Reguły i opcje | Podstawowe informacje | NHL 08 poradnik NHL 08
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Te nie zmieniają się w NHL od lat, lecz warto się z nimi zapoznać. Mamy tu sporo suwaków, którymi możemy ukształtować rozgrywkę do naszych potrzeb. No to po kolei.
Wpierw jesteśmy zmuszani, aby ustalić długość tercji (5, 10, 15, 20 minut). Potem suwakami regulujemy częstotliwość rozdawania kar i wszczynania bójek. W tej edycji naprawdę ciężko o bójkę (inna rzecz, że i tak zawsze ustawiam wskaźnik nisko, bo wolę grać, a nie bić się), więc jeżeli lubisz emocje z nimi związane ustaw pasek na maksymalną wartość.
Pierwsza z reguł to offsides, czyli spalone. Zasada mówi o tym, że nie można podać przez linię niebieską oraz wyjechać za nią z krążkiem, gdy po stronie ofensywnej (pole z bramką przeciwnika) znajduje się nasz zawodnik.
Icing jest wtedy, gdy wyrzucamy krążek przez wszystkie trzy linie (dwie niebieskie i jedną czerwoną) z defensywnej części lodowiska (naszej) do ofensywnej (przeciwnika). Po takim zagraniu gra rozpoczyna się od wznowienia przy naszej bramce.
Ostatnią regułą jest - jak nazwa wskazuje - zakaz podawania przez dwie linie (2 Line Pass). Niebieska i czerwona tworzą pole boiska, przez które nie można wykonać podania.
Dalej wybieramy opcję Injuries - możliwość występowania kontuzji. Tie Break ustala, co się dzieje w przypadku remisu po trzech regulaminowych tercjach. Polecam wybrać Shootout, czyli rzuty karne. Opcjonalne "5 min then shootout" nie pozwala na prawdziwe pięć minut dogrywki, lecz tylko pięć minut czasu gry - które mija bardzo szybko. Włączone "assistant coach edit lines" pozwala komputerowi na ustalenie "best lines", jeżeli nie chcemy ustawiać naszych zawodników własnoręcznie. W zasadzie polecam tylko najbardziej początkującym graczom, ponieważ samemu zajmując się "piątkami" można dojść do lepszego poziomu Chemistry aniżeli gdyby zrobiłby to komputer.
Kolejne opcje są pod szyldem "advanced". Tutaj mamy dostęp do ustawień rozgrywek playoff. Pierwsza zmienna to ilość spotkań między dwiema drużynami. Od standardowych siedmiu (do czterech zwycięstw) do nawet tylko jednego. Potem ustalamy co robić w wypadku remisu - Continuous OT oznacza grę, aż do momentu strzelenie "złotej bramki".
Hero rating pozostał bez zmian od zeszłorocznej edycji. Aktywuje się w końcowych minutach spotkania oraz w rozgrywkach playoff. Wtedy to jedna z gwiazd zespołu zyskuje lepszą celność, szybkość i bryluje na lodowisku. Taki "bohater" oczywiście umożliwia łatwiej trafić do bramki. Lecz co dla nas to i dla przeciwnika - komputer też ma takich Herosów. Jakby nie patrzeć ta opcja zwiększa realizm i według mnie warto ustawić na On.
Na koniec muszę wspomnieć o tym, co czeka nas przed każdym meczem. Powyższe menu pozwala nam zdefiniować trzy rzeczy.
Line Changes ustawione na auto sprawi, że komputer sam będzie odpowiadał za zmiany piątek. Shoot Target pozwala na automatyczne celowanie w światło bramki, a Shoot Aim powinno włączyć "tarczę", którą będziemy mogli celować w różne punkty bramki. Powinno... lecz tak się nie dzieje. W Dynasty Mode nie da się tego używać. Domyślam się, że to zwykły błąd, a nie celowe zamierzenie twórców.