One-timer | Strzelamy bramki | NHL 08 poradnik NHL 08
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Strzelamy bramki, One-timer
One-timer to najprostsza z zagrywek. Stosujemy ją wtedy, gdy dwóch zawodników zbliża się do bramkarza.
1 |
2 |
Najprościej zacząć jadąc przy bandzie (1). Na rysunku (2) w pełni widać obraz sytuacji. Zawodnikiem z krążkiem równamy się z linią bramkową, a na pozycję wystawia się kolega z zespołu.
3 |
4 |
Oczywiście nie zawsze zdarza się tak, że zawodnik pojawi się tam, gdzie akurat jest dogodna pozycja do strzału. Załóżmy jednak, że sytuacja prezentuje się tak, jak na obrazku (3). Doskonale widać, że prawa część bramki jest pusta, jak sala sejmowa w dniu pracującym :-).
Wykonujemy podanie i wiedząc, do którego zawodnika trafi krążek od razu naciskamy przycisk odpowiedzialny za strzał z nadgarstka (4). Nasz hokeista wykona natychmiastowy strzał, jeszcze zanim bramkarz zdąży zakryć prawą część bramki.
1 |
2 |
Przeanalizujmy drugą, podobną sytuację. Ponownie zaczynamy przy bandzie (1). Teraz jednak podjechałem dalej, aby wyciągnąć z pola bramkowego obrońcę (2).
3 |
4 |
Wyraźnie widać, (3) że powstała czysta pozycja do strzału. Bardzo często warto dłużej potrzymać krążek i zobaczyć jak komputer zareaguje, niż na oślep grać utartymi schematami. I co najważniejsze - zawsze obserwować całe lodowisko, analizować potencjalne podania etc. Czasem widzimy, że chociaż zawodnik jest daleko, to bardzo szybko zbliża się na dogodną pozycję do strzału.
Nie pozostaje nic innego jak wykonać "one-timer' (4). Nawet na najwyższym poziomie trudności poprawnie wykonana akcja pozwala na zdobycie bramki. Oczywiście nie zawsze, lecz warto próbować.