Dostanie się do Zakazanego Grobowca i uwolnienie Białej Królowej Shadow of the Tomb Raider poradnik, solucja
W tym rozdziale znajdziesz między innymi ciąg dalszy opisu przejścia misji "Dzielny wędrowiec" gry Shadow of the Tomb Raider.
Ostatnia aktualizacja: 14 września 2018
Na stronie znajduje się opis dalszej części wizyty w posiadłości Croftów w grze Shadow of the Tomb Raider. Dla przypomnienia posiadłość odwiedza się w ramach retrospekcji sterując młodą Larą. Zakazanym Grobowcem (The Forbidden Tomb) jest jedna z większych sal w posiadłości i bohaterka musi tam rozwiązać zagadkę związaną ze statuą Białej Królowej (The White Queen).
Po tym jak Lara spadnie z dachu znajdziesz się na jednym z balkoników posiadłości Croftów. Wejdź do budynku i dotrzyj do pokazanych na obrazku częściowo uchylonych drzwi. Wkroczysz do dużej sali, w której do zaliczenia jest zagadka związana z Białą Królową.
Zanim zajmiesz się rozwiązywaniem zagadki przyjrzyj się kartce z rysunkiem (powyższy obrazek). Zawiera ona ważną podpowiedź, która już wkrótce przyda ci się do zaliczenia pierwszej części zagadki.
Uwaga - W sali z zagadką znajduje się wiele gablot i pamiątek z podróży. Badanie ich jest w pełni opcjonalne i nie jest to wymagane do zaliczenia zagadki.
Zainteresuj się na początek dużym globusem z obrazka 1. Ma on dwa interaktywne pokrętła. Możesz wchodzić z nimi w interakcję w dowolnej kolejności. Musisz w taki sposób obracać globusem żeby wprowadzić współrzędne 30N i 90E (te odczytane z kartki). Przykład poprawnego wprowadzenia jednej ze współrzędnych (90E) pokazuje obrazek 2.
Po poprawnym wprowadzeniu współrzędnych na globus zaczną padać promienie światła odbijające się od tarczy. Dotrzyj do drabiny zlokalizowanej dokładnie pod tą tarczą (powyższy obrazek) i wdrap się po niej na górne balkoniki. Jeśli zajmujesz się odnajdywaniem sekretów w posiadłości Croftów to tuż po skorzystaniu z drabiny udaj się w lewo, a odnajdziesz list.
Dotrzyj na przeciwległy koniec balkoników, dzięki czemu zlokalizujesz pokazany na obrazku nowy mechanizm. Wejdź w interakcję z pokrętłem żeby rozwinąć skrzydła ogromnego nietoperza i doprowadzić do oświetlenia na czerwono dwóch pól w dolnej części sali.
Wróć na dół. Kolejna część zagadki polega na przesunięciu dwóch figur z tarczami na czerwone pola na planszy do gry. Pozostałe figury również możesz przesuwać i korzystaj z tej możliwości żeby usuwać je z drogi. Rozwiązanie tej części zagadki pokazuje obrazek - rycerze z tarczami po znalezieniu się na czerwonych polach zaczną odbijać czerwone promienie światła.
Biała Królowa pojawi się za drabinką pomiędzy dwoma czerwonymi punktami (obrazek 1), ale nie możesz od razu do niej dotrzeć. Rozwiązanie tego problemu jest na szczęście proste - powróć do globusa i zmień współrzędne na dowolne inne żeby podniosła się drabinka (obrazek 2).
Dotrzyj do figury Białej Królowej i zacznij ją przeciągać w stronę figur rycerzy. Jeśli inne figury blokują drogę to odsuń je gdzieś na bok. Figura Białej Królowej musi znaleźć się na polu pomiędzy dwoma rycerzami - pokazuje to powyższy obrazek.
Możesz już skorzystać z przejścia, które odblokowało się za polem gdzie pierwotnie znajdowała się Biała Królowa. Odpali się cut-scenka i etap dobiegnie końca. Powrócisz do teraźniejszości i ponownie będziesz mógł sterować dorosłą Larą w peruwiańskiej dżungli.