Misja 7: Top Secret | Opis przejścia ReCore
Ostatnia aktualizacja: 4 października 2019
Droga do analizatora rdzeni
Po przejściu do lokacji zwróć uwagę na stojącą na lewo od wejścia komorę transportową. Możesz z niej skorzystać, żeby przenieść się w dowolne wcześniej odwiedzone miejsce. To ostatnia szansa, żeby wzmocnić się przed rozpoczęciem misji w Core Foundry.
Idź prosto aż do następnego pomieszczenia. Tam zostaniesz zeskanowany przez soczewkę umieszczona na przeciwległej ścianie i zaatakowany przez Floaters. Gdy się ich pozbędziesz, stań na platformie przed zamkniętą bramą i wykorzystaj ekstraktor, żeby je otworzyć.
W następnym pomieszczeniu znajduje się nieco skrzyń do zniszczenia, a gdy podejdziesz do rzeciwległych drzwi te się zamkną i zostaniesz zaatakowany przez kilka niebieskich SP-DR oraz czerwonego AP-3 - Thunderbolt. Ten ostatni przeciwnik potrafi utworzyć wokół siebie ogniste pierścienie, które podpalają Joule przy dotknięciu. Ponadto wysoko ponad głową wroga będzie latać Fixer, który będzie go leczyć. Kiedy pokonasz ich wszystkich drzwi zostaną otwarte.
W następnym pomieszczeniu znajduje się trochę surowców do pozbierania oraz dwie latające platformy z barierami. Zanim pójdziesz dalej zniszcz bariery i wskocz na najwyższa z nich, a zobaczysz ukrytą skrzynkę. Chowa ona wzór do lepszych odnóży dla Seth'a.
W następnym pomieszczeniu staniesz naprzeciwko pustego gniazda zasilającego. Poszukiwany Cellbot znajduje się na środku dołu przed Tobą. Kiedy zejdziesz na dół zostaniesz zaatakowany przez kilka Floaters'ów a także SP-DR. Kiedy aktywujesz Cellbot'a pojawi się jeszcze więcej wrogów - trzy żółte SP-DR, kilka Fixer'ów oraz niebieski AP-3. Pamiętaj o wykorzystywaniu umiejętności specjalnej swojego towarzysza - bardzo ułatwia walkę a ponadto zwiększa ilość zdobywanego przez niego doświadczenia.
Kiedy pokonasz wszystkich wrogów podejdź do gniazda a Cellbot sam wskoczy na swoje miejsce. Spowoduje to odblokowanie rampy, po której może przemieszczać się Seth. Ponadto otwarte zostaną platformy, na które będziesz mógł wskoczyć, żeby przejść nad szybem. Kiedy tylko rampa zacznie skręcać w lewo, puść swojego towarzysza i będąc w powietrzu skieruj się na najbliższą pozioma platformę po prawej stronie. Po przeskoczeniu na trzecią z nich zobaczysz, że wciąż jesteś za daleko, żeby dotrzeć na drugą stronę dołu. Spójrz na przeciwległą ścianę i zobaczysz na niej dwie następne platformy. Przeskocz na najbliższą kombinacją sprint-skok-sprint. Dotarcie na ostatnią także będzie wymagało wykonania tak długiego skoku. Zauważ, że za ostatnią półką są ułożone na sobie trzy wielkie kontenery, na szczycie których znajduje się czerwony audiolog. Kiedy go zbierzesz zeskocz w kierunku drzwi i otwórz je wykorzystując ekstraktor.
Następne pomieszczenie jest ogromną halą, w której zostaniesz zaatakowany przez Corebyte Scavenger. Będzie wypuszczał czerwone Floaters, które zapalają Joule przy kontakcie. W walce z tym wrogiem pamiętaj, żeby strzelać tylko w otwory, które są aktualnie otwarte. Są wyróżnione poprzez smugi żółtego światła wychodzącego z nich. Musisz zniszczyć wszystkie wyloty, żeby pokonać wroga.
Gdy pozbędziesz się wszystkich wrogów w pomieszczeniu przejdź na drugi jego koniec i skorzystaj z pionowej rampy. Znajduje się tam konsola przesuwająca poziomo zawieszoną pod sufitem rampę po pomieszczeniu. Kiedy z niej skorzystasz i dotrzesz na drugą stronę od razu wykorzystaj umiejętność Seth'a raz jeszcze, przyczepiając się do przytwierdzonej do ściany ścieżki. Musisz pominąć półkę, ponieważ użyta przed chwilą platforma przesunie się z powrotem na swoje miejsce i trudno będzie do niej dosięgnąć kiedy już osiągnie miejsce docelowe. Twoim celem jest złapanie jej w czasie kiedy przesuwa się na drugą stronę pomieszczenia. Jeżeli wykonasz wszystko poprawnie staniesz na platformie prowadzącej do następnego pomieszczenia.
Następne pomieszczenie jest piecem. O ile Twój towarzysz oraz wrogowie za nic mają sobie ogromne temperatury osiągane przez podpalaną podłogę, o tyle Tobie zadaje to ogromne obrażenia. Kiedy tylko spróbujesz przejść przez pomieszczenie, zostaniesz zaatakowany przez dwa SP-DR - jednego żółtego i drugiego czerwonego. Po ich pokonaniu nastąpi druga fala wrogów - żółty SP-DR oraz czerwony i bardzo agresywny AP-3. Kiedy pokonasz czerwonego wroga jednorazowo zostanie natychmiast wezwane dla niego zastępstwo.
O ile w pierwszej potyczce możesz zostać na jednej z platform położonych wysoko nad płonącą podłogą, o tyle druga może wymagać dużej mobilności ponieważ czerwony wróg zdecydowanie woli walkę w zwarciu przez co trzymanie się jednej półki wystawia Joule na mocne ataki wroga. Dobrą taktyką na tego wroga jest jak najczęstsze uderzanie z maksymalnie naładowanego ładowanego ataku. Wytrąca go to z równowagi i pozwala zadać dużo obrażeń zanim się pozbiera.
Po pokonaniu wszystkich wrogów dalsze przejście zostanie odblokowane. Podejdź do niego i skorzystaj z umiejętności Seth'a, żeby się wspiąć do następnego, niewielkiego pokoju. W rogach znajdują się skrzynie z zasobami, po zebraniu których otwórz przy pomocy ekstraktora drzwi do kolejnego pomieszczenia.
Zasilenie analizatora
Nareszcie dotarłeś do pomieszczenia z analizatorem rdzenia - do Twojego celu. Na prawo od Ciebie znajduje się rampa, pod nią są zaś skrzynki Zeskocz na nie i skorzystaj z umiejętności Seth'a, żeby wyskoczyć w powietrze, w kierunku następnej ścieżki dla Twojego towarzysza. Wylądujesz na półce skalnej, obok której powieszona jest następna ścieżka dla robota. Po skorzystaniu z niej zostaniesz wyrzucony na unoszącą się w powietrzu platformę, z której przy skorzystaniu z kombinacji sprint-skok-sprint sięgniesz konsoli sterującej. Po skorzystaniu z niej okaże się, że potrzebujesz znaleźć dwa specjalne rdzenie zasilające; zostaną otwarte ich gniazda oraz drzwi prowadzące do ich inkubatora.
Przeskocz na platformę z gniazdem znajdującą się przed Tobą, a następnie korzystając z kombinacji sprint-skok-sprint dotrzyj do drzwi do następnego pomieszczenia. Znajduje się w nim duża ilość latających wrogów, których powinieneś się pozbyć zanim zeskoczysz na dół. Przy próbie przejścia do następnego pokoju zostaniesz zaatakowany przez SP-DR po pokonaniu którego będziesz mógł przejść do następnego pomieszczenia. W nim znajdują się trzy żółte przełączniki, które zmienią pozycję kiedy tylko się do nich zbliżysz. Żółta amunicja, niezbędna do aktywacji robotów, znajduje się w skrzyni na środku pomieszczenia. Gdy tylko ją otworzysz zostaniesz zaatakowany przez dwa żółte SP-DR.
Po pokonaniu wrogów musisz zestrzelić wszystkie trzy przełączniki znajdujące się w pomieszczeniu, żeby otworzyć drzwi do następnej lokacji.
- Pierwszy znajduje się przy drzwiach.
- Drugi znajduje się dokładnie naprzeciw pierwszego, po drugiej stronie pomieszczenia, nad półką skalną.
- Trzeci znajduje się na lewo od drzwi, zawieszony wysoko w powietrzu, obok żebrowej konstrukcji na ścianie.
Kiedy zestrzelisz je wszystkie otworzą się drzwi do inkubatora rdzeni.
Po wejściu do inkubatora zostaniesz zaatakowany przez dwa żółte AP-3 oraz jednego żółtego SP-DR atakującego z dużej odległości. AP-3 posiadają bardzo dużą wytrzymałość, więc pokonanie ich, chociaż polega na tym co zawsze, może potrwać dłużej. Pamiętaj, żeby korzystać z ataków swojego towarzysza!
Na środku pomieszczenia znajduje się kolumna z rampą, z której może skorzystać Seth. Korzystając z niej przeskocz na kolejną, która z kolei wyrzuci Cię na zawieszoną w powietrzu platformę. Na lewo od niej porusza się w pionie pierścień energetyczny. Przeskakując przez niego dotrzyj na drugą stronę, skąd będziesz mógł wydobyć rdzeń przy użyciu ekstraktora.
Po lewej stronie znajduje się okno z barierą, która okresowo się wyłącza. Kiedy tylko utraci zasilanie przedostań się przez utworzoną wyrwę. Dotrzesz w ten sposób na drugą stronę pomieszczenia, na unoszące się w powietrzu półki. Obok nich przesuwa się platforma z barierą. Jej ścieżka prowadzi do kolejnej periodycznie otwieranego okna, za którym przesuwa się w pionie kolejny pierścień energetyczny. Kiedy platforma z barierą będzie blisko okna strzel do niej, zatrzymując ruch oraz wyłączając tymczasowo pole energetyczne. Następnie przeskocz przez okno, kiedy jego zasilanie zostanie odłączone. Po drugiej stronie czeka gniazdo z zielonym rdzeniem, po wydobyciu którego otwarte zostaną drzwi do następnego pomieszczenia.
Drzwi prowadzące dalej zamknięte są przez płytę naciskową, która na krótki okres czasu je otwiera. Ponadto znajdują się tu trzy, sekwencyjnie włączane i wyłączane bariery energetyczne. Aby przedostać się na drugą stronę trzeba odpowiednio zgrać w czasie wyłączenie barier oraz otwarcie drzwi poprzez płytę naciskową. Zagadka jest niemożliwa do przejścia bez wykorzystania sprintu.
Za drzwiami zaatakuje Cię żółty AP-3 wraz z chmarą czerwonych Floaters. Powinieneś wpierw skupić się na małych wrogach, gdyż wystarczy jeden strzał, aby je zniszczyć a ich atak może zadać duże obrażenia i zapala Joule. Kiedy pokonasz wszystkich wrogów brama do następnego pomieszczenia zostanie otwarta. Znajdują się w niej niezniszczalne przeszkody - Rollers - które poruszają się w synchronicznie po korytarzu. Przejście między nimi będzie wymagać skupienia i refleksu. Między dwoma z trzech kuli w linii znajduje się przerwa dostatecznie szeroka, żeby Joule mogła nią przejść. Po pokonaniu drugiej linii stań przy ścianie na lewo, gdzie nie powinny być w stanie dotknąć Cię przeszkody i obejrzyj się. Nad przejściem unoszą się platformy, na które z tego miejsca możesz z łatwością wskoczyć.
Będąc na platformie i patrząc na drogę, z której przyszedłeś zobaczysz kolejną półkę, a za nią jeszcze jedną ze skrzynią. Dotarcie do niej wymagać jednak będzie precyzji, gdyż między kolejnymi półkami znajdują się bariery energetyczne. Z pierwszej możesz się łatwo dostać na drugą wykonując sprint i skok. Przeskoczenie z drugiej na trzecią będzie jednak wymagać podskoczenie na niewielką wysokość i dopiero wtedy wykonaniu sprintu, żeby zmieścić się w przerwie między barierami. Kiedy otworzysz już skrzynię przejdź do wyjścia znajdującego się po drugiej stronie korytarza.
Problem z chłodzeniem
Znajdziesz się z powrotem w pomieszczeniu analizatora, zaraz nad gniazdem zielonego rdzenia. Podłącz go, następnie przeskocz na drugą stronę, na półkę z panelem kontrolnym, i znowu, aż do gniazda na drugi rdzeń. Po jego podłączeniu maszyna zostanie aktywowana. Wróć do niej i aktywuj. Rozpocznie to przerywnik, po którym będziesz musiał działać szybko, gdyż pomieszczenie wypełnia się radioaktywnością. Z gniazda rdzenia wysuną się cztery czerwone ogniwa chłodzące, które musisz zestrzelić. Jeden z nich jest od strony panelu, więc powinieneś zniszczyć go jako pierwszego. Na prawo znajduje się rampa dla Seth'a. Skorzystaj z niej, żeby dostać się na drugą stronę gniazda, skąd łatwo możesz zestrzelić pozostałe trzy ogniwa chłodzące.
Zniszczenie ogniw z pierwszego rdzenia aktywuje rampę. Skorzystaj z niej, przeskocz na kolejną, aż wylądujesz na mocno oświetlonej półce. Stąd jesteś w stanie zestrzelić dwa ogniwa. Skorzystaj z następnej ścieżki, dzięki której wylądujesz na unoszącej się w powietrzu platformie. Z niej zestrzel ostatnie dwa ogniwa. Wyłączy to przeciążenie rdzenia i otworzy Ci drzwi do następnego pomieszczenia.
Droga do Eden Tower
Znajdziesz się w dużym magazynie pełnym kontenerów. Skręć natychmiast w lewo i po dotarciu do końca na prawo znajdziesz skrzynię z zasobami. Cofnij się do wejścia i wybierz główną ścieżkę. Zostaniesz zaatakowany przez kilka unieruchamiających Floatersów. Kontynuując drogę dotrzesz do ścieżek, po których poruszają się Rollers. Jest to swego rodzaju labirynt, którego przejścia utrudnia ciągły ruch kul. Patrząc na ścieżki robotów spójrz w lewo, w rogu pomieszczenia znajduje się mała półka, na której ukryta jest skrzynia. Kiedy ją zdobędziesz wskocz na ścieżkę Rollers'ów i idź w tym samym kierunku, w którem się poruszają.
Po drugiej stronie dotrzesz do skrzyżowania, na którym skręć w prawo. Staniesz przed kolejną ścieżką, na której kula porusza się w lewo i w prawo. Kiedy tylko minie Cię jadąc w lewo, wskocz na jego ścieżkę i uważając, żeby kolejna przeszkoda Cię nie staranowała przeskocz na następną platformę. W połowie drogi tego Rollers'a znajduje się skrzyżowanie z kolejną, przeskocz na nią kiedy kula będzie jechała w Twoją stronę i wróć kiedy Cię minie. Dotrzesz w ten sposób do ostatniej przeszkody, obok której jest wyjście z labiryntu. Zanim jednak pójdziesz dalej obejrzyj się i zobaczysz kontenery poukładane w taki sposób, że bez problemu dotrzesz na ich szczyt. Ukryta jest tam skrzynia oraz wzmocnienie zdrowia Joule. Po ich zdobyciu kontynuuj w kierunku zielonego wskaźnika celu.
Kiedy zbliżysz się do leżącego na drodze kontenera zostaniesz zaatakowany przez kilka latających i pełzających robotów. Zniszczenie ich nie powinno stanowić wyzwania, gdyż wymagają tylko jednego trafienia. Na lewo skrzynie są poukładane w taki sposób, żeby stanowić schody, po których możesz się wspiąć. Dzięki temu dosięgniesz mostu zawieszonego naprzeciw przełączających się barier. Stojąc na nim zobaczysz, że wraz z tarczami podnoszone i zamykane są platformy. Kiedy tylko otworzy się najbliższa przeskocz na nią. Zamknie się za Tobą bariera, a po sekundzie Twoja platforma zamknie się i otworzy kolejna. Musisz przeskoczyć między nimi i zaczekać do otwarcia drugiej przeszkody. Natychmiast przeskocz dalej.
BOSS: Bolt Cutter
Idąc korytarzem zostaniesz zaatakowany przez dwa SP-DR oraz AP-3. Ich zniszczenie skutkuje otwarciem drzwi do następnego pomieszczenia, w którym znajduje się trochę skrzyń z zasobami oraz brama wymagająca wykorzystania ekstraktora. Kiedy ją otworzysz staniesz naprzeciwko rozległego pomieszczenia z widokiem na wieżę. Podejdź do panelu stojącego przy krawędzi pomieszczenia i aktywuj go, aby rozpocząć walkę z bossem.
Bolt Cutter to bardzo wytrzymały przeciwnik z dużym wachlarzem umiejętności i możliwością wzywania przeróżnych pomocników. Będzie często przyzywał modele SP-DR, wybuchające Floaters oraz Grabbers, które łapią Twojego towarzysza i tym samym wyłączają go z walki, oraz T8-NK, pełzające roboty strzelające salwami rakiet.
Bolt Cutter ma różne ataki uzależnione od aktualnego koloru:
- Gdy jest biały uderzając o ziemię wytwarza fale uderzeniowe,
- Przybierając kolor żółty tworzy wokół siebie oraz swoich pomocników wielowarstwową, wieloczęściową tarczę, której elementy trzeba niszczyć indywidualnie,
- Kiedy robi się czerwony wystrzeliwuje w powietrze ataki rakietowe, które zadają obrażenia na dużym terenie, a nie tylko przy trafieniu,
- Mając kolor niebieski strzela bardzo szybką, ogłuszającą wiązką lasera, którą ciężko jest uniknąć. Zanim jednak zaatakuje widać cienką linię prowadzącą od niego do celu, więc będziesz w stanie dostrzec kiedy zamierza zaatakować.
W czasie tej walki musisz być bardzo ostrożny i zwracać uwagę na to co dzieje się wokół Ciebie. Łatwo możesz zostać przygnieciony ilością wrogów, którą wezwie boss. Ponadto zwracaj uwagę na to, co dzieje się z Twoim towarzyszem, gdyż często zdarza się, że zostaje pojmany i nie jest w stanie Ci pomóc. Ponadto zwracaj szczególną uwagę na nowy rodzaj wroga - jego rakiety zadają duże obrażenia i mogę ogłuszyć Joule. Kiedy dostatecznie mocno obniżysz poziom życia bossa będziesz musiał wyciągnąć jego rdzeń. Zanim do tego przystąpisz pozbądź się wszystkich innych wrogów, gdyż mogą przerwać ekstrakcję.
Gdy wydobędziesz z wroga jego pryzmatyczny rdzeń ponownie użyj panelu, żeby zakończyć misję.