Misja 1: On The Hunt | Opis przejścia ReCore
Ostatnia aktualizacja: 4 października 2019
Gra rozpoczyna się od razu po obejrzeniu krótkiej animacji wstępnej, która w żaden sposób nie zarysowuje fabuły, a jest jedynie pokazem postaci, którymi gracz będzie kierował w czasie rozgrywki. Gracza mogą kusić szerokie połacie dostępnego wokoło terenu, jednak nie są warte eksploracji dłuższej, niż wymaga zapoznanie się z podstawowym sterowaniem.
- Droga do jaskini
- Jaskinia w Granite Steps
- BOSS: Iron Fang - Watcher of the Granite Steps
- Powrót do bazy
Droga do jaskini
Idąc ścieżką wytyczoną przez leżące na śniegu przewody, gracz dotrze do półek skalnych. Aby na nie wskoczyć należy nacisnąć klawisz spacji. Aby wykonać podwójny skok, gracz może w dowolnym momencie lotu wcisnąć ten przycisk ponownie, co zaowocuje wydłużeniem długości skoku lub zwiększeniem wysokości.
Po kilku skokach i pokonaniu kilkunastu metrów, gracz natknie się na unoszące się w powietrzu, kuliste roboty - Scavenger Corebytes. Same w sobie są niegroźne, ale mogą wypuścić na gracza wrogie jednostki latające - Floaters. Należy jak najszybciej się ich pozbyć, ponieważ wybuchają gdy się zbliżą. Aby to zrobić wystarczy przytrzymać prawy przycisk myszy, a następnie lewy przycisk myszy. Joule, postać sterowana przez gracza, sama nakierowuje się na wroga i utrzymuje na nim celownik.
Po pokonaniu wrogów gracz powinien kontynuować podróż do zielonego wskaźnika celu. Szybko jednak okaże się, że mosty ułatwiające wspinaczkę są zniszczone i trzeba wykazać się zręcznością, aby dotrzeć na szczyt. Na szczęście przerwy między kolejnymi półkami są niewielkie i przy wykorzystaniu podwójnego skoku, a także sprintu (klawisz shift), bez większego problemu można dostać się do celu.
Po dotarciu do celu gracz zobaczy przed sobą zamknięte wrota z mnóstwem pająkopodobnych robotów - Creepers. Aby otworzyć bramę należy wpierw pozbyć się wszystkich wrogów, a następnie znaleźć małego Power Cellbot. Ukrywa się na lewo od drzwi, pomiędzy skrzyniami. Same skrzynie warto zniszczyć, gdyż mogą znajdować się w nich przydatne później przedmioty.
Jaskinia w Granite Steps
Gdy już nasz nowy przyjaciel otworzy bramę, gracz stanie na skraju niewielkiej przepaści, do której może bez strachu wskoczyć. Po pokonaniu kilkunastu metrów korytarza, Joule stanie naprzeciwko nowej przeszkody - Security Lattice. Aby się jej pozbyć, należy wycelować w jeden z elementów konstrukcji i przytrzymać środkowy przycisk myszy aż do pełnego naładowania broni. Po puszczeniu przycisku zostanie wystrzelony wyjątkowo potężny pocisk, który rozerwie sieć i otworzy dalszą drogę.
Zaraz po pokonaniu pierwszej przeszkody, gracz natknie się na kolejną - zamknięte drzwi, otwierane na krótki okres czasu po wejściu na płytę naciskową przed nimi. Jedynym sposobem, żeby zdążyć zanim wrota zostaną zamknięte jest sprint. Aby go aktywować należy nacisnąć klawisz shift. Im dłużej gracz przytrzyma ten klawisz tym większą odległość pokona.
Następną przeszkodą jest zerwany most łączący przeciwne krawędzie przepaści. Na szczęście Joule może korzystać ze swojego egzoszkieletu. Aby pokonać wyrwę należy wykonać podwójny skok, a następnie, wciąż będąc w powietrzu, wykonać sprint. Spowoduje to wypchnięcie postaci w przód i pokonanie znacznie większej odległości niż normalny skok. Jeżeli postać spadnie wystarczy cofnąć się i wskoczyć na skarpę korzystając z podwójnego skoku. Porada: drugi skok nie musi być wykonany natychmiast. Najlepiej wykonać go gdy już postać zacznie opadać, dzięki temu gracz pokona większy dystans.
Kiedy już gracz pokona wyrwę, zostanie zatrzymany przez zamknięte wrota. Tym razem jednak nie ma płyty naciskowej, więc trzeba poradzić sobie inaczej. Aby pokonać tą przeszkodę gracz musi wycelować w bramę (prawy przycisk myszy), a następnie wcisnąć klawisz F. Joule rozpocznie wtedy otwieranie bramy za pomocą ekstraktora. Nie jest to jednak proces automatyczny - aby zakończyć tą akcję powodzeniem należy trzymać klawisz F tak długo, aż wskaźnik postępu (kula zawieszona na lince) sięgnie postaci. Po rady dotyczące tej minigierki zapraszam do działu "Kilka ogólnych porad".
Za drzwiami czeka nasz towarzysz, którego należy postawić na nogi przytrzymując przy nim klawisz R, oraz kilka fal nowych wrogów - wielkich, pająkopodobnych Spider Corebots. Po pokonaniu pierwszej z nich, robot Joule odblokuje swoją umiejętność bitewną, którą aktywuje się przyciskiem E kiedy namierzamy wroga. Atak towarzysza jest potężny i warto z niego korzystać. Po pokonaniu wszystkich fal wrogów okaże się, że w następnej bramie znów brakuje Power Cellbot'a. Tym razem jednak spryciarz nie ukrył się nigdzie na powierzchni, a zakopał pod ziemią. Na szczęście, dla naszego towarzysza nie jest to najmniejszy problem.
Robota można łatwo znaleźć przy pomocy specjalnej umiejętności naszego towarzysza. Aby z niej skorzystać należy przytrzymać przycisk R, a Mack sam rozpocznie szukanie interesujących obiektów na wyznaczonym przez okręgi terenie. Gdy już namierzy Power Cellbot'a, tego należy doprowadzić do drzwi, a te zostaną otwarte.
Po przejściu korytarzem za wrotami, natkniemy się na ogromnego, kulistego robota, z którego zaatakują nas nowi wrogowie - Caterpillars. Latający wrogowie nie są trudni do pokonania, jednak składają się z wielu części, z których każdą trzeba zniszczyć osobno. Najlepiej zawsze celować w jeden z końców, gdyż zniszczenie któregokolwiek z pośrednich elementów spowoduje rozłączenie jednego wroga na dwóch mniejszych.
Po pokonaniu wrogich maszyn wystarczy wspiąć się po półkach skalnych znajdujących się na lewo od korytarza, którym dostaliśmy się do pomieszczenia i przeskoczyć na drugą stronę. Tam czekają gracza znane już przeszkody - pajęczyna i drzwi otwierane ekstraktorem - a także nowy wróg Spider Corebot z tarczą. Aby go łatwo pokonać należy strzelać do niego z ataku ładowanego (środowy przycisk myszy).
Za następnymi drzwiami wystarczy zeskoczyć na dół i użyć ekstraktora na wskazywanym celu, aby rozpoczął się przerywnik prowadzący do walki z bossem.
BOSS: Iron Fang - Watcher of the Granite Steps
Walka z Iron Fang'iem rozpoczyna się zaraz po zakończeniu przerywnika. Do tej walki potrzebne będą wszystkie umiejętności, które dotychczas zdobyliśmy.
Warto zacząć od strzelania z ataku ładowanego. Bardzo przydatna w tej walce jest także umiejętność Mack'a, więc gracz nie powinien wstrzymywać się przed wydawaniem mu rozkazu ataku. Przeciwnik w czasie walki będzie zmieniać kolory, co aktualnie jest jedynie wskazówką na temat tego, jakiego ataku może zaraz użyć.
Poza standardowym atakiem, Iron Fang posiada jeszcze dwie specjalne umiejętności:
- Potężna wiązka laserowa, którą przeczesuje całe pole walki od lewej do prawej. Z tej umiejętności korzysta, gdy jest niebieski. Aby uniknąć obrażeń oraz unieruchomienia należy nad tą wiązką przeskoczyć, najlepiej korzystając z podwójnego skoku. Jeżeli jednak gracz zostanie trafiony, musi bardzo szybko naciskać przycisk, żeby wyjść ze stanu ogłuszenia.
- Podpalająca gracza szarża, której używa gdy jest czerwony. Umiejętność wyjątkowo niebezpieczna, gdyż przy trafieniu zapala Joule i nieprzerwanie zadaje rosnące obrażenia. Najłatwiej tego ataku uniknąć używając sprintu, który jest też jedynym sposobem na ugaszenie postaci.
Kiedy gracz obniży poziom życia Iron Fang'a w okolice 25%, ten przestanie otrzymywać obrażenia i zacznie się regenerować. Jedynym sposobem na pokonanie go jest ekstrakcja rdzenia. Aby to zrobić należy wcisnąć klawisz F, kiedy wróg jest obrany za cel i przytrzymywać, aż wskaźnik na lince dosięgnie postaci gracza. Jeżeli linka zmieni kolor na czerwony należy puścić na chwilę klawisz ekstraktora, aby uniknąć pęknięcia. Po udanej ekstrakcji boss zostaje pokonany, a gracz zostanie uraczony kolejnym przerywnikiem.
Powrót do bazy
Po wyjściu z jaskini ukaże się naszym oczom śnieżny krajobraz Far Eden. Naszym celem jest oznaczony zielonym wskaźnikiem pojazd nazywany Crawler.
Aby dotrzeć do celu trzeba będzie wykazać się umiejętnościami pozyskanymi wcześniej w czasie misji. Po przeskoczeniu przez pierwszą skarpę, gracz natknie się na wiszący w powietrzu obiekt - są to surowce niezbędne do późniejszego ulepszania wyposażenia, warto je więc zbierać. Po drodze są też porozstawiane skrzynie mogące chować w sobie podobne przedmioty.
Zanim gracz dotrze do celu, będzie zmuszony stoczyć jeszcze jedną walkę z Spider Corebot'ami. Teraz jednak na znacznie większej przestrzeni. Pozwala to na wykonywanie uników i trening poruszania postacią.
Po wygranej walce warto rozejrzeć się po najbliższej okolicy i pozbierać leżące surowce. Kiedy już zaspokoimy ciekawość należy skierować się w stronę Crawler'a. Po wejściu na pokład i obejrzeniu przerywnika misja zostaje zakończona.