Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Shadow of the Tomb Raider - poradnik do gry

Shadow of the Tomb Raider - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poziomy trudności w Shadow of the Tomb Raider Shadow of the Tomb Raider poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 17 września 2018

Na stronie zamieściliśmy szczegółowe informacje na temat poziomów trudności w grze Shadow of the Tomb Raider. Opisaliśmy wszystkie dostępne poziomy trudności i dodaliśmy sugestie jaki wybrać poziom trudności.

Shadow of the Tomb Raider posiada bardzo rozbudowane opcje personalizacji poziomu trudności rozgrywki - Poziomy trudności w Shadow of the Tomb Raider - Shadow of the Tomb Raider - poradnik do gry

Shadow of the Tomb Raider posiada bardzo rozbudowane opcje personalizacji poziomu trudności rozgrywki:

  1. Możesz wybrać jeden z czterech głównych poziomów trudności - niski, normalny, wysoki lub bardzo wysoki. Jeśli chcesz wyrównany poziom wyzwania we wszystkich kategoriach to ogranicz się tylko do ustawienia tej opcji.
  2. Możesz wybrać osobne ustawienia poziomu trudności dla walki, eksploracji oraz zagadek. To bardzo ciekawe rozwiązanie jeśli chcesz dostosować grę do swoich upodobań. Przykładowo jeśli pragniesz czerpać przyjemność z eksploracji oraz zaliczania zagadek to możesz obniżyć poziom trudności walk, dzięki czemu Lara nie będzie w nich często ginęła.

Naszą rekomendacją do ukończenia gry po raz pierwszy jest normalny poziom trudności (Rite of Passage):

  1. Przeciwnicy na normalnym poziomie trudności nadal potrafią sprawnie walczyć, ale możesz pomagać sobie instynktem przetrwania do lokalizowania ich oraz leczyć Larę w trakcie walk jeśli zajdzie taka konieczność.
  2. Przy ustawionym normalnym poziomie trudności eksploracji nie jesteś prowadzony za rękę do celu, ale możesz w dalszym ciągu korzystać z instynktu przetrwania. Jest on bardzo przydatny przy lokalizowaniu sekretów oraz materiałów do craftingu.
  3. Normalny poziom trudności zagadek jest równoznaczny z otrzymywaniem ograniczonych podpowiedzi od Lary. Gra podświetla interaktywne elementy w trybie instynktu przetrwania, ale bohaterka nie mówi dokładnie co z nimi należy zrobić i w jakiej kolejności.

Wybranie najwyższego poziomu trudności (Deadly Obsession) jest bardzo złym pomysłem jeśli przechodzisz grę po raz pierwszy. Paradoksalnie to nie wymagające walki są największym problemem na tym poziomie trudności. Możesz mieć o wiele więcej problemów z odnajdywaniem interaktywnych półek, zaczepów i krawędzi podczas eksploracji, oraz z lokalizowaniem i docieraniem do sekretów w grze. Dodatkowo na poziomie trudności Deadly Obsesssion śmierć karana jest powrotem do ostatniego obozowiska, a to dlatego, że wyłączone są standardowe punkty kontrolne. Jeszcze bardziej może ci to skomplikować awansowanie w grze. Bardzo wskazane jest zarezerwowanie sobie tego poziomu trudności na potrzeby ukończenia gry po raz drugi. Najważniejsze cechy ostatniego poziomu trudności to:

  1. Zapis stanu gry jest możliwy w obozowiskach. To jedna z najważniejszych zmian. Na niższych poziomach trudności obozy odwiedzało się rzadko. Na poziomie Droga przez mękę musisz szukać każdej okazji do tego żeby zapisać stan gry w obozowisku, nawet jeśli oznacza to lekki backtracking (największe lokacje w grze). Pamiętaj jednak o pozyskiwaniu surowców, bo na najwyższym poziomie trudności rozpalenie ogniska nie jest darmowe.
  2. Miejsca do wspinaczki nie są w żaden sposób oznaczane. Jest to kłopotliwe jeśli przechodzisz grę po raz pierwszy. Jeżeli ją już wcześniej ukończyłeś to powinieneś pamiętać najważniejsze miejsca do wspinaczki i łatwiej sobie radzić. Generalnie o ile nie jesteś pośpieszany przez grę staraj się dobrze zaplanować każdy ruch, szczególnie jeśli składa się on z kilku części (np. skok połączony z użyciem czekana z liną).
  3. Instynkt przetrwania jest wyłączony. To utrudnienie może być męczące jeśli zależy ci na odnajdywaniu sekretów czy dużych ilości surowców. To właśnie wtedy instynkt przetrwania najbardziej się przydaje. Bez niego musisz dużo samodzielnie się rozglądać lub po prostu skupić na postępach w głównej fabule.
  4. Brak regeneracji zdrowia w trakcie walk. Jest to najbardziej kłopotliwe w trakcie walk z dziką zwierzyną oraz innymi typami przeciwników uniemożliwiającymi skradanie się. Postaraj się idealnie nauczyć wykonywania uników, bo to one w większości sytuacji pozwolą ocalić Larę podczas walk w zwarciu. W trakcie konfrontacji z ludźmi Trójcy staraj się jak najdłużej działać z ukrycia i w razie zawalenia jakiegoś ataku uciekać wrogom z nadzieją na zniknięcie im z pola widzenia.
  5. Brak podpowiedzi w trakcie zaliczania zagadek. To kolejny czynnik powodujący kłopoty jeśli jest to twoje pierwsze przejście gry. Możesz na szczęście skorzystać z naszego opisu przejścia, bo założenia zagadek są identyczne na wszystkich poziomach trudności.
  6. Mniej czasu na reakcję. To "uniwersalne" utrudnienie. Może ono dotyczyć scenek QTE (np. z siłowania się z przeciwnikami) czy wspinaczki kiedy to Lara traci nagle uchwyt i trzeba szybko zareagować żeby nie puściła się krawędzi i nie spadła w przepaść. Znajomość gry ponownie dużo tu procentuje, ale musisz być też zawsze bardziej czujny i gotowy do szybkiej reakcji jeśli zajdzie taka potrzeba.

Ważną wiadomością jest to, że możesz zmieniać główny poziom trudności oraz poziomy trudności dla walki, eksploracji i zagadek w dowolnym momencie gry - wystarczy spauzować grę, przejść do opcji i zakładki poziomu trudności (Difficulty). Warto zainteresować się tą opcją jeśli np. nie możesz poradzić sobie z jakąś walką czy zagadką. Po zmianie trudności pokonanie wrogów może okazać się łatwiejsze lub dostaniesz dodatkowe podpowiedzi od Lary.

Uwaga: Gra posiada trofea powiązane z czterema poziomami trudności. Zmiana głównego poziomu trudności w trakcie przechodzenia gry może w konsekwencji pozbawić cię szans na zdobycie niektórych trofeów. Nie utracisz szansy zdobycia osiągnięć jeśli zmienisz tylko jedno z dodatkowych ustawień poziomu trudności (walka, eksploracja, zagadki) i jeśli główny poziom pozostanie niezmieniony.