Gra w obronie | Podstawowe informacje | NHL 08 poradnik NHL 08
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Gra w obronie
Niemniej ważnym od trafiania do bramki jest skuteczne uniemożliwienie tego samego przeciwnikowi. Do odbierania krążka służą nam takie zagrywki jak check, hook, poke, dive i block. Co jest najskuteczniejsze?
Po pierwsze trzeba zaprzyjaźnić się z klawiszem 5, a dokładniej z Poke/Poke Modifier (konfiguracja klawiszy Classic). Gdy cofamy się do obrony, lub przejmujemy kontrolę nad obrońcą, naciskamy i trzymamy ten przycisk. Uaktywni to możliwość ruchów, które są bardzo skuteczne w grze defensywnej.
Strzały na bramkę najłatwiej blokować przyciskami 7 i 8. Służą one odpowiednio za dive i pass block. Ten pierwszy spowoduje, że zawodnik rzuci się na lodowisko. Przydatne wtedy, gdy faktycznie znajdujemy się na linii podania/strzału. Drugą zagrywką hokeista "uklęknie" tworząc większą powierzchnią, o którą może odbić się krążek. Polecam używać tylko w momentach krytycznych, ponieważ skater po takiej akcji przez krótki czas jest "unieruchomiony (trochę trwa, zanim podniesie się na równe nogi).
O wiele skuteczniejsze są zagrywki z klawiszy 1 i 3. Z tych dwóch najbardziej skuteczny jest hook (klawisz 3). Zawodnik wygarnia kijem "hak" i dosyć agresywnie wytrąca krążek przeciwnikowi. Bardzo efektywne - stosować w obronie jak najczęściej.
Ostatni akapit należy do zapewne najczęściej stosowanej zagrywki w elektronicznym NHL - body check. Klawisz 4 odpowiada za brutalne wejście całym ciałem w oponenta. Skuteczne jedynie przy dużym rozpędzie. Przy odpowiedniej wprawie nie raz będziecie widzieć, jak przeciwnik wypada przez boczną bandę, jednocześnie rozbijając szybę. Pioruńsko efektowna zagrywka, lecz równie łatwo można "spudłować" w cel i nie zobaczymy żadnego efektu.
W połączeniu z klawiszem 5 (poke/poke modifier) polecam używać wyłącznie poke check i hook. Gwarantuje to odebranie krążka i bardzo skuteczną grę obrony.