Na belce | Nauka skakania | Skoki narciarskie 2006 poradnik Skoki narciarskie 2006
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
Instrukcja do gry nie wyjaśnia dokładnie, co decyduje o długości skoku i jaki wpływ na lot ma np. spóźnione odbicie z progu. W tym miejscu wyjaśnię krok po kroku wszystkie możliwości, wariacje danej czynności wykonywanej w trakcie pojedynczego skoku oraz doradzę jak uniknąć błędów.
Na belce
Odbicie się od belki ma znaczący wpływ na prędkość dojazdową. Nie zaniedbujcie tej czynności i wykonujcie ją perfekcyjnie. Nie jest to za trudne. Nie śpieszcie się jednak z kliknięciem, tylko poczekajcie, aż prostokąt zacznie się kołysać na dobre. Wtedy wyczucie odpowiedniego momentu nie przysparza problemów. Żółty kolor oznacza, że odbicie nie zostało wykonane zbyt dobrze, ale gwarantuje w miarę przyzwoitą prędkość. Czerwony kolor to odbicie totalnie nieudane, tracimy wtedy około 15% docelowej szybkości, co wiąże się ze skokiem krótszym o około 10-15 metrów.
Największą prędkość gwarantuje idealne odbicie się od belki, oznaczone zielonym kolorem. Warto zaznaczyć, że zielony kolor niekoniecznie musi zostać "osiągnięty" na samym środku wskaźnika. Możliwe są pewne uchybienia - gdy prostokąt trochę zejdzie na którąś ze stron to i tak zaliczy nam perfekcyjne odbicie.
Rada: jeśli masz słaby komputer, to z odbiciem od belki poczekaj kilka sekund. Gra lubi na samym początku doczytywać tekstury i mielić dyskiem.