Solucja cz.6 | Tajemnica Janatris poradnik Tajemnica Janatris
Ostatnia aktualizacja: 14 października 2019
(rysunek 36)
| (rysunek 37)
|
Z lewej strony statku leży harpun, który należy podnieść. Użyjcie go tuż obok na dziobie okrętu, wyławiając wodorosty (rysunek 36). Nie jest to wprawdzie sznurek, ale wystarczy - zanieście je marynarzowi, z którym rozmawialiśmy wcześniej. Wejdźcie do środka kajuty, która znajduje się z prawej strony. Zabierzcie orzechy i przyjrzycie się zasłonie od łóżka (rysunek 37).
(rysunek 38)
| (rysunek 39)
|
Teraz użyjcie krzesła stojącego przy stole (rysunek 38) i ponownie użyjcie kurtyny, dzięki czemu bez problemów zdobędziecie mały metalowy pierścień. Otwórzcie plecak, kliknijcie na pierścieniu, a następnie na wytworzonym z niego haczyku, uzyskując w ten sposób prowizoryczny sprzęt do łapania ryb. Wracamy na zewnątrz, dając znalezione orzechy naszemu zaprzyjaźnionemu marynarzowi i zdobywając w ten sposób mięso kraba. Zapytajcie go również o sieci, które powinny być właśnie gotowe. Podejdźcie do dolnej burty statku i użyjcie na niej haczyka do łowienia ryb (rysunek 39), wybierając jako przynętę mięso kraba. Teraz użyjcie bosaka na burcie i za pomocą sieci wyłówcie złapaną rybę. Na celebracje sukcesu nie ma jednak czasu, albowiem w tej samej chwili zostaniemy zaatakowani. Walka będzie stosunkowo łatwa, bo siły liczebne są równe. Nie musicie się martwić o zdrowie kapitana i kucharza, pozwalając ich nawet zabić (po walce odżyją). Pojedynek wprawdzie zostanie wygrany, jednak nasza dzielna drużyna będzie musiała zejść na ląd na pobliską wyspę.
(rysunek 40)
| (rysunek 41)
|
Zacznijcie od rozmowy z kapitanem, który poprosi nas o zdobycie robaków, które potrafią leczyć rany. Nic prostszego, w końcu Gooka zawsze miał 5 z biologii :-) ! Podnieście wysuszone wodorosty (rysunek 40) i kilka palików drzewa znajdujących się z lewej strony rusztowania (rysunek 41). Następnie otwórzcie skrzynie wyciągając z niej zestaw do rozpalania ognia. Z lewej strony znajduje się miejsce na ognisko, użyjcie na nim najpierw wodorostów, później drewna i na koniec podpalcie ogień za pomocą krzesiwa.
(rysunek 42)
| (rysunek 43)
|
Dzięki temu działaniu zostanie wypalony krzak po lewej stronie (rysunek 42) i będziemy mogli bez przeszkód dostać się do dziwnego krzaka na górce z lewej strony. Obejrzyjcie go dokładnie zabierając z niego korę, a następnie pobiegnijcie w prawo używając jej na pobliskiej palmie (rysunek 43). Gooka przypnie ją sobie do butów i niczym rasowy małpiszon bez trudu wespnie się na jej wierzchołek zdobywając orzechy z potrzebnymi robakami. Teraz wystarczy już je tylko zanieść do szczęśliwego kapitana.