Surowce dodatkowe | Surowce i Symbioza | Reus Reus poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
Surowce dodatkowe
Podziw - to "surowiec", który powoduje zmniejszenie chciwości mieszkańców poprzez zwiększanie różnicy pomiędzy surowcem "w użyciu" a dostępnym, która musi zaistnieć by wyzwolić chciwość. W początkowej fazie rozgrywki można go dodać do płytek za pomocą aspektów.
Zagrożenie - ten element pozwala wpływać na zachowanie mieszkańców wioski. Jeśli wioska jest chciwa i chyli się ku rozpoczęciu wojny z sąsiadami, można temu zapobiec tworząc płytki ze zwierzętami, które będą zagrażać wiosce. Wtedy mieszkańcy wioski będą zbyt zajęci walką z zagrożeniem, ich chciwość przestanie rosnąć tak szybko i stracą chęć do bitki z sąsiadami. Przykładowe zwierzęta - wilki, grzechotniki, gronostaje, kuny.
Wioska ma trzy poziomy zagrożenia - małe, średnie i duże. Kiedy nie przekracza progu średniego zagrożenia, wtedy wioska czuje się bezpieczna - nie ma wpływu na chciwość. Kiedy znajduje się w strefie średniego zagrożenia, mieszkańcy będą zmuszeni podjąć walkę z wrogim środowiskiem co zastopuje wzrost chciwości. Kiedy wzrośnie do dużego zagrożenia mieszkańcy albo zniszczą płytkę by wrócić do średniego zagrożenia albo wyginą.
Natura - ten surowiec ma związek z roślinami, które kładziesz na płytkach. Niektóre elementy mają symbiozę uzależnioną od natury (na przykład Onyks (po transmutacji z Soli lub Topazu) dostaje 1.5 Bogactwa za każdy punkt natury na swojej płytce).