Poradnik do gry - Tutorial A poradnik Shade: Gniew Aniołów
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Jest to poziom treningowy, który trzeba i tak koniecznie przejść, by móc rozpocząć właściwą grę. Głos ze snu będzie po kolei instruował cię, co masz robić. Jednak nie wszystko zostanie tu objaśnione - reszta napisana jest w opisach poszczególnych poziomach, a także razem w rozdziale "Tutorial B".
Na początku zmniejsz tryb biegania na chodzenie (domyślnie: rolka w dół) i przejdź po cienkiej kładce w lewo. Potem staniesz przed platformą (widoczna na prawym obrazku) na podłodze. Gdy na nią staniesz, otworzy się krata - zmień z trybu chodzenia na tryb biegania, a potem na tryb sprintu (dwa razy rolka w górę) i szybko biegnij, zanim krata z powrotem się opuści.
Otwórz drzwi za pomocą klawisza użycia (domyślnie: E). Tym klawiszem będziesz robił wszystko wtedy, gdy w prawym dolnym rogu pojawi się ikonka (np. czytał tablice, brał przedmioty, pociągał łańcuchy itp.). Potem biegnij w prawo i przeskocz dwie przeszkody (lub wespnij się na nie) widoczne na prawym obrazku. W głębi, po lewej, będzie trzecia przeszkoda. Tu już musisz wskoczyć (domyślnie: Spacja) i złapać się półki, a następnie się wspiąć.
Skocz na dół i zbiegnij po schodach widocznych na lewym obrazku. Potem podejdź do ściany i pociągnij widoczny łańcuch, a krata podniesie się. W następnym pokoju zabierz ze stołu klucz i za pomocą niego otwórz drzwi (menu ekwipunku włączasz domyślnie klawiszem Q, a przedmioty przesuwasz używając A i D).
Biegnij i przeskocz dziurę w podłodze. Potem idź dalej i schyl się (domyślnie klawisz C), by przejść pod kratą. Znów idź do przodu, do przepaści - ostrożnie zbliż się do krawędzi i naciśnij W. Bohater spadnie i od razu złapie się ściany.
Teraz przytrzymaj klawisz A, by przesuwać się w lewo. Gdy już nie będziesz przesuwał się dalej, opuść się (klawisz S). Potem biegnij do drabiny, stań blisko niej i naciśnij E. Na drabinie W to wspinanie się wyżej, S - schodzenie, a Spacja - zeskoczenie z niej. Wejdź po drabinie do korytarza, ustaw na tryb sprintu i biegnij do długiej dziury w podłodze, a następnie skocz. Ważny jest tutaj rozpęd.
Biegnij dalej, podejdź do liny i wciśnij E (lewy obrazek). Zsuniesz się na dół, potem wskocz do wody i przepłyń na drugą stronę. Wyjdziesz automatycznie na brzeg, kiedy przytrzymasz przy nim klawisz W. Potem przeniesiesz się do nowego korytarza.
Podnieś widoczną na lewym obrazku pochodnię i zapal ją (prawy obrazek). Obie czynności wykonasz za pomocą klawisza E.
Biegnij przez ciemny korytarz. Pochodnia będzie rozświetlać ci drogę, uważaj na dziury w podłodze, abyś w nie nie spadł. Idź dalej, aż do kraty widocznej na prawym obrazku. Zapal dwie pochodnie (po lewej i prawej), a krata podniesie się.
W następnym korytarzu zabierz leżący po prawej pistolet. Za pomocą klawisza V wyjmujesz, chowasz lub odrzucasz broń (jeśli nie jest to miecz lub pistolet). Lewym przyciskiem myszy strzelasz, prawym ładujesz. Za pomocą pistoletu zniszcz skrzynki torujące drogę, a następnie biegnij dalej. Podnieś magiczny miecz i zbliż się do kraty. Musisz wysłuchać to, co ma do powiedzenia głos na temat miecza. Gdy krata podniesie się, wbiegnij do sali.
Będziesz tu musiał pokonać najpierw rycerza (lewy obrazek), a potem dwóch zombie (prawy obrazek). Na razie wystarczy ci wiedzieć, że lewy przycisk myszy to atak, a prawy - blok. W następnym rozdziale techniki walki zostały dokładnie opisane.