NHL 2002: Poradnik do gry - Linie zawodników, charakterystyki zawodnika w NHL 2002

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

LINIE ZAWODNIKÓW

Rysunek poniżej przedstawia ustawienie zawodników w poszczególnych liniach.

1 - Poradnik do gry - Linie zawodników, charakterystyki zawodnika w NHL 2002 - NHL 2002 - poradnik do gry

 

Na ekranie widzimy 12 zawodników ustawionych w trzech kolumnach pionowych i czterech rzędach poziomych. Kolumny oznaczają ustawienie zawodników ze względu na pozycję zajmowaną na lodowisku i są to kolejno od lewej: kolumna lewoskrzydłowych, kolumna środkowych i kolumna prawoskrzydłowych.

Rzędy natomiast określają skład poszczególnych linii ataku i zawodników je tworzących. Po prawej stronie każdej takiej linii znajduje się skrót oznaczający jej ważność w zespole. Czyli:

SC1 (first scoring line) - pierwsza linia ataku (to najlepsi zawodnicy posiadający często status "gwiazdy" o kluczowym znaczeniu dla drużyny),

SC2 (second scoring line) - druga linia ataku (to zawodnicy równie dobrzy jak ci grający w pierwszej linii, pełniący funkcję jej zmienników),

CH1 (first checking line) - trzecia linia ataku (a pierwsza linia pełniąca funkcje powstrzymujące i wspierająca defensywę). To zawodnicy posiadający dobre parametry przydatne w obronie, używani często do powstrzymywania rywali kiedy trzeba utrzymać wynik, a dwie pierwsze linie są już lekko zmęczone,

CH2 (second checking line) - czwarta linia ataku ( a druga linia pełniąca funkcje powstrzymujące i wspierająca defensywę. Linia najsłabiej wyszkolonych zawodników, pełniących funkcje podobne do linii trzeciej. Tworzona przez graczy agresywnych i często używających pięści. Ich celem jest wybicie z rytmu drużyny rywala, który uzyskał dominującą przewagę podczas meczu, a także eliminowanie z gry najlepszych jej graczy. W żargonie kibiców często określana jako "Czwarta - nienażarta" z uwagi na fakt, że zawodnicy ją tworzący grają przez bardzo krótki okres czasu podczas trwania meczu i bardzo spragnieni są gry.

Jak więc widzimy zawodnicy tworzący poszczególne linie pełnią określone zadania. Czy jednak zostali ustawieni właściwie na swoich pozycjach? By się o tym przekonać musimy poznać dokładnie parametry pojedynczego zawodnika. Oto i one.

CHARAKTERYSTYKI ZAWODNIKA

Każdy z zawodników charakteryzowany jest przez następujące parametry:

2 - Poradnik do gry - Linie zawodników, charakterystyki zawodnika w NHL 2002 - NHL 2002 - poradnik do gry

 

  • OVERALL - ogólna wartość zawodnika
  • SPEED - szybkość jazdy na łyżwach
  • AGILITY - zwinność/zręczność
  • ENDURANCE - wytrzymałość/odporność na zmęczenie
  • HERO - status bohatera
  • PASSING - zdolność podawania krążka do kolegów
  • POTENTIAL - potencjał
  • AGGRESSIVENESS - agresywność/ostrość w grze
  • ACCELERATION - przyspieszenie
  • BALANCE - zdolność utrzymywania równowagi/kontroli nad ruchami
  • SHOT POWER - siła strzału
  • SHOT ACCURACY - dokładność/celność strzałów
  • DEKING - umiejętność wykonywania zwodów i uników
  • HANDEYE - zdolność "snajperska"
  • FACEOFF - zdolność wygrywania wznowień
  • CHECKING - zdolność powstrzymywania rywala
  • TOUGHNESS - twardość, odporność na kontuzje

oraz jeszcze jeden bardzo ważny parametr (znajdujący się na innym ekranie)

  • LEFT/RIGHT - parametr określający w której ręce zawodnik trzyma kij.

Zobaczmy parametry zawodnika, który zdaniem komputera jest najbardziej przydatny dla zespołu. Jest nim Joe Sakic - wartość overall wynosi 94.

Czy aby na pewno? Sprawdźmy to. W tym celu opuśćmy na chwilę menu EDIT LINES, powróćmy do opcji trenerskich (COACH OPTIONS) i wybierzmy z nich VIEW ROSTERS, czyli tabelę zawierającą porównanie wszystkich parametrów naszych zawodników. Zmieńmy jeszcze tylko w prawym górnym rogu opcję ALL TEAMS na COLORADO i gotowe.

Dla przykładu wybierzmy trzech zawodników posiadających najwyższą wartość OVERALL.

Tabela ułatwi porównanie.

PARAMETR

J. SAKIC

P. FORSBERG

R. BLAKE

OVERALL

94

93

89

SPEED

94

98

93

AGILITY

98

98

93

ENDURANCE

98

96

99

HERO

98

90

94

PASSING

96

95

93

POTENTIAL

55

65

60

AGGRESSIVENESS

88

87

93

ACCELERATION

97

97

93

BALANCE

90

99

95

SHOT POWER

93

94

97

SHOT ACCURACY

95

95

85

DECKING

96

98

84

HANDEYE

93

95

84

FACEOFF

90

78

50

CHECKING

53

80

92

TOUGHNESS

50

80

85

LEFT/RIGHT

LEFT

LEFT

RIGHT

ŚREDNIA

86,5 %

90,3 %

86,9 %

ŚREDNIA POWER PLAY

94,9 %

94,3 %

84,4 %

ŚREDNIA PENALTY KILL

83,4 %

89 %

87,3 %

Jak widać klasyfikacja pod względem OVERALL przedstawia się następująco:

1. SAKIC - 94

2. FORSBERG - 93

3. BLAKE - 89

A gdybyśmy tak obliczyli średnią arytmetyczną dla tych zawodników? Wyrzućmy wartość OVERALL i zsumujmy wszystkie pozostałe wartości punktowe. Kiedy to zrobimy podzielmy uzyskaną wartość przez liczbę parametrów.

Dla Sakic'a średnia arytmetyczna będzie więc następująca: 1384 / 16 = 86,5 %

Podobne obliczenia wykonujemy dla Forsberga i Blake'a. I co się okazuje?

Okazuje się, że tak naprawdę najwyższą wartość dla zespołu ma Forsberg, a nie Sakic, którego wyprzedził nawet obrońca Blake:

1. FORSBERG - 90,3 %

2. BLAKE - 86,9 %

3. SAKIC - 86,5 %

Zdziwieni? Oczywiście, że nie. Już na pierwszy rzut oka widać było, że Forsberg lepiej prezentuje się niż Sakic.

Jakie znaczenie ma dla nas ta informacja? Ano takie, że przyda sie nam ona w ustawieniu zawodników w poszczególnych formacjach. I tym właśnie zajmiemy się teraz.

Podobało się?

0

NHL 2002

19 września 2001

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Sportowe
2002-07-18
09:02

rothon Legend

Leo--> Powiedz mi taka rzecz, ustawiajac piatki stosuje zasade "sredniej" ilosci punktow z cech, OK. W pewnym momencie okazuje sie, ze np. RW z 4 ataku dostaje "hot string", roznica miedzy RW z czwartej formacji a trzeciej wynosi ok. 3 punktow (w sredniej). Czy oplaca sie zamienic ich miejscami, gdy wystepuje "hot string" czy raczej nic nie zmieniac?

Komentarz: rothon
2002-07-18
10:08

zanonimizowany5353 Konsul

👍

rothon--> trudno cokolwiek powiedzieć w tej sprawie, ponieważ każdy gracz ma swoje strategie, styl gry i sztuczki. Powiem więc co ja bym zrobił w tej sytuacji.

Ustawiam graczy w piątkach jak w poradniku. Jeżeli któraś piątka zaczyna puszczać bramy (+/-), lub po prostu jej nie idzie (któryś z graczy jaest "za szybki" i często wpada na spalone, lub w ogóle słabo gra - wtedy zmieniam zawodników na pozycjach - mieszam piatki (ale tylko 3 i 4).
Ale generalnie decyduje tu status +/- .

Piątki 1 i 2 zmieniam sporadycznie (kontuzje lub wyjątkowy brak formy któregoś zawodnika - patrz +/- przez okres kilkunastu meczy.

No i wszystko zależy od tego z kim gram - z człowiekiem czy z AI. Ponieważ przeważnie gram z człowiekiem strategie są diametralnie różne - człowiek zawsze popełnia błędy. W takiej grze obowiązuje zasada "polowanie na kości" - czyli eliminacja zagrożenia poprzez demolowanie zawodnika wychodzącego na pozycje strzelecką. W drugiej kolejności eliminacja zagrożenia zawodnika przy krązku.

Garak coś na ten temat wie, gdyż miałem okazję zagrać z nim - mocno musiałem się sprężać by odrobić straty i o moim nieznacznym zwycięstwie zadecydowały jego drobne błędy nie mające żadnego związku z ustawieniem zespołu - po prostu stracił krążek w obronie i mój zawodnik znalazł się w sytuacji sam na sam - a takie okazje doświadczeni gracze w 100% zamieniają na bramy.

Wracając do tematu - zmieniałbym zawodników na pozycjach w zależności od sytuacji: w grupie, z kim bym grał, jak układała by sie gra, jaki status miałby zawodnik (+/-), kto by go "pilnował" po przeciwnej stronie, jaka strategię stosowałby przeciwnik itd. Wiem że to strasznie ogólnikowe pisanie ale sam doskonale wiesz jak to wygląda w "praniu". :))

pozdrawiam

Komentarz: zanonimizowany5353
2002-07-18
10:15

rothon Legend

😊

Ano wiem, w praniu czesto i gesto zawodnicy potrafia zaskoczyc. A co do odpowiedzi to wyjasnia mi w zasadzie wszystko, bo glownie chcialem wiedziec, czy "ogieniek" powoduje cos generalnie (u kazdego i zawsze), czy raczej nalezy nadal oceniac zawodnika metodami tradycyjnymi. Wychodzi na to, ze to drugie :-)
Aaaa, wiem jeszcze cos, nigdy z Toba nie zagram, nie bede sie kompromitowal :-)))))))))

Komentarz: rothon
2002-07-18
10:23

zanonimizowany5353 Konsul

😊

rothon--> he,he...nie jest to takie oczywiste, kto by się skompromitował. Osobiście uważam się za średniaka.
W tajemnicy powiem Ci, że na konsolach nie mam najmniejszych szans - jakoś nie leżą mi "pedzie" w rękach i palce zaczynają boleć po pierwszej tercji :)
W NHL 2002 również mało grałem.

Komentarz: zanonimizowany5353
2010-02-18
08:35

zanonimizowany713216 Junior

👍

świetny artykuł napewno bardzo mi się przyda wszstko przetłumaczone nawet dziecko by to zrozumiało wyjaśnione i mwyłożone jak na dłoni dzienx napewno bardzo mi się przyda ta wiedza

Komentarz: zanonimizowany713216

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl