poison)
Zwiększa o 9 punktów zadawane obrażenia od trucizny.
- Koszt punktów nauki: 3
- Wymagania: 15 poziom bohatera, Skupienie bojowe (Combat Focus)
Wzmocnienie zimna (Augmented Frost)
Zwiększa o 8 punktów zadawane obrażenia od zimna.
- Koszt punktów nauki: 4
- Wymagania: 16 poziom bohatera, Siła woli (Willpower)
Przyspieszone leczenie (Healing Surge)
Zwiększa regenerację życia o 9 punktów, gdy pełny lub prawie pełny pasek kondycji. Regeneracja działa wyłącznie podczas walki.
- Koszt punktów nauki: 5
- Wymagania: 23 poziom bohatera, Wzmocnienie trucizny (Augmented Poison)
Wzmocnienie piorunów (Augmented Shock)
Zwiększa o 1 punktów zadawane obrażenia od piorunów.
- Koszt punktów nauki: 5
- Wymagania: 24 poziom bohatera, Wzmocnienie zimna (Augmented Frost)
Synergia zaklinania (Enchantment Synergy)
Zwiększa efektywność specjalnych umiejętności elementów ekwipunku o 5%.
- Koszt punktów nauki: 6
- Wymagania: 27 poziom bohatera, Pasujący zestaw (Matching Set), Zaawansowane ulepszanie przedmiotów (Advanced Tempering),
Determinacja (Mettle)
Zwiększa efektywność umiejętności o 10%, gdy stan zdrowia bohatera jest krytyczny.
- Koszt punktów nauki: 10
- Wymagania: 35 poziom bohatera, Synergia zaklinania (Enchantment Synergy)
Wzmocnienie mocy magicznej (Maximum Power)
Zwiększa efektywność zaklęć o 10%, gdy mamy pełną pasek punktów magii.
- Koszt punktów nauki: 10
- Wymagania: 35 poziom bohatera, Synergia zaklinania (Enchantment Synergy)