Rules | Jak grać w NHL 07 poradnik NHL 07
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2016
Rules
Zasady, którymi rządzi się gra w hokeja w lidze NHL.
- Skill Level - poziom trudności rozgrywki. Do wyboru Beginner, Easy, Medium, Difficult. Początkującym radzę wybrać Easy, ponieważ Beginner oferuje praktycznie nasz team + bramkarza przeciwnika. Łyżwiarze sterowani przez komputer na poziomie Beginner zachowują się jakby pierwszy raz mieli łyżwy na nogach. A na poziomie Easy gra jest przynajmniej trochę ciekawsza.
- Medium oferuje dobrą zabawę. AI wyprowadza przemyślane akcje, potrafi odebrać nam krążek i używać agresywnych zagrań. Wjazd w grupę przeciwników lub podawanie krążka przez pół lodowiska zwykle kończy się jego utratą (krążka, nie lodowiska). Największa zabawa jest jednak na Difficult, w momencie, gdy komputer w ataku wyprawia cuda nie do pomyślenia.
- Obrona to jednak słaby punkt NHL 07. Jasne, komputer na poziomie Difficult odbiera nam krążek jak tylko może, lecz jest bardzo przewidywalny. Dlatego po kilku meczach z pewnością nauczysz się tak manewrować gałką analogową, że strzelenie bramki na poziomie Difficult nie sprawi Ci problemu.
- Period Length - odpowiada za długość jednej tercji. Do wyboru 5, 10, 15 i 20 minut. W przypadku wybrania pięciu minut zegar i tak będzie odliczał od 20, jednak cyfry będą maleć szybko - tak, aby po pięciu minutach zegar pokazał 0.
- Penalties - suwak ten odpowiada za liczbę kar, jakie sędziowie nakładają na zawodników. Jeżeli masz ochotę na agresywną grę i nie tracić bramek w osłabieniu obniż tą opcje do minimum.
- Fighting - kolejny suwak, który decyduje jak często gracze będą wdawać się w bójki. Im wyższa wartość tym częściej bijatyki będą możliwe.
- Offsides - spalone. W hokeju istnieje reguła, która zakazuje podawać krążka ze strefy neutralnej (środkowej) do strefy defensywnej przeciwnika. Jest to logiczne, ponieważ łyżwiarz mógłby rozbić obóz pod bramką oponenta i tylko czekać na krążek. Możesz wyłączyć tę zasadę (Off) lub włączyć (On). Istnieje też Spalony Opóźniony (Delayed). gdy krążek wyleci na obronną tercję drużyny, lecz żaden z atakujących hokeistów go nie dotknie. Atak na bramkę będzie możliwy dopiero, gdy wszyscy zawodnicy nacierający opuszczą obronne pole przeciwnika.
- Icing - niedozwolone uwolnienie. Odpowiada za włączenie/wyłączenie. Icing to wybijanie krążka od własnej bramki pod bramkę przeciwnika. Jeżeli my wybiliśmy krążek i jako pierwsi dotkniemy go w defensywnym polu przeciwnika gra zostanie przerwana. No Touch Icing oznacza, że każde przerzucenie krążka z własnej strefy obronnej do strefy obronnej oponenta kończy się przerwaniem gry - bez znaczenia będzie, czy to my czy to przeciwnik pierwszy dotknie krążek.
- 2 Line Pass - podanie przez dwie linie. Standardowo na lodowisku nie wolno podawać krążka przez dwie linie (defensywną/ofensywną niebieską oraz neutralną czerwoną) jednocześnie. Jeżeli nie chcesz się przejmować takimi "szczegółami" to możesz sobie grę umilić wyłączając te opcję.
- Hero Rating - do wyboru On (włączone) lub Off (wyłączone). Ta zmienna decyduje, czy dostępna będzie możliwość, aby zawodnik trzeciej tercji spotkania "dawał z siebie wszystko". Przy opcji włączonej naznaczony w ten sposób zawodnik stanie się szybszy, bardziej skuteczny etc. To jednak tyczy się tylko gwiazd. Wiadomo, że obrońca, którego Overall nie przekracza poziomu 60 nie dozna iluminacji, nie wstąpi w niego duch bojowy (szczególnie, gdy jego drużyna przegrywa 10:0) i nie zacznie wymiatać na lodowisku :).
- Injuries - włącza/wyłącza kontuzje. Jeżeli chcesz grać zawsze jednym składem i nie denerwować się o kontuzjowanych zawodników ustaw tę opcję na Off.
- Tie Break - ta opcja służy do zdefiniowania w jaki sposób chcemy rozstrzygać mecze, jeżeli regulaminowy czas gry (trzy tercje po dwadzieścia minut) zakończy się wynikiem remisowym. Do wyboru mamy:
- No Overtime - remis to remis. Mecz się kończy I żadna ze stron nie odnosi zwycięstwa.
- Continuous OT - gra toczy się dopóty, dopóki któraś ze stron nie strzeli bramki.
- Shootout - po trzech tercjach rozpoczyna się seria rzutów karnych.
- 5 Min Then Shootout - po meczu mamy pięciominutową tercję. Jeżeli po niej nie będzie rozstrzygnięcia łyżwiarze rozpoczynają rzuty karne.
- Single OT (4 on 4) - dogrywka w składzie czterech na czterech.
- Single OT (5 on 5) dogrywka w składzie pięciu łyżwiarzy przeciwko piątce komputera.
- Assistant Coach Edits Lines - tutaj ustalasz, czy komputer ma pomagać przy ustawianiu piątek. W NHL 07 istnieje współczynnik Chemistry, przez który łyżwiarze w pewnych konfiguracjach grają bardziej efektywnie czyż w innych. Przy włączonej opcji Yes komputer sam będzie dobierał za Ciebie skład. Opcja No wyłącza pomoc sztucznej inteligencji, a skład wyjściowy drużyny zależy jedynie od Ciebie. Wybór Minimal sprawia, że pomoc komputera wciąż będzie możliwa.
- Początkującym graczom radziłbym zaznaczyć On, ponieważ ważna jest przyjemność z meczu. Weterani z pewnością wybiorą Off i spędzą dużo czasu na dobieraniu najlepszego ustawienia drużyny.