Episode 1 - Ice Station Santa (cz.2) | Sam & Max Beyond Time and Space poradnik Sam & Max: Beyond Time and Space
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Wyjdź na zewnątrz. Użyj konewki na roślince, po czym wdrap się przez komin do biura Świętego. Potrzebujesz stamtąd dwu przedmiotów. Są to płyta z satanistyczną muzyką oraz instrukcja egzorcyzmu (na prawo od kominka).
Z instrukcji wynika, że potrzebne będą 4 figurki Jeźdźców Apokalipsy. Zapytaj o nie czerwonego elfa. Okaże się, że wszystkie figurki zostały rozesłane na ulicę Sama i Maxa. Wróć do samochodu, by udać się do miasta.
Pierwszą z figurek znajdziesz w restauracji Stinky. Po rozmowie z kelnerką, dowiesz się, że figurka jest nagrodą w quizie. Przed podjęciem próby wygranej, zagadaj do gości (Lincoln, Sybilla, robak). By wziąć udział w quizie, należy wypełnić formularz leżący na stoliku. Generalnie mechanizm działa następująco:
- prawidłowa odpowiedź nigdy nie wygrywa;
- Sybilla wybiera zawsze odpowiedź prawidłową;
- Lincoln wybiera odpowiedź, którą mu podpowiesz;
- robak zawsze wybiera odpowiedź D.
Z tą wiedzą musisz wykombinować, jak trafić na odpowiedź, której nie wybrał nikt inny. Przykład:
Jaki dzień tygodnia jest pomiędzy wtorkiem, a czwartkiem?
Prawidłową odpowiedzią jest C (środa). Tę odpowiedź wybierze Sybilla, gdyż ona nigdy się nie myli. Odpowiedź D wybierze jak zawsze robak. Twoim zadaniem jest teraz podpowiedzenie Lincolnowi jednej z dwu pozostałych odpowiedzi (A lub B), a następnie zakreślenie samemu tej drugiej. W ten oto sposób wygrasz pierwszą figurkę.
Opuść lokal i udaj się do garażu po prawej. Stojące tam maszyny oddadzą figurkę, jeśli zgodzisz się zagrać w ich grę. Musisz rozjechać samochodem 30 zabawek w ciągu 60 sekund. Zabawa nie jest jakimś wielkim wyzwaniem, po prostu trzymaj się jednej ze stron ulicy. Po wykonaniu zadania figurka będzie stała na masce samochodu.
Udaj się do pozostałości po robocie, który chciał Cię zabić. Spotkasz szczura Jurka. Ma on w posiadaniu trzecią figurkę. Wykorzystaj boksującą Betty, by wygrać na ringu. W tym zadaniu liczy się refleks. W momencie, gdy szczur podniesie prawą rękawicę, zrób unik w prawo i zaraz po tym zadaj cios. Pokonaj trzech przeciwników.
Po przegranej walce Jurek będzie chciał popełnić samobójstwo. Porozmawiaj z nim i spróbuj przekonać, by tego nie robił. Nadaremnie. Zostaw go, wrócisz do niego później. Ostatnia figurka znajduje się w sklepie Bosco. Porozmawiaj z właścicielem na wszystkie dostępne tematy i zauważ na rentgenie, że w paczce znajduje się figurka. Goń do auta i pędź na biegun północny. Podejdź do zielonego monitora maszyny od prezentów. Wybierz "Obsess-o-matic stopwatch". Zabierz nalepki leżące obok i zaadresuj jedną do Bosco. Wróć do sklepu Bosco i zabierz figurkę w momencie, gdy ten zajmie się tykającą paczką.