Misja 3: Status Check | Opis przejścia ReCore
Ostatnia aktualizacja: 4 października 2019
Status Check to druga misja w ReCore. Poniżej znajdziesz dokładną listę i opis przejścia wszystkich jej etapów.
- Droga do panelu zasilającego
- Poszukiwania pryzmatycznych rdzeni
- BOSS - Skull Cracker
- Aktywacja Pylonu 512
Droga do panelu zasilającego
Po odzyskaniu kontroli nad postacią odkryjesz, że jesteś w tunelu. Jedyną drogą jest ta przed Tobą. Po krótkiej podróży dotrzesz do drzwi, obok których stoi komora transportowa, taka jak w Twojej bazie. Po jej aktywacji odkryjesz, że w środku utknął niewielki robot o nazwie V01-LT. Jego zadaniem jest obsługa komór i dzięki niemu, po ukończeniu tego poziomu, będziesz mógł tutaj łatwo wrócić bezpośrednio z Crawler'a.
W następnym tunelu Twoją uwagę mogą przykuć niegroźne roboty na ścianach. Możesz je zignorować lub powystrzelać dla kilku punktów doświadczenia. Po wyjściu z korytarza staniesz w dużych rozmiarów grocie wypełnionej zabudowaniami - to główne pomieszczenie kontrolne Pylonu 512. Jest tutaj nieco surowców do zdobycia, a także jedno skupisko wrogów - Rouge K-9 oraz Poppers.
Gdy dostaniesz się do panelu zasilającego Pylon 512 odkryjesz, że posiadany przez Ciebie Prismatic Core jest za słaby, żeby zasilić całą maszynę. Z tego powodu będziesz musiał wejść głębiej w podziemia i odnaleźć więcej takowych rdzeni.
Poszukiwania pryzmatycznych rdzeni
Wymiń panel zasilający i przejdź na rampę prowadzącą na lewo. Znajdziesz się w średnich rozmiarów jaskini z dwoma, czerwonymi unoszącymi się w miejscu robotami. Drzwi na końcu pomieszczenia są zamknięte, ale na pobliskiej ścianie powinieneś dostrzec pająka, który wybucha po zniszczeniu. Za nim ukryta jest skrzynia z pierwszym ulepszeniem broni - czerwoną amunicją. Aktywuje się ją wybierając klawisz 2 na klawiaturze. Dzięki niej możesz otwierać drzwi zablokowane przez czerwone roboty, a także zadawać większe obrażenia wrogom tego samego koloru.
Po powrocie do jaskini zostaniesz zaatakowany przez czerwone Rouge K-9. Jeżeli zmienisz kolor amunicji na czerwony to od razu zauważysz zwiększone obrażenia przeciwko tym wrogom. Ponadto atak z ataku ładowanego może spowodować, że wrogowie staną w płomieniach co będzie im zadawać dodatkowe obrażenia. Po ich pokonaniu musisz strzelić z czerwonej amunicji do latających przy drzwiach robocików. Otworzy to dalsze przejście, pełne atakujących znienacka Corebytes Poppers.
Kolejna komnata skrywa poszukiwany przez Ciebie rdzeń. Niestety jest on zablokowany i jedynym sposobem na jego zdobycie jest znalezienie wszystkich sześciu, pochowanych w okolicy Cellbotów. Warto pamiętać o tym, że ów roboty mają wyraźną, zieloną poświatę. Pierwszy znajduje się w pobliżu platformy, do której należy go, a także każdego następnego, doprowadzić. Następny chowa się w pobliżu wzniesionej ponad poziom gruntu rampy, ale dostępu do niego bronią Rouge K-9.
Nie ma potrzeby odprowadzania oddzielnie każdego Cellbota do platformy zasilającej gniazdo z rdzeniem. Musisz udać się do wystającej nad ziemię rampy i po przeskoczeniu na kolumnę, Joule zauważy Ringer Corebyte, które działają jako dodatkowe zasilanie do jej egzoszkieletu. Po każdorazowym przeskoczeniu przez nie postać otrzymuje możliwość dodatkowego skoku i sprintu. Odpowiednie wykorzystanie tej funkcji pozwoli Ci dosięgnąć przeciwległej ściany i korytarza, w którym znajdują się następne cele. Zanim jednak udasz się do następnej jaskini, zeskocz na pobliską platformę i korzystając z podwójnego skoku oraz sprintu sięgnij niewielkiej półki, na krańcu której znajduje się kolejny Cellbot.
Trzeci cel najłatwiej złapać wchodząc na rampę na środku pomieszczenia i po obróceniu się skacząc na pobliską, wyższą platformę.
Po powrocie do jaskini odkryjesz, że rozdziela się ona na dwa korytarze. Na szczęście obie odnogi są krótkie i kończą się w tym samym miejscu, dzięki czemu bez najmniejszego problemu będziesz mógł cofnąć się po wcześniej nieodkryte przedmioty. Lewy korytarz skrywa następnego, ostatniego już, Cellbota, prawy zaś skrzynię.
Po zdobyciu wszystkich celów należy wrócić do komnaty z kieszenią na rdzeń pryzmatyczny. Zielone robociki same zajmą swoje miejsce na platformie co zaowocuje możliwością wydobycia rdzenia, a także otwarciem bramy zaraz nad gniazdem zasilającym.
Przed opuszczeniem pomieszczenia i powrotem do głównej komnaty z zasilaniem Pylonu warto zajrzeć do małego pomieszczenia, które zostało otwarte po wyjęciu rdzenia. Oprócz wielu skrzynek z surowcami stoi tam także skrzynia z cennymi skarbami.
Po powrocie do pomieszczenia z zasilaniem Pylonu stań naprzeciwko drzwi z trzema unoszącymi się nad nimi, czerwonymi robotami. Przy użyciu czerwonej amunicji zestrzel je a drzwi zostaną otwarte. Za nimi, w ciasnym korytarzu, czeka na Ciebie kolejna skrzynia ze skarbami, a dalej komnata z wrogimi Spider Corebots. Warto zauważyć, że nie są jednego koloru - pierwsza fala składa się z dwóch wrogów niebieskich, i jednego czerwonego. Oznacza to, że tylko jednemu z nich będziesz zadawać dodatkowe obrażenia. Warto więc wpierw pozbyć się właśnie jego, żeby jak najszybciej zmniejszyć liczbę wrogów. Niebiescy wrogowie otrzymują nieco większe obrażenia przy amunicji koloru białego. Zmienia się ją wybierając 1 na klawiaturze.
Po pokonaniu wrogów warto się rozejrzeć po komnacie i zniszczyć skrzynie zwierające surowce. Pod jednym z takich skupisk, położonym w rogu pomieszczenia, naprzeciwko wejścia, ukryta jest płyta naciskowa. Po jej aktywacji mamy kilkanaście sekund, żeby dotrzeć do opcjonalnej skrzyni, którą otwiera. Dotarcie do niej jednak wymaga wykonania bardzo długiego skoku.
Aby dotrzeć do skrzyni należy jak najszybciej (najlepiej korzystając jak najwięcej ze sprintu) dotrzeć do części mostu, który znajduje się po drugiej stronie pomieszczenia i wykonać kombinację sprint-skok-sprint. Pierwszy sprint powinien rozpocząć się na krawędzi zniszczonej platformy, a następujący po nim skok musi zostać wykonany dopiero pod sam koniec działania przyspieszenia. To naprawdę duża odległość, której pokonanie może spowodować nieco trudności.
Na prawo od zniszczonego mostu prowadzącego do skrzyni znajduje się dalsza ścieżka. Zaraz po przejściu do tunelu wybierz ścieżkę prowadzącą w lewo, żeby znaleźć kolejną skrzynię. Kontynuując drogę odkryjesz, że dotarłeś do ślepego zaułka. Na jego końcu, za mnóstwem skrzyń z zasobami, kryje się następna skrzynia - niestety bez rdzenia. Aby znaleźć cel należy na środku okrągłej komnaty użyć umiejętności specjalnej Mack'a. Wywołuje się ją przytrzymując klawisz R. Towarzysz sam wtedy zacznie szukać i wykopie spod ziemi kolejny pryzmatyczny rdzeń. Wystarczy do niego podejść i podnieść go przytrzymując przycisk F. Czas wracać do pomieszczenia z panelem zasilającym Pylon. Po drodze będziesz atakowany przez niewielkie grupy Poppers'ów.
Ostatni rdzeń znajduje się w pomieszczeniu naprzeciwko panelu zasilającego Pylon. Czeka tam na Ciebie walka z bossem - Skull Cracker. Przed rozpoczęciem walki upewnij się, że potrafisz płynnie zmieniać kolory amunicji. Na końcu korytarza znajdują się drzwi, które należy otworzyć przy użyciu pryzmatycznego rdzenia. Wystarczy stanąć naprzeciwko nich i przytrzymać F.
BOSS - Skull Cracker
Walka z Skull Cracker'em rozpoczyna się zaraz po krótkim przerywniku ukazującym wygląd przeciwnika. Ta walka wymagać będzie zmiany kolorów amunicji.
Warto zacząć od strzelania z ataku ładowanego - trafienie z pełni naładowanego pocisku spowoduje wytrącenie wroga z równowagi i przerwanie jego ataku. Przeciwnik w czasie walki będzie zmieniać kolory na niebieski, żółty i czerwony. Każdy z nich powoduje zmianę jego taktyki oraz słabości.
Podstawowym atakiem Skull Cracker'a jest szarża. Oprócz rozległych obrażeń powoduje także wypchnięcie postaci na barierę, która powoduje paraliż. Aby się z niego wydostać należy jak najszybciej naciskać klawisze A i D. Skull Cracker, poza atakowaniem, wzywa na pomoc sojuszników - niebieskich Rouge K-9 oraz Poppers'ów.
- Kiedy boss jest koloru niebieskiego najlepiej strzelać do niego z białej amunicji. Powoduje nieco większe obrażenia niż czerwona, chociaż nie ma szans na zapalenia wroga. Na tym etapie Skull Cracker atakuje głównie z wcześniej ładowanej szarży, która poza dużymi obrażeniami wyrzuca Joule na barierę, która ją ogłusza. Ten atak najlepiej unikać trzymając możliwie największą odległość od wroga i wykonując sprint.
- Kiedy boss jest koloru żółtego narzuca na siebie barierę, której zdjęcie zajmuje sporo czasu. Nie posiada wtedy specjalnych ataków, ale wciąż może wzywać sojuszników.
- Gdy jest czerwony jego głównym atakiem stają się fale ognia, podpalające Joule przy trafieniu. Łatwo ich jednak uniknąć zwyczajnie nad nimi przeskakując.
Kiedy już obniżysz poziom życia Skull Cracker'a w okolice 25%, ten przestanie otrzymywać obrażenia i zacznie się regenerować. Jedynym sposobem na pokonanie go jest ekstrakcja rdzenia. Aby to zrobić należy wcisnąć klawisz F, kiedy wróg jest obrany za cel i przytrzymywać, aż wskaźnik na lince dosięgnie Twojej postaci. Jeżeli linka zmieni kolor na czerwony należy puścić na chwilę klawisz ekstraktora, aby uniknąć pęknięcia. Po udanej ekstrakcji boss zostaje pokonany, a Ty otrzymasz ostatni pryzmatyczny rdzeń. Jedyne co pozostało do zrobienie to aktywacja Pylonu w panelu zasilającym.
Aktywacja Pylonu 512
Wracając do panelu zasilającego zwróć uwagę, że zaraz nad wejściem do komnaty bossa znajduje się bardzo małe pomieszczenie, do którego łatwo jest wskoczyć. Znajduje się w nim kilka przydatnych przedmiotów.
Po powrocie do pomieszczenia z panelem zasilającym wystarczy do niego podejść i przytrzymać klawisz F, aby aktywować Pylon 512. Po krótkim przerywniku nie pozostaje nic jak powrót na powierzchnię. Droga powrotna znajduje się naprzeciwko panelu, a wiedzie korytarzem, którym tu na początku trafiłeś.
Wracając na powierzchnię będziesz przechodzić obok wcześniej spotkanego Violet. Poinformuje Cię, że naprawił komorę transportową i że możesz zacząć z niej korzystać. Komory transportowe służą do szybkiej podróży, ale w tej chwili żaden z punktów na mapie nie jest odblokowany, przez co nie są użyteczne. Jeżeli chcesz ulepszyć towarzysza bądź skonstruować nowe elementy do niego, warto cofnąć się do Crawler'a i przy okazji aktywować znajdującą się na jego pokładzie komorę. Po rozmowie z małym, fioletowym robotem idź do końca korytarza i skorzystać z drzwi, które przeniosą Cię z powrotem do Lonely Basin. Od tego momentu gra staje się bardziej otwarta i poza główną misją możesz zwiedzać świat, pokonywać podziemia takie jak właśnie ukończony (o ile spełniasz wymagania), a także ulepszać swojego towarzysza w swojej bazie.