The Hillbilly | Obszary dla określonych bohaterów w The Cave poradnik The Cave
Ostatnia aktualizacja: 2 października 2019
The Hillbilly
Umiejętność specjalna wieśniaka polega na wstrzymywaniu oddechu. Użyj jej i zanurkuj. Płyń w lewo, pamiętając by co kilka sekund jej używać.
Po wyjściu z wody weź ze skrzyni (Crate of Dynamite) laskę dynamitu, odpal ją od pochodni (Flame) i podrzuć przy stercie kamieni po prawej stronie. Wybuch odblokuje przejście dla pozostałych postaci. Idź w lewo i zejdź po drabinie na teren karnawału.
Aby zdobyć różowego misia (Pink Bear) potrzebujesz zebrać pięć biletów. Jeden z biletów (Carnival Ticket) leży na lewo od automatu.
Podejdź do automatu z misiem i wrzuć bilet w szczelinę (Ticket Taker). Brakuje jeszcze czterech biletów.
Wejdź na zapadnię nad wodą. Drugą postacią uderz w kolorowe kółko (Dunking Booth). Wieśniak spadnie do wody, ale z automatu przy zapadni wypadnie bilet. Zanurkuj wieśniakiem, i wypłyń z lewej strony, po czym wejdź po drabinie, zeskocz na zapadnię, weź bilet i użyj go w automacie z misiem. Brakuje jeszcze trzech biletów.
Po jednej z lin wespnij się niemal na samą górę...
...i odszukaj generator prądu na kołach (Generator Truck). Obok leży klucz (Wrench). Podnieś go i przełącz się na inną postać.
Wejdź nią na górę, w pobliże karuzeli. Wskocz do wagonika.
Zeskocz z karuzeli na półkę skalną, na której znajduje się skrzynka bezpiecznika (Fuse Box). Jeszcze nie wyjmuj z niej bezpiecznika.
Przełącz się na wieśniaka i przy pomocy klucza przekręć śrubę w generatorze prądu. Przełącz się znowu na poprzednią postać i wyciągnij teraz bezpiecznik, po czym zeskocz na dół po wagonikach karuzeli.
Pobiegnij w lewo i po drabince wejdź w pobliże pustej skrzynki na bezpiecznik (Empty Fuse Box). Na razie nie schodź z drabiny, tylko przełącz się na wieśniaka i ponownie przekręć kluczem śrubę w generatorze prądu. Jeszcze raz przełącz się na poprzednią postać i wstaw bezpiecznik do skrzynki. Zejdź po drabinie i zabierz leżący na lewo od niej młotek (Sledgehammer).
Zbiegnij z młotem na dół i uderz nim w maszynę do testowania siły (Test Your Strenght Machine). Ze slotu wypadnie kolejny bilet, więc wsuń go do automatu z misiem. Brakuje jeszcze dwóch biletów.
Teraz ponownie udaj się w pobliże karuzeli, by zabrać poprzednio wsadzony do skrzynki bezpiecznik. Zanim go wyjmiesz przełącz się na wieśniaka i przekręć śrubę w generatorze prądu. Pobiegnij z bezpiecznikiem w prawo, do wróża (Xavetar) przepowiadającego przeszłość, teraźniejszość i przyszłość. Wstaw bezpiecznik do skrzynki (Empty Fuse Box).
Zaczep wróża i zapamiętaj kolor, jaki przybierze kryształowa kula.
Z lewej strony kompleksu znajdziesz koło niefortuny (prowadzi do niego tablica z napisem Wheel of Misfortune). Na automacie po prawej stronie (Color Picker) ustaw kolor, jaki pokazała kryształowa kula. Potem pociągnij wajchę (Lever). Po wygranej zabierz bilet i wrzuć go do automatu z misiem. Pozostało zdobycie jeszcze jednego biletu.
Idź znowu pod karuzelę. Na prawo od niej stoi siłacz (Man of Ordinary Strength). Obok niego leży hantel (Barbell). Podnieś go i zejdź niżej, do miejsca, w którym znajduje się magik.
Połóż hantel na stole (Magician's Table) kiedy nic nie będzie na nim stało. Magik sprawi, że ciężarek stanie się niewidzialny. Weź go.
W pobliżu znajduje się facet waga i facet zgadujący na oko ile kto waży. Wejdź na wagę, a koleś dzięki trzymanemu przez postać niewidzialnemu hantlowi pomyli się i z maszyny obok wypadnie bilet. Zanieś go do automatu z misiem. Wieśniak automatycznie przejmie miśka.
Wygląda jednak na to, że panna jest już zajęta.
Na lewo od automatu z misiem, w którym teraz do wzięcia pojawiła się zapalniczka, leży jeszcze jeden bilet. Weź go i wrzuć do automatu. Zapalniczka (Lighter) wypadnie z automatu. Próba podpalenia bel słomy za dwunogą pięknością nic nie da, bo strażacy za pomocą sikawki po chwili ugaszą pożar.
Weź klucz (Wrench), którym wcześniej kręciłeś śrubą w generatorze prądu i stań na zapadni ponad wodą (już wcześniej to robiłeś, by zdobyć bilet. Niech inna postać uderzy w kolorowe kółko. Wieśniak spadnie do wody. Płynąc w dół i w prawo używaj co kilka sekund jego umiejętności specjalnej. Wyjdź z wody i za pomocą klucza przekręć zawór w rurze (Pipe Valve Nut) odcinając strażakom wodę.
Wróć na górę, weź zapalniczkę i ponownie podpal słomę (Hay Bales). Biegnij w lewo dokąd się da, potem zawróć z powrotem, a droga wyjścia przez słomę powinna zostać odblokowana.