Rodzaje i rozwój budynków w The Elder Scrolls Blades The Elder Scrolls Blades poradnik, wskazówki
Ostatnia aktualizacja: 14 czerwca 2019
We wcześniejszych częściach poradnika omówiliśmy rodzaje ataków fizycznych (kłute/cięte, sieczne i obuchowe) oraz rodzaje obrażeń od żywiołów (ogień, zimno, pioruny i trucizna). To rozróżnienie odgrywa ważną rolę w starciach, gdyż zarówno nasz bohater, jak i jego przeciwnicy mają określone słabości, odporności, a nawet zupełne niewrażliwości na konkretne rodzaje obrażeń.
Właśnie dlatego nie istnieje broń idealna. Nasz wyjątkowy topór zadający dodatkowe obrażenia od ognia może radzić sobie bez problemu z większością wrogów, lecz gdy trafiamy do lokacji z przeważającymi siłami jeźdźców Dremory (Dremora Rider), będziemy mieć niemały problem. Wspomniane jednostki mają wysoką odporność na obrażenia cięte i te od ognia, co uczyni naszą broń praktycznie bezużyteczną.
Jak się przygotować? Najlepiej dysponować tyloma czarami i typami oręża, by być w stanie zadać każdy rodzaj obrażeń. W trakcie misji możemy oczywiście zmieniać trzymaną broń, więc żonglowanie np. dwoma rodzajami młotów jest tu zupełnie normalne. Przydatne okazują się również czary, nawet te najniższego poziomu.
By ułatwić odszukanie interesującego Was potwora, kolejność alfabetyczna poniższej listy dotyczy nazw anglojęzycznych:
- Pradawny smok (Ancient Dragon)
- Bandyta (Bandit)
- Niedźwiedź (Bear)
- Smok (Dragon)
- Jeździec Dremory (Dremora Raider)
- Mag Dremory (Dremora Warlock)
- Gobliński mag (Goblin Caster)
- Gobliński wojownik (Goblin Warrior)
- Najemnik (Mercenary)
- Nekromanta (Necromancer)
- Licz (Nether Lich)
- Wygnaniec (Outcast)
- Ślizgacz (Skeever)
- Szkielet (Skeleton)
- Pająk (Spider)
- Wiła (Spriggan)
- Thalmorski agent (Thalmor Agent)
- Troll (Troll)
- Mistrz wojny (Warmaster)
- Upiór (Wight)
- Ognik (Wisp)
- Matka ogników (Wispmother)
- Wilk (Wolf)
Pradawny smok (Ancient Dragon)
Wrażliwości: kłute/cięte, pioruny
Odporności: sieczne, ogień*, zimno*, trucizna
*w zależności od żywiołu, jakim się posługują
Bandyta (Bandit)
Wrażliwości: trucizna
Odporności: zimno, pioruny
Niedźwiedź (Bear)
Wrażliwości: kłute/cięte, pioruny
Odporności: obuchowe, zimno, trucizna
Smok (Dragon)
Wrażliwości: kłute/cięte, zimno
Odporności: sieczne, ogień, trucizna
Jeździec Dremory (Dremora Raider)
Wrażliwości: kłute/cięte, zimno
Odporności: sieczne, ogień, trucizna
Mag Dremory (Dremora Warlock)
Wrażliwości: kłute/cięte, zimno
Odporności: sieczne, ogień, pioruny
Gobliński mag (Goblin Caster)
Wrażliwości: obuchowe, zimno
Odporności: ogień, pioruny
Gobliński wojownik (Goblin Warrior)
Wrażliwości: obuchowe
Odporności: trucizna
Najemnik (Mercenary)
Wrażliwości: trucizna
Odporności: sieczne, ogień, zimno
Nekromanta (Necromancer)
Wrażliwości: trucizna
Odporności: ogień, zimno
Licz (Nether Lich)
Wrażliwości: kłute/cięte, ogień
Odporności: obuchowe, sieczne, zimno, pioruny, trucizna
Wygnaniec (Outcast)
Wrażliwości: sieczne, pioruny
Odporności: obuchowe, ogień, trucizna
Ślizgacz (Skeever)
Wrażliwości: ogień
Odporności: pioruny, trucizna
Szkielet (Skeleton)
Wrażliwości: obuchowe, pioruny
Odporności: kłute/cięte, ogień
Niewrażliwość: trucizna
Pająk (Spider)
Wrażliwości: sieczne, zimno
Odporności: kłute/cięte, pioruny, trucizna
Wiła (Spriggan)
Wrażliwości: sieczne, ogień
Odporności: obuchowe, zimno, pioruny
Thalmorski agent (Thalmor Agent)
Wrażliwości: trucizna
Odporności: kłute/cięte, ogień, pioruny
Troll (Troll)
Wrażliwości: obuchowe, ogień
Odporności: kłute/cięte, zimno, pioruny
Mistrz wojny (Warmaster)
Wrażliwości: sieczne, trucizna
Odporności: zimno, pioruny
Upiór (Wight)
Wrażliwości: sieczne, ogień
Odporności: obuchowe, pioruny, trucizna
Ognik (Wisp)
Wrażliwości: ogień
Odporności: obuchowe, kłute/cięte, sieczne, trucizna
Niewrażliwość: zimno
Matka ogników (Wispmother)
Wrażliwości: ogień
Odporności: obuchowe, kłute/cięte, sieczne, trucizna
Niewrażliwość: zimno
Wilk (Wolf)
Wrażliwości: kłute/cięte, pioruny
Odporności: obuchowe, ogień, zimno