Tajne projekty | Sid Meier's Alpha Centauri poradnik Sid Meier's Alpha Centauri
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
Warto budować wszystkie Tajne Projekty prawie zawsze (nie warto budować Tajnych Projektów wtedy kiedy mamy kilka baz, wtedy lepiej budować Colony Pods i formerów) kiedy tylko jest to możliwe. Dają one dużą przewagę w grze. Najpierw jednak należy się skupić na budowie tych Tajnych Projektów, które pasują do wybranej przez nas strategii. Budowę Tajnych Projektów można przyśpieszać wysyłając Supply Crawlery do bazy w której budujemy Tajny Projekt oraz za pomocą kredytów energii. Oto moja subiektywna lista 15 najlepszych Tajnych Projektów:
- Ascetic Virtues - limit dozwolonej populacji mieszkańców w bazach jest zwiększony o 2 , zwiększa o 1 współczynnik Police;
- Clinical Immortality - jeden dodatkowy talent w każdej bazie, podwaja nasze głosy w głosowaniach na Gubernatora Planety i Światowego Lidera;
- Cloning Vats - powoduje nieustający wzrost populacji naszych baz, eliminuje negatywne efekty wartości Power i społeczeństwa przyszłości Thought of Control;
- Empath Guild - daje kontakt z każdą frakcją, daje bonus +50% głosów w wyborach na Gubernatora Planety i Światowego Lidera;
- The Human Genome Project - jeden dodatkowy talent w każdej bazie;
- The Hunter-Seeker Algorithm - koniecznie, o ile to możliwe, należy wybudować ten Tajny Projekt - daje całkowitą odporność na działanie Probe Teams;
- The Living Rafinery - zwiększa o +2 wskaźnik Support;
- The Longevity Vaccine - zmniejsza ilość dron w naszych bazach;
- The Network Backbone - daje 1 punkt research za każdy punkt commerce w bazie, której został wybudowany oraz 1 punkt research za każdy budynek Network Node na planecie, eliminuje negatywne efekty społeczeństwa przyszłości Cybernetics;
- The Pholus Mutagen - zmniejsza negatywny wpływ naszego przemysłu na powierzchnię planety; dostajemy także bonus do ataku, gdy nasze jednostki znajdują się na grzybie oraz możemy produkować silniejsze obce formy życia;
- The Self-Aware Colony - utrzymanie budynków kosztuje nas o połowę mniej; jeśli używamy jednostek jako policji, limit jednostek pełniących w bazie funkcje policji jest zwiększony o 1;
- The Singularity Inductor - działa jakbyśmy mieli Quantum Converter (zwiększa o 50% produkcję minerałów w bazie) w każdej bazie oraz zmniejsza negatywny wpływ przemysłu na planetę;
- The Telepatic Matrix - drony nigdy się nie buntują; Probe Teams działają skuteczniej;
- The Universal Translator - daje dwie dodatkowe technologie; możemy podłączyć do niego dowolną liczbę artefaktów;
- The Weather Paradigm - zwiększa szybkość transformacji powierzchni planety o 50% oraz umożliwia nowe rodzaje transformacji powierzchni nawet wtedy, gdy ich nie odkryliśmy.