Zaliczenie Próby Orła - Shadow of the Tomb Raider Shadow of the Tomb Raider poradnik, solucja
W tym rozdziale znajdziesz między innymi ciąg dalszy opisu przejścia misji fabularnej "Droga do ukrytego miasta" gry Shadow of the Tomb Raider.
Ostatnia aktualizacja: 25 września 2018
Na stronie jest opis ukończenia Próby Orła (Trial of the Eagle) w Shadow of the Tomb Raider. To jedna z najbardziej rozbudowanych zagadek środowiskowych z całej gry. Zadaniem Lary jest przedostanie się na szczyt nietypowej wieży. Po drodze bohaterka musi rozwiązywać mniejsze zagadki, a także wykonywać poprawne skoki i unikać pułapek w postaci ruchomych mechanizmów wieży.
- Dotarcie do wieży
- Pierwsza część zagadki - dotarcie do pierwszego żagla
- Druga część zagadki - dotarcie do drugiego żagla
- Trzecia część zagadki - dotarcie do górnego wyjścia z wieży
- Dotarcie do Ukrytego Miasta
Dotarcie do wieży
Niedługo po rozpoczęciu etapu zbliżysz się do dużej wieży, w której spędzisz kilkanaście kolejnych minut. Musisz jednak najpierw dotrzeć do wieży. Złap się krawędzi i przemieść w bok. Po drodze miniesz nowe obozowisko.
Przeskocz nad małą przepaścią i wdrap się na wyższą półkę żeby znaleźć się u podstawy wieży. Możesz przystąpić do zaliczania zagadki związanej z Próbą Orła.
Pierwsza część zagadki - dotarcie do pierwszego żagla
Wieża ma wiele ruchomych mechanizmów i musisz na nie uważać, gdyż większość z nich w momencie kontaktu może doprowadzić do natychmiastowej śmierci Lary. W wielu miejscach trzeba też wykonywać bezbłędne skoki, bo w przeciwnym razie Lara spadnie z dużej wysokości i zginie.
Niedługo po rozpoczęciu zaliczania zagadki musisz chwycić pokazanej na obrazku krawędzi i zacząć przemieszczać w bok.
Kolejne problematyczne miejsce pokazuje dołączony obrazek. Lara po znalezieniu się na ścianie wspinaczkowej musi zacząć opuszczać się na linie i dotrzeć w ten sposób na niższą platformę.
Doskocz do zaznaczonej na powyższym obrazku ściany (musisz odbić się żeby złapać się wyższej krawędzi). Zacznij się w tym miejscu wspinać i zarazem przemieszczaj w prawo żeby docelowo znaleźć się na zewnętrznej części wieży.
Lara dotrze do nowej ściany wspinaczkowej. Po tym jak się do niej "przyczepisz" zacznij opuszczać się na linie. Zjedź na linie maksymalnie na dół. Biegaj teraz po ścianie na przemian w lewo i w prawo. Pozwoli ci to docelowo doskoczyć do pokazanej na obrazku kolejnej ściany wspinaczkowej.
Wdrap się na górę, a znajdziesz się obok konstrukcji przypominającej żagiel. Ustaw się obok żagla i wyceluj w pokazany na obrazku zwój liny. Odblokuje to dalsze przejście.
Druga część zagadki - dotarcie do drugiego żagla
Zbliż się ponownie do obracającej się centralnej konstrukcji. Musisz doskoczyć do pokazanej na obrazku drabinki w momencie gdy znajdzie się ona dokładnie przed Larą.
Wdrap się na belkę, ale uważaj na pracujące mechanizmy. Unikaj ich, bo kontakt z nimi może zabić Larę. Docelowo musisz dotrzeć do pokazanej na obrazku obracającej się konstrukcji na ścianie wieży. Zaczekaj aż zatrzyma się ona w położeniu umożliwiającym wspinaczkę i szybko wyrusz na górę.
Po dotarciu na nową większą półkę przejdź do belce i w pokazanym na obrazku miejscu wykonaj skok. Lara dostrzeże nowy żagiel za uszkodzoną ścianą, ale nie możesz się przez nią przebić.
Doskocz do nowej krawędzi, ale nie wspinaj się od razu, bo w miejscu tym pracuje jeden z mechanizmów - pokazuje go obrazek 1. Zaczekaj aż minie on Larę, dopiero wtedy wdrap się i szybko dotrzyj do pokazanego na obrazku 2 prawego otworu. Znajdziesz się w pobliżu drugiego żagla.
Ustaw się przy żaglu i wyceluj w pokazany na obrazku zwój lin. Doprowadzisz w ten sposób do zniszczenia części drewnianej konstrukcji.
Sprawdź z bliska uszkodzony przed chwilą zewnętrzny fragment wieży, a odnajdziesz pokazaną na obrazku okrągłą dźwignię. Możesz w nią trafić strzałą z liną. Lara pociągnie za dźwignię i otworzy się (niestety tylko na chwilę) prawe przejście.
Musisz teraz szybko działać, bo dźwignia wkrótce powróci do swojego pierwotnego położenia i w rezultacie ponownie zamknie się prawe przejście.
Dotrzyj do zwoju lin znajdującego się na lewo od żagla. Ustaw się przy nim i wyceluj w wysuniętą dźwignię (obrazek 1). Dzięki połączeniu obu tych elementów dźwignia pozostanie w wysuniętej pozycji i przejście nie zamknie się (obrazek 2).
Możesz teraz ponownie ustawić się przy drugim żaglu. Wyceluj jednak dla odmiany w zwój lin zlokalizowany w centralnej części wieży - pokazuje go powyższy obrazek. Możesz już przystąpić do ostatniej części wspinaczki.
Trzecia część zagadki - dotarcie do górnego wyjścia z wieży
Tak samo jak wcześniej zaczekaj na dobry moment na doskoczenie do jednej z drabinek przymocowanych do centralnego mechanizmu. Wdrap się i doskocz do samego środka urządzenia.
Przemieść się po belce i dotrzyj w ten sposób do pokazanych na obrazku dwóch ścian wspinaczkowych. Pamiętaj o wciskaniu przycisku użycia czekana.
Po dotarciu na wyższą półkę przejdź po nowej belce i doskocz do krawędzi przy czerwonej części centralnej konstrukcji. Tu musisz zaczekać na odpowiedni moment żeby doskoczyć do wyższych krawędzi (powyższy obrazek).
Wdrap się na najwyższą belkę i przejdź na jej koniec. Zaczekaj aż znajdziesz się blisko pokazanej na obrazku ściany wspinaczkowej i wykonaj daleki skok w jej stronę (połaczony z użyciem czekana).
Opuść się na linie na sam dół i zacznij biegać po ścianie. Musisz doskoczyć do krawędzi zlokalizowanych po prawej stronie.
Część konstrukcji zacznie odpadać, ale jest to na szczęście wyreżyserowany fragment gry. Pozwól Larze wdrapać się i dotrzeć do pokazanego na obrazku wyjścia.
Dotarcie do Ukrytego Miasta
Wybierz wąską ścieżkę, które zaprowadzi bohaterkę w pobliże nowej ściany wspinaczkowej. Wykonaj skok w jej stronę i wbij się do ściany czekanem. Wdrap się na drewnianą konstrukcję, zwróć w stronę drabinki i wykonaj skok w jej stronę.
Skorzystaj z nowego przejścia, które doprowadzi Larę do obozowiska w górach (Quipo Overlook). Zauważ, że nad przepaścią znajduje się wiele uchwytów. Musisz doskakiwać do nich, ale zwykły skok będzie niewystarczający. Wciskaj w locie przycisk użycia czekana, dzięki czemu Lara skorzysta z czekana z liną i złapie się zaczepu. Nie powinieneś się tu śpieszyć, bo musisz wykonywać precyzyjne skoki i w odpowiednich momentach wypuszczać czekan.
Dzięki zaliczeniu serii skoków dotrzesz do małej skalnej półki i znajdziesz dalsze przejście. Zeskocz do wody i podążaj liniową ścieżkę. Wkrótce znajdziesz się w nieco większym obszarze. Pełne zbadanie go jest opcjonalne i nie posiadasz ekwipunku żeby dotrzeć w niektóre miejsca.
W celu awansowania w głównej fabule zlokalizuj schody i dotrzyj do obozowiska z uwięzionym chłopcem. Załączy się dłuższy filmik przerywnikowy, w trakcie którego poznasz Unuratu i innych tubylców oraz dotrzesz do Ukrytego Miasta Paititi. Gra odblokuje przy okazji trofeum Ukryte Miasto.