Przedostanie się do starego miasta | Misja 5 - Siwa Oasis poradnik Sniper Elite III: Afrika
Ostatnia aktualizacja: 6 lutego 2017
Przedostanie się do starego miasta
Misję rozpoczynasz w oazie (punkt 1 na mapie) na południowy-wschód od starego miasta. W trakcie przemierzania oazy staraj się przez cały czas kucać, bo znaczna część tego obszaru jest odkryta. Oaza jest ponadto patrolowana przez dość liczną grupę przeciwników i na pierwszych z nich wpadniesz już po zbliżeniu się do szałasów. Eliminacja tutejszych wrogów nie jest obowiązkowa, tym bardziej że do momentu dotarcia do miasta nie zdobędziesz żadnych sekretów ani nie zaliczysz żadnych dodatkowych wyzwań.
Sporym ułatwieniem w tej misji jest to, że nad oazą i miastem przez cały czas przelatują kolejne sojusznicze samoloty. Możesz to wykorzystywać na swoją korzyść i swobodnie oddawać strzały bez ryzyka wykrycia. Nie oznacza to oczywiście, że nie powinieneś standardowo rozglądać się za generatorami, zwłaszcza że przelatujący samolot zagłusza dźwięki otoczenia tylko na krótką chwilę i trzeba w rezultacie pośpieszyć się z oddaniem każdego strzału.
Do starego miasta możesz przedostać się wybierając jedną z trzech dostępnych ścieżek. Pierwszy wariant zakłada dotarcie do wejścia do tunelu znajdującego się na zachód od miejsca rozpoczęcia misji (punkt 2 na mapie). Niestety, do wspomnianego przejścia prowadzi bardzo wąska ścieżka i w rezultacie wymagane jest rozprawienie się ze wszystkimi napotkanymi przeciwnikami (jest ich tu co najmniej sześciu). W okolicy znajduje się trochę wybuchowych obiektów, ale eksplozje mogą zostać odnotowane przez wrogów z miasta, tak więc najlepiej jest polegać na standardowych metodach (zagłuszane wystrzały ze snajperki i/lub broń z tłumikiem).
Skorzystanie ze wspomnianego wyżej tunelu pozwoliłoby ci dotrzeć do południowej części miasta (punkt 3 na mapie). Niestety są to dolne ruiny, w których można zostać łatwo zauważonym, tak więc nie polecam tej ścieżki. Zbadanie samego tunelu jest jednak najbardziej wskazane, albowiem możesz odnaleźć w nim kartę kolekcjonerską (zielony punkt 1 na mapie).
Uwaga - Jeśli nie chcesz niepotrzebnie przebijać się do zachodniego wejścia do miasta (tunel) to do wspomnianych wyżej kart możesz też dotrzeć w dalszej części misji od północnej strony.
Drugi wariant zachowania zakłada skorzystanie z głównego wejścia do starego miasta. Brama wejściowa (punkt 4 na mapie) jest przez cały czas pilnowana przez jedną osobę, a kolejni wartownicy mogą się tu ponadto co pewien czas zatrzymywać. Także i ta ścieżka nie jest przeze mnie szczególnie polecana, bo po wejściu do miasta musiałbyś bardzo pilnować się z unikaniem wykrycia (m.in. przez jednego ze snajperów). Wyjątek możesz zrobić jeśli zależy ci jedynie na szybkim zaliczeniu całej misji.
Ostatni trzeci wariant jest moim zdaniem najlepszy, albowiem po drodze będziesz mógł rozpocząć zaliczanie pobocznych zadań powiązanych z ta misją. Zainteresuj się mianowicie jedną ze ścieżek prowadzących na wschodnie wzgórze (punkt 5 na mapie). Po drodze zachowaj jednak odpowiednie środki ostrożności, bo co najmniej jeden przeciwnik co pewien czas zatrzymuje się przy tej ścieżce i zwraca się w jej stronę.
Jak już wcześniej wspomniałem dzięki wybraniu trzeciego wariantu zachowania możesz od razu zająć się jednym z opcjonalnych celów misji. Na wzgórzu znajduje się pierwsze z trzech stanowisk przeciwlotniczych (punkt 6 na mapie). Podobnie jak w przypadku konstrukcji niszczonych w trzeciej misji najlepiej jest tu skorzystać z granatu M24 i sprawić by wylądował tuż przy stanowisku.
Zniszczenie stanowiska przeciwlotniczego może doprowadzić do pojawienia się w tym miejscu jednej lub kilku osób. Bądź na to gotowy i pozbądź się ich (najlepiej z użyciem broni z tłumikiem). Korzystając z okazji warto też wspiąć się na okoliczną wieżę, a to dlatego, że na jej szczycie znajduje się gniazdo snajperskie (niebieski punkt 1 na mapie).