Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Pro Evolution Soccer 2009 - poradnik do gry

Pro Evolution Soccer 2009 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Przyciski | Sterowanie | Pro Evolution Soccer 2009 poradnik Pro Evolution Soccer 2009

Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019

Przyciski

W poniższych opisach wykorzystano przyciski z Xboksa 360. Oczywiście wszystkie ruchy i kombinacje można z powodzeniem wykorzystywać na PC oraz PlayStation 2/3.

Atrybuty, które podane są przy wyjaśnieniach, mają wpływ na poszczególny element sterowania.

Xbox 360 - Przyciski | Sterowanie | Pro Evolution Soccer 2009 - Pro Evolution Soccer 2009 - poradnik do gry

Xbox 360

Playstation 2/3

PC

A

X

X

B

O

D

X

[]

A

Y

/

W

LB

L1

Q

RB

R1

E

LT

L2

Z

RT

R2

C

LEWY ANALOG

LEWY ANALOG

Według własnego wyboru

PRAWY ANALOG

PRAWY ANALOG

Według własnego wyboru

L3

L3

Według własnego wyboru

R3

R3

Według własnego wyboru

Znaczniki sterowania:

+

Jednoczesne wciśnięcie dwóch lub więcej przycisków.

~

Puszczenie wcześniej wciśniętego przycisku. Po znaku zwykle powinien być naciśnięty kolejny, podany w danym przykładzie przycisk.

~ +

Przytrzymanie poprzednio wciśniętego przycisku, po czym wciśnięcie kolejnego, podanego w przykładzie. Czasem symbol ten występuje po kolejno po sobie - należy wtedy wciskać i przytrzymywać przyciski.

2x, 3x

Ilość wciśnięć danego przycisku.

Unassisted vs. Assisted

W PES-ie 2009 zaimplementowano nowe sposoby kontroli zawodników: Assisted, Semi-Assisted, Unassisted. Wszystkie mają odpowiedniki znane z wcześniejszych wersji, kolejno: Semi-Auto, Manual oraz Semi-Fixed. Tradycyjnym sposobem na kontrolę są: Assisted oraz Semi-Assisted. W pierwszym maszyna sama wybiera zmiany zawodników w zależności ich oraz piłki od pozycji, ale możemy też to sami robić. W drugim będąc w defensywie sami dokonujemy zmian. Jeśli zaś chodzi o Assisted, nazywanym przez deweloperów wręcz rewolucyjnym, zarówno atakując, jak i broniąc, zmieniamy się w zawodników za każdym razem. Ale komputer przynajmniej nie będzie pasywny w grze, a raczej wspomagał nas. Przykładowo, gdy nasza drużyna będzie w ataku, możemy wykorzystać ruch zawodnikiem do zdobycia lepszej pozycji, wykorzystując np. 2xRT. Które rozwiązanie jest najlepsze? Wydaje się, że Semi-Assisted pozwala na kontrolę nad całym zespołem. Ale Assisted jest dość ciekawe i może przynosić korzyści, jednak trzeba zrozumieć specyfikę sztucznej inteligencji maszyny, a do tego potrzeba dużo czasu.