Misja 5 - Bitwa o Ardeny | Alianci | Kampania | Sudden Strike 4 Poradnik Sudden Strike 4
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Cele misji:
- Zabezpieczyć punkt obserwacyjny w wiosce i obserwować okolicę
- Nowy cel: odeprzyj atak wroga na dwóch liniach
- Nowy cel: Przystąp do kontrataku
Przez większość czasu będziesz się bronił w tej misji, oprócz ostatniej części, w której będziesz musiał kontratakować zgrupowanie czołgów. Najlepiej jest wybrać doktrynę piechoty (dodatkowe wyposażenie, miny, granat itp.) lub wsparcia (kamuflaż, worki z piaskiem, pociski APCR, naprawy pojazdów). Pierwsza część misji to zwiad i krótka obrona (1). Masz tylko jednego żołnierza i musisz się nim dostać do pobliskiego budynki. Nie zapomnij wyłączyć tryb strzelania bez rozkazu. Potem wycofasz się na swoje pozycje i zostaniesz zaatakowany przez mały oddział piechoty. Obsadź stanowisko karabinu maszynowego i wyeliminuj przeciwników. Kiedy nadjadą czołgi otrzymasz rozkaz odwrotu na umocnione stanowisko obronne. Kieruj swój oddział do gęstego lasu, który jest poza zasięgiem wroga.
Po dotarciu do okopów nakaż wszystkim kierowcom opuścić pojazdy i umieść ich jako załogi dział (2). W ten sposób twoje pojazdy przeżyją, a ty zyskasz więcej żołnierzy do obrony. Resztę piechoty rozstaw w okopach (ale nie wszystkich) i w pobliskich lasach. Przeciwnik zacznie atakować w kilku falach, a ty musisz zniszczyć 6 pojazdów zanim się wycofasz. Po eliminacji ostatniego pojazdu, rozpocznij ewakuację. Obsadź wszystkie pojazdy i zabierz działa. Przydadzą się na nowej pozycji obronnej.
Atak na drugą linię będzie złożony z dwóch fal (3). Pierwsza zaatakuje tylko pozycje na prawej stronie. Rozstaw dodatkowe działa, umieść piechotę w okopach i zostaw miny na przedpolu (teren zasypany śnieg tuż za drogą). Najlepiej zatrzymać grę i wydać kilka rozkazów, ponieważ atak przeciwnika nastąpi bardzo szybko. Otrzymasz wsparcie lotnicze, ale wróg będzie miał działa przeciwlotnicze w każdej grupie uderzeniowej. Najlepiej rozstawić kilku ukrytych strzelców/kierowców przed pozycjami obronnymi. Otrzymasz też grupę 4 czołgów, których powinieneś użyć, jako siły szybkiego reagowania do flankowania najcięższych czołgów wroga (zwłaszcza Tygrysów). Po odparciu pierwszej fali wrogów, otrzymasz resztę oddziałów z drugiej strony pod swoją komendę (4). Ustaw czołgi bliżej front ukryj je w zaroślach/ufortyfikuj workami z piaskiem. Przy sztabie są dodatkowe oddziału piechoty. Umieść je wraz z czołgami oraz w okopach przed działami. Atak nastąpi najpierw na lewą stronę i będzie trwał dość długo, ale po krótkiej chwili rozpocznie się szturm na drugą stronę. Musisz przetrzymać oba uderzenia. Grupa szturmowa na prawej flance jest mniej liczna. W momencie, gdy zobaczysz atakujące wozy transportowe i działka przeciwlotnicze, możesz zebrać posiłki dla lewej strony. Zazwyczaj komputerowy wróg atakuje tymi jednostkami na końcu, więc przerzucić swoje czołgi i część piechoty w najbardziej zagrożony rejon.
Po odparciu ostatniej fali ataków, czas na kontruderzenie. Na północy zbiera się spory oddział pancerny (5). Zbierz wszystkie czołgi oraz żołnierzy z całej linii obronny. Otrzymasz kilka samolotów szturmowych do twojej dyspozycji. Nakaż wszystkim samolotom ostrzał miejsca zbiórki, ale ustaw kierunek ataku od północy w stronę południa. Wszystkie pojazdy wroga są ustawione w stronę południową, więc bomby będą wybuchać w lżejszy pancerz z tyłu pojazdów. Najlepiej jest zaatakować piechotą od strony lasu po prawej lub po prostu zapewnić wizję dla twoich czołgów. Możesz też sprowadzić ciężką artylerię i rozpocząć bombardowanie. Po eliminacji Tygrysa, z resztą oddziału wroga nie powinno być problemu, o ile większość twoich sił przeżyła obronę.