Drybling, zwody oraz tricki | Sterowanie | Pro Evolution Soccer 2009 poradnik Pro Evolution Soccer 2009
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019
Drybling, zwody oraz tricki
(kursory) | Prosty drybling, choć bardzo skuteczny; Dribble accuracy , Dribble speed , Technique . |
RT | Obrócenie się zawodnika wraz z piłką plus jej zatrzymanie w stronę bramki przeciwnika; Technique (szybkość). |
(zatrzymanie piłki RB/RT) ~ (2x góra/dół) | Markowanie ruchu w daną stronę. |
(góra) ~ (dół) lub (dół) ~ (góra) | Zwód Stanley'a Matthewsa. |
(zatrzymanie piłki RT/RB) ~ (2x LB/RT) | Zwód nad piłką. |
(prawo) ~+ (góra/gół) | Zwód balansem ciała w czasie biegu. |
(puść wszystko) ~ LB+RB | Trucht "bokiem". |
(dowolny rodzaj biegu) ~ X ~ A + (góra/dół) | Zwód, markowanie strzału. W zależności od atrybutów oraz prawo/lewo nożności wykonany w odpowiednim kierunku, można sterować zwodem: po naciśnięciu A przytrzymać kierunek przeciwny do kierunku biegu o 90 stopni, dla R3 nie trzeba wciskać kierunku zwodu - określa go kierunek wychylenia gałki. |
(dowolny rodzaj biegu) ~ B ~ A + (góra/dół) | Markowanie dośrodkowania, zależy od jw., sterowanie jw. |
(dowolny rodzaj biegu) ~ X ~ A lub 2Xprawy ANALOG (góra/dół) | Markowanie strzału wraz z zatrzymaniem się. |
(dowolny rodzaj biegu) ~ X ~ A | Markowanie dośrodkowania wraz z zatrzymaniem się. |
(zatrzymanie piłki RB/ RT) ~ B ~ A lub X ~ A | Zwód i ruch z piłką przed siebie. |
LB + PRAWY MANUAL(kierunek) + R3 ~ A | Markowanie dośrodkowania, zależy od jw., sterowanie jw. |
(trzymać przód) ~+ (góra/dół) ~ (puść ostatni) | Zwód obiema nogami. Trzymać przód, wcisnąć kierunek, puścić kierunek. Wciskany kierunek zgodny dla lewonożnych, przeciwny dla praworożnych zawodników; Technique > 84. |
(trzymać przód) ~+ (góra/dół) ~ (puść ostatni) ~ RB | Powyższy zwód, wykonany z wypuszczeniem piłki przed siebie, wykonać bardzo szybko; Technique > 84. |
(bieg) ~ RB + (góra/dół) | Uskok z piłką oraz ciągnięcie piłki w wybraną stronę. |
RB/RT/(puść wszystko) ~ RT + (tył) ~ (tył) ( ~ (przód) | Zakładanie siatki. |
RB/RT/(puść wszystko) ~ (tył) ~ (tył) | Dragback. |
RB/RT/(puść wszystko) + (tył) ~ (tył)~ (przód+dół/przód+góra) | Dragback + V-Feint. Kombinację wykonać bardzo szybko. |
(puść wszystko) ~ (tył) ~ (przód) | Podrzut piłki przed siebie. Kierunki niezależnie pozycji zawodnika na boisku. Wykonane z wcześniej zatrzymaną piłką gwarantuje wyższy podrzut. |
(obrót na kierunkach o przynajmniej 270 stopni w prawo/lewo) | Zidane spin/roulette/Tevez move - w zależności do kierunku obrotu i danego zawodnika; Technique . |
LEWY ANALOG (obrót o przynajmniej 270 stopni w prawo/lewo) | Zidane spin/roulette/Tevez move - w zależności do kierunku obrotu; Technique . |
2xRT lub 2x PRAWY ANALOG (przeciwnie do biegu) | Kolejny zwód z "przekładką", nie działa ze sprintem. |
(biegnąc ze sprintem puść trzymany kierunek) ~ 2xRT | Zwód, zatrzymanie się z piłką i odwrócenie w stronę bramki. |
(przód) ~+ LB ~+ 2xRB | Wypuszczenie obiegnięcie piłki pod kątem. |
(biegnąc ze sprintem trzymając jakikolwiek kierunek) ~ 2xRT | Sprint z "przekładanką" i wypuszczeniem piłki. Kolejna "przekładanka". |
(biegnąc ze sprintem trzymając jakikolwiek kierunek) ~ 2xLB | Sprint z " przekładanką" i wypuszczeniem piłki. |
(biegnąc i trzymając jakikolwiek kierunek) ~ 2xLB | Sprint z " przekładanką" i wypuszczeniem piłki. |
2xLB ~ (w czasie wykonywania trzeciego zwodu wciśnij odpowiedni kierunek) ~ (w czasie wykonywania czwartego zwodu wciśnij kierunek przeciwny do poprzedniego o 180 stopni) ~ (pierwszy wciśnięty kierunek)... | Wielokrotna przekładanka; pierwszy kierunek, który trzeba wcisnąć to przeciwny/zgodny o 90 stopni do kierunku wskazówek zegara, przeciwny dla lewonożnych, zgodny dla prawonożnych. |
(góra+przód) ~ (dół+przód) lub (góra+przód) ~ (dół+przód) ~ (góra+przód) | Flip-flap; Ronaldinho , Ibrahimovic , Ronaldo , Cristiano Ronaldo . |
LT + LB + RB | Symulowanie faulu. |