Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Alpha Centauri - poradnik do gry

Sid Meier's Alpha Centauri - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wybór frakcji | Sid Meier's Alpha Centauri poradnik Sid Meier's Alpha Centauri

Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019

Wybór frakcji praktycznie definiuje taktykę, jaką podejmiemy w czasie gry. Frakcje można podzielić na dwa bloki, odpowiednio do najlepszych dla nich taktyk. Taktykę podboju militarnego najlepiej stosować na małych mapach a taktykę rozwoju gospodarczego na dużych.

Blok taktyki militarnej

  • Gaia's Stepdaugters: modyfikatory: +1 Planet, +2 Efficiency, -1 Morale, -1 Police. Grę rozpoczynają z technologią Centauri Ecology (dzięki temu od razu mogą produkować jednostki formerów). Mogą poruszać się po grzybie bez kar oraz mogą od początku uzyskiwać z grzyba składniki odżywcze. Już od początku gry mogą łapać Mind Worms, które są poważnym zagrożeniem we wczesnej fazie rozgrywki. Z tego powodu bardzo dobrze się sprawdzają podczas rozgrywki, w której ustawiono jest największy stopień aktywności obcego życia na planecie. Ich najpoważniejszą wadą jest brak możliwości wyboru ekonomii Free Market, która jest w grze podstawą szybkiego rozwoju gospodarczego. Jest to jedna z najlepszych frakcji militarnych.
  • Human Hive: modyfikatory: +1 Growth, +1 Industry, -2 Economy. W każdej wybudowanej bazie otrzymują darmowy bunkier (Perimeter Defense - podwaja siłę obronną jednostek znajdującym się w bazie). Nie mogą wybrać polityki Democratic. Grę rozpoczynają z technologią Doctrine: Loyalty. Druga najlepsza frakcja militarna. Dzięki temu, że mogą wybrać ekonomię Free Market są także bardzo silni na większych mapach.
  • Spartan Federation: modyfikatory: +2 Morale, +1 Police, -1 Industry. Grę rozpoczynają z technologią Doctrine: Mobility oraz jednostką Scout Rover zamiast Scout Patrol. Ich prototypy nie wymagają dodatkowych minerałów podczas produkcji. Nie mogą wybrać wartości Wealth. Jest to bardzo słaba frakcja, nadającą się tylko do szybkiego podboju militarnego małej planety.
  • Lord's Believers: modyfikatory: +1 Probe, -2 Research, -1 Planet. Grę rozpoczynają z technologią Social Psych. Otrzymują bonus podczas ataku +25% do siły jednostki. Nie gromadzą żadnych punktów odkryć do roku 2110. Nie mogą wybrać wartości Knowledge. Jest to moim zdaniem najsłabsza frakcja w grze. O dziwo komputerowy gracz dowodzi nią bardzo dobrze.

Blok rozwoju gospodarczego

  1. University of Planet: modyfikatory: +2 Research, -2 Probe. Grę rozpoczynają z technologią Information Networks oraz dodatkowo z jedną losowo wybraną technologią. Ich bazy posiadają darmowy Network Node (zwiększa współczynnik odkryć w bazie o 50%, pozwala badać artefakty obcych). Nie mogą wybrać polityki Fundamentalist. Na niższych poziomach trudności jest najlepszą frakcją do wyboru. Na wyższych poziomach trudności bardzo przeszkadza fakt, że ich bazy dostają dodatkowego Drona na każdych 4 mieszkańców.
  2. Morgan Industries: modyfikatory: +1 Economy, -1 Support. Grę rozpoczynają z technologią Industrial Base oraz z setką dodatkowych kredytów energii. Otrzymują bonusy podczas handlu z innymi frakcjami. Nie mogą wybrać ekonomii Planned. Ich największą wadą jest to, że muszą wybudować w bazie Hab Complex, aby liczba mieszkańców mogła przekroczyć liczbę 4 (innym frakcjom Hab Complex jest potrzebny dopiero przy 7 mieszkańcach). Z tego powodu na początku są bardzo słabi.
  3. Peacekeeping Forces: modyfikatory: -1 Efficiency. Grę rozpoczynają z technologią Biogenetics. Hab Complex muszą wybudować w bazie dopiero przy 9 mieszkańcach. Otrzymują podwójne głosy w wyborach na Gubernatora Planety (Planetary Governor) i Światowego Lidera (Supreme Lider). Otrzymują dodatkowego talenta na każdych 4 mieszkańców. Nie mogą wybrać polityki Police State. Moim zdaniem są najlepszą frakcją w grze na każdym poziomie trudności.
1 - Wybór frakcji | Sid Meiers Alpha Centauri - Sid Meiers Alpha Centauri - poradnik do gry