Podstawy | Wiara w Sid Meier's Civilization V Bogowie i Królowie poradnik Sid Meier's Civilization V: Bogowie i Królowie
Ostatnia aktualizacja: 20 sierpnia 2019
Podstawy
System wiary wypełnia lukę, która zagościła w wersji podstawowej, w której nie mieliśmy tego aspektu rozgrywki.
Do każdej części tego elementu gry potrzebujemy punktów wiary. Zdobywamy je podobnie jak punkty kultury - budujemy odpowiednie budynki oraz (z biegiem czasu) zdobywamy dzięki odkryciom geograficznym, technologiom i miastom-państwom.
Wpływ wprowadzenia religii do rozgrywki jest spory. Każda cywilizacja może założyć swój panteon, ale nie każda może założyć swoją religię. Zwykle możliwych do założenia religii jest połowę mniej niż graczy w rozgrywce. Dlatego należy zrobić to jak najwcześniej. Ten, który kontroluje religię, ma wpływ na wszystkich jej wyznawców. Jeśli nasza religia ma jakieś bonusy uzależnione od ilości wyznawców (np. Dziesięcina - za każdych 4 wyznawców dostajemy co turę sztukę złota) to ważne jest by nasza religia stała się poniekąd jak najbardziej rozprzestrzeniona. Dzięki religii możemy także powoływać Wielkich ludzi oraz budować niektóre budynki za punkty wiary.
Oczywiście zależy nam na posiadaniu własnej religii a nie na wierze w coś, co nam nie odpowiada. Dlatego pierwszą badaną technologią po założeniu miasta powinno być Garncarstwo. Dzięki niemu zdobędziemy możliwość wybudowania Kaplicy - pierwszego budynku dającego 1 punkt wiary na turę. Z biegiem czasu poznamy technologie które pozwolą na budowę innych obiektów religijnych.
Po wybudowaniu kaplicy poczekajmy kilka tur. Wtedy przyjdzie czas na kolejny krok...