Zaplecze | Jaskinia (sekcje ogólnodostępne) The Cave poradnik The Cave
Ostatnia aktualizacja: 2 października 2019
Zaplecze
Po wybraniu dowolnej postaci przejdź na prawą stronę i zabierz wiszący na ścianie łom (Crowbar).
Wyposażony w łom przejdź teraz na prawą stronę i użyj łomu trzy razy na zagradzających drogę do jaskini deskach (Shoddy Barricade).
Idź cały czas w lewo i na dół aż dojdziesz do miejsca, na które nie możesz wskoczyć. Cofnij się trochę w prawo i przepchnij pod skarpę leżącą tam skrzynię, po czym wskocz po mniej na górę i wejdź na most. Teraz przełącz się na dowolną inną postać i pokonaj nią tą samą drogę.
Po doprowadzeniu drugiej postaci na most przełącz się na dowolną trzecią i nią także dotrzyj do mostu, który pod ciężarem trzech osób zapadnie się. Pamiętaj, aby mieć przy sobie łom.
Po wylądowaniu w małym bajorku wyjdź z niego dowolną postacią i przejdź w prawo. Drogę do jaskini blokują zamknięte drzwi (Cave Entrance). Nawiąż kontakt z portierem (Gift Shop Clerk), po czym idź w lewo.
Zostaniesz zatrzymany przez portiera, który da ci wielki klucz na zaplecze (Novelty-Sized Key) i poprosi o przyniesienie stamtąd trzech artefaktów należących do innych podróżników.
Weź klucz i przejdź w lewo, do zamkniętych drzwi na zaplecze ("Employees Only" Door). Otwórz drzwi kluczem i idź w lewo.
Nie musisz przełączać się na kolejne postacie, wystarczy, że opuścisz się na linie niżej i pobiegniesz w prawo, a pojawią się one obok ciebie.
Na zapleczu znajdują się trzy dźwignie. Jedną z postaci przytrzymaj tę przy zamkniętej bramie...
...drugą z postaci zejdź niżej i przytrzymaj dźwignię obok wyłączonych automatów.
Trzecią z postaci przejdź przez uniesiona bramę i użyj dźwigni znajdującej się po drugiej stronie przepaści. W ten sposób odblokujesz to przejście.
Postacią wyposażoną w łom przejdź w lewo i wespnij się na górę. Znajduje się tu stara studnia (Old Well). Użyj na niej łomu.
Od studni odpadnie korba (Rusty Crank). Zabierz ją i wróć przez bramę na prawą stronę poziomu.
Użyj korby na drugiej starej studni (Old Well), ta zostanie zniszczona, a obok drabinki po lewej pojawi się wiadro (Bucket).
Zabierz wiadro i ponownie udaj się na lewą stronę poziomu, po czym wejdź na górę, w miejsce, w którym stoi wielka maszyna z kleszczami. Na prawo od niej znajduje się skrzynka bezpiecznika (Fuse Box), na którą skapuje woda. Ustaw wiadro na skrzynce i zabierz bezpiecznik (Fuse).
Wróć do automatów z grogiem i hot dogami i wstaw bezpiecznik w pustą skrzynkę bezpiecznika (Empty Fuse Box), po czym użyj automatu z przekąskami (Hot Dog Machine), podnieś kiełbaskę (Hot Dog) i ponownie udaj się na górę i w lewo, w pobliże dzwonu (Bell).
Inną postacią wyjmij ze skrzynki w pobliżu automatów bezpiecznik i odnieś go z powrotem do pierwszej skrzynki. Podejdź teraz do maszyny (Levers and Such).
Przełącz się na postać z hot-dogiem. Rzuć kiełbaskę na zaostrzony kołek (Pit of Spikes) i uderz w dzwon (Bell). Kiedy tylko smok podejdzie do hot-doga szybko przełącz się na postać przy maszynerii i uruchom ją, a kleszcze uniosą potwora i dalsza droga stanie otworem.
Po odblokowaniu drogi idź w lewo i zeskocz ze skarpy.
Wydostań się z wody i przejdź w prawo. Zejdź po drabinach i podnieś laskę dynamitu z pudełka (Box of Dynamite). Wyjdź z powrotem na górę i odpal dynamit od pochodni przytwierdzonej do ściany (Flame) po czym szybko podejdź i upuść go obok skał blokujących dalsze przejście.
Odszukaj znajdujące się w tym rejonie dwa artefakty (Thespianship Award i Cursed Guitar) - jedna postać może trzymać jeden. Dalsze przejście blokują stalowe pręty. Stań jedną postacią na zapadni znajdującej się na lewo od zablokowanego przejścia, przejdź inną postacią przez otwarte już przejście i stań nią na zapadni po prawej stronie. Teraz przeprowadź w prawo dwie postacie pozostałe z tyłu. Zabierz znajdujący się w tym rejonie trzeci artefakt (Jeweled Skull) i przejdź w prawo.
Przyciskiem przywołaj windę (Elevator Call Button), kiedy winda zjedzie wejdź wszystkimi postaciami na platformę i jeszcze raz naciśnij przycisk. Wróć teraz do portiera i oddaj mu wszystkie artefakty po czym spróbuj jeszcze raz zagadać, a otworzy on drzwi prowadzące do jaskini.
Po przejściu przez drzwi otworzone przez portiera skocz ze skarpy i idź w lewo. Zobaczysz wielki ciężar zawieszony na sznurze. Skocz na sznur jedną z postaci. Drugą i trzecią postacią przejdź dalej w lewo i po skałkach zejdź niżej, pod ciężar. Teraz pierwszą postacią zejdź ze sznura, a na dole odblokuje się przejście. Znowu przełącz się którąś z postaci na dole i przesuń skrzynię w lewo tak, aby pierwsza postać mogła na nią zeskoczyć z góry nie czyniąc sobie krzywdy.
Kiedy to uczynisz przejdź wszystkimi trzema postaciami w prawo i stań nimi na platformie. Zapalą się trzy lampki i przejście zostanie odblokowane.