Gameplay Settings | Jak grać w NHL 07 poradnik NHL 07
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2016
Gameplay Settings
Gameplay Settings to miejsce, w którym możesz dostosować grę do swoich potrzeb. Oto współczynniki, które opisują grę na lodzie.
Master Settings - ustawienia, które wpływają na resztę opcji. Mamy tu kilka pod-kategorii, które bardziej szczegółowo opisane są suwakami w dalszej części Gameplay Settings.
- Skating - odpowiada za sprawność łyżwiarską zawodników.
- Shooting - celność i moc strzałów.
- Passing - precyzja podawania.
- Defense - skuteczność gry w obronie
- Intensity - intensywność gry. Czyli ogółem postrzegana widowiskowość, dynamika (przewrotki, często bodiczki, szybkie rozgrywanie krążka).
- Dumping - suwak, który odpowiada za obniżenie dynamiki gry (przeciwieństwo Intensity).
- Injuries - częstotliwość urazów i kontuzji.
Ustaw te suwaki wedle własnego widzimisię. Jak kochasz w tym sporcie dynamikę i efektywność to Skating, Shooting i Intensity ustaw na maksa. Jeżeli nie znosisz dwucyfrowych wyników w NHL to Shooting zmniejsz na minimum. Chcesz realizmu to zwiększ Injuries.
Skating - szybkość jazdy na łyżwach.
- Game Speed - prędkość i dynamika, z jaką rozgrywana jest jazda na lodowisku.
- Speed Burst - szybkość zawodników.
- Fatigue Recovery - zdolność szybkiej regeneracji siły zawodników (suwak na maksimum oznacza, że Twoi łyżwiarze przez długi czas będą mogli jeździć na przyspieszeniu zanim się zmęczą).
- Player Acceleration - akceleracja zawodników.
- Puck Control - im niższa wartość tym łatwiej komputerowi będzie przejąć krążek.
- Fatigue Effect - jak chcesz realizmu ustaw ten współczynnik na najwyższą wartość. Po sprincie Twój zawodnik będzie ruszał się jak mucha w smole.
Checking - odpowiada za grę ciałem :).
- Hitting Power - moc uderzenia. Im wyżej tym mocniej bodiczkować będą zawodnicy (i więcej ciał będzie latało przez szyby).
- Hitting Difficulty - im niższa wartość tym łatwiej będzie trafić przeciwnika. Jeżeli suwak jest ustawiony na maksa trudno będzie Ci porządnie przywalić w oponenta.
- Aggression - odpowiada za częstotliwość bójek.
Passing - opcje dotyczące podawania krążka.
- Pass Assist - współczynnik ważny dla tych, który grają na klawiaturze. Im wyższa wartość tym "błędy" wynikające z niemożności wskazania dokładnego kierunku kursorami będą korygowany. Na padzie za podania odpowiedzialna jest prawa gałka analogowa, zatem mamy pełną kontrolę nad podaniami.
- Pass Speed - prędkość krążka podczas podania.
- Saucer Pass Speed - reguluje prędkość podania wysokiego. Gdy przytrzymasz klawisz odpowiedzialny za podanie (znowu - klawiatura, lub piąty klawisz na padzie) wykonasz podanie ponad kijem przeciwnika (przydatne wtedy, gdy obrońca oddziela Cię od kolegi z drużyny).
- Goalie Passing - skuteczność i celność podawania krążka w wykonaniu bramkarza.
Shooting - odpowiada za strzelanie.
- Shot Accuracy - celność strzałów. Im wyższa tym komputer łatwiej trafia nam bramki a my - na Auto Shot Aiming - też strzelamy lepiej. Weterani, którzy używają Manual Aim i wolą poczuć wyzwanie w lepszej grze komputera mogą ustawić współczynnik na maksimum.
- Shot Power - moc strzałów. Im wyżej tym krążek leci szybciej.
Defense - statystyki wpływające na grę w obronie.
- Shot Blocking - skuteczność blokowania strzałów.
- Hook Effectiveness - skuteczność odbierania krążka przeciwnikowi.
- Poke Effectiveness - skuteczność popychania oponenta i torowania sobie drogi rękami.
- Pass Interceptions - skuteczność przejmowania podań. Jeżeli chcesz, by obrona grała świetnie, a przedarcie się do bramki stanowiło wyczyn ustaw te współczynniki na maksimum (co sugeruję bardziej zaawansowanym graczom, bo obrona w NHL 07 i tak kuleje).
Dumping - odpowiada za "spowalnianie" gry.
- Dump Speed - gracze ruszają się wolniej i ślamazarniej.
- Dump Height - mniejsza intensywność gry.
- Soft Dump Speed - łagodne spowolnienie dynamiki gry.
- Soft Dump Height - łagodne obniżenie intensywności gry.
W zależności od ustawienia opcji mamy naprawdę wiele możliwości. Da rade zrobić grę powolną, gdzie każde podanie musi być precyzyjne i nie ma miejsca na błędy. Można również ustawić rozgrywkę niewyobrażalnie szybką (dosłownie), gdzie zawodnicy się nie męczą i nie ma chwili by odetchnąć.