The Scientist | Obszary dla określonych bohaterów w The Cave poradnik The Cave
Ostatnia aktualizacja: 2 października 2019
The Scientist
Użyj umiejętności specjalnej naukowca przy terminalu komputerowym (Door Control Console).
Idź długim korytarzem do końca. Stoi tam automat z napojami (Grog Machine). Użyj na nim umiejętności specjalnej naukowca, a okaże się, że to tajny sposób, aby dostać się do laboratorium.
Biegnij do końca w lewo, przepłyń przez wodę i wyjmij ze skrzynki w ścianie (Fuse Box) bezpiecznik.
Wejdź z nim po drabinie i wstaw bezpiecznik w drugą skrzynkę. Przejdź w lewo, wciśnij przycisk windy (Elevator Call Button) i wejdź na platformę, by wjechać na górę.
Wejdź po drabince do terminala (Lower Blast Door) i użyj na nim umiejętności specjalnej. Wróć do windy i zjedź niżej, a zobaczysz, że rakieta grzeje silniki.
Ponownie wjedź na górę i idź w prawo. Drzwi zagradzające do tej pory przejście dalej automatycznie się otworzą.
Poczekaj aż promień lasera skieruje się w drugą stronę i szybko użyj umiejętności specjalnej na pierwszym terminalu (Laser Control Console). Podnieś z ziemi klucz (Launch Key), który został po martwym naukowcu.
Wróć z kluczem do pierwszego pomieszczenia i włóż go w jedną z trzech dziur (Keyhole).
Idź znowu w prawo i użyj umiejętności specjalnej naukowca na terminalu po prawej (Elevetor Console). Dzięki temu zacznie działać winda. Zjedź nią na dół.
Zejdź na najniższy, trzeci poziom. Znajduje się tu ostrzeżenie o mokrej nawierzchni (Wet Floor Sign). Weź je i wejdź na poziom drugi.
Odszukaj pracującego technika (Tech Lab) i ustaw na prawo od niego znak o mokrej nawierzchni. Następnie użyj umiejętności specjalnej naukowca na terminalu po prawej stronie pokoju (Warhead Loading Console). Technik poślizgnie się i zabije. Podnieś leżący obok niego klucz i włóż do drugiej dziurki (Keyhole) w pierwszym pomieszczeniu, przy wejściu do kompleksu.
Zjedź ponownie na drugi poziom, ale tym razem udaj się w prawo. Jest tu wielka tablica z ogłoszeniami (Bulletin Board). Przyjrzyj się uważnie menu i dniom tygodnia.
Zejdź poziom niżej i idź do stołówki. Przyjrzyj się co jest napisane na tablicy jako specjalność dnia. Przy każdej rozgrywce specjalność dnia może być inna. Aby dowiedzieć się jaki jest dzień porównaj nazwę potrawy na tablicy z rozpiską na tablicy ogłoszeń powyżej.
Po prawej stronie tablicy na stole leży miska z warzywami (Fruit Bowl). Sięgaj do niej dotąd, aż wyciągniesz banany. Weź je.
Wyjedź znowu windą na górę i idź w prawo, do terminala administratora (Administrator's Terminal). Uruchom go i popatrz na rozlepione karteczki.
Powinieneś wiedzieć już jaki jest dzień, wobec tego spisz kod mu odpowiadający.
Zjedź windą na dół i zejdź na trzecie piętro. P korytarzu po prawo znajdziesz cztery przełączniki służące do wpisania kodu (Code Entry Button). Wpisz kod odpowiadający właściwemu dniu i po jego ustawieniu naciśnij przycisk po prawej (Confirm Code Entry). Jeżeli wpisałeś właściwy kod, otworzy się przejście.
Wejdź do pomieszczenia i zabierz pojemnik z gazem (Knockout Gas).
Przejdź na poziom pierwszy i idź maksymalnie w prawo. Na końcu znajduje się system wentylacyjny, który w tej chwili powinien wysysać powietrze.
Przełącz się na drugą postać. Idź nią do końca w prawo na najwyższym poziomie laboratorium. Stoi tam maszyna do zmiany kierunku opływu powietrza w wentylacji (HVAC Control Switch). Uruchom ją i szybko przełącz się ponownie na naukowca.
Upuść pojemnik z gazem na podłogę. Jeżeli zdążysz, pozbędziesz się strażnika i zdobędziesz trzeci klucz. Oczywiście zanieś go do pierwszego pomieszczenia i wstaw do dziurki (Keyhole).
Za nieprzytomnym strażnikiem jest pomieszczenie z szympansem (Chimp). Daj mu banany, a zacznie za tobą iść. Kieruj się na drugi poziom do pomieszczenia z lewej strony.
Kiedy dotrzesz na miejsce, szympans wskoczy do kapsuły. Wracaj na górę, do miejsca z trzema kluczami.
Przekręć wszystkie trzy klucze wszystkimi postaciami, a rakieta wystartuje. Potem wyjdź z pomieszczenia w lewo, zjedź windą na poziom jaskini i idź w lewo, w kierunku zwiedzania.