Kodeksy | Wyposażenie | Necropolis poradnik Necropolis
Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019
W poniższym rozdziale znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące użytkowania kodeksów i płynących z tego korzyści.
Kodeksy możesz pozyskać w Skryptorium, które znajdziesz w każdej strefie kończącej aktualny poziom. Można je pozyskać jedynie za Punkty Zasług, więc musisz dokonywać zakupów rozważnie, kalkulując ewentualne korzyści. Każda z ksiąg nakłada na bohatera bierne premie, które różnią się dla konkretnego przedmiotu. W zależności od użyteczności Kodeku, jego cena waha się od kilku do kilkunastu Punktów. Dla pozyskania najdroższych ksiąg, będziesz musiał poświęcić kilku bohaterów, co nie powinno być szczególnie dużym wyzwaniem;) Wszystkich Kodeksów w aktualnej wersji gry jest dwadzieścia.
Pamiętaj, że możesz nosić przy sobie tylko jeden Kodeks i rozpoczynając rozgrywkę nowych bohaterem musisz "założyć" go ponownie.
Jedzenie jest dla cieniasów
Koszt | Działanie | Komentarz |
3 Punkty | Usuwa efekt spadku kondycji w przypadku dłuższego czasu bez jedzenia. | Przydatne na pierwszym poziomie, kiedy nie masz wystarczającej liczby kryształów, żeby zakupić żywność od starca, a nie zebrałeś wystarczającej ilości komponentów, żeby stworzyć własne. Na niższych poziomach użyteczność Kodeksu znacznie maleje. |
Zrobiłem i żyję: przewodnik po recepturach
Koszt | Działanie | Komentarz |
3 Punkty | Każdy przedmiot, który trafi do ekwipunku jest identyfikowany. | Przydatność Kodeksu zależy głównie od twojego stylu gry. Wszystkie niezidentyfikowane przedmioty, które trafiają do twojego ekwipunku to mikstury i zwoje. Jeśli nie chcesz opierać swojej gry na ich kontrolowanym zastosowaniu, to nie powinieneś poświęcać większej uwagi temu Kodeksowi. |
Stresująca walka? Zregeneruj się, ćwicząc.
Koszt | Działanie | Komentarz |
5 Punktów | Podwaja regenerację paska kondycji. | Z tym kodeksem możesz dojść naprawdę daleko. Szybka regeneracja kondycji pozwala na starcia z większą ilością przeciwników i daje ci szanse na wyjście cało z opresji. Dopóki nie wykupisz księgi, która zapewni ci lepsze premie bądź nie znajdziesz wyposażenia, które w małym stopniu czyści pasek kondycji, używaj tego Kodeksu. |
Zgniłe może być pyszne
Koszt | Działanie | Komentarz |
4 Punkty | Zapobiega wymiotom po zjedzeniu zgniłego pożywienia. | Kodeks, który jest użyteczny jedynie na początku gry. Spożywanie zepsutego jedzenie, może doprowadzić do wymiotów. W tym wypadku stracisz część korzyści, które uzyskałeś ze zjedzenia czegoś zgniłego. Oczywiście na dalszych poziomach powinieneś dysponować recepturą, która umożliwi tworzenie normalnej żywności, więc Kodeks wypadnie z obiegu. |
Tarcza do przodu
Koszt | Działanie | Komentarz |
4 Punkty | Obniża koszt punktów kondycji potrzebnych do wykonania bloku tarczą. | Blokowanie ciosów jest istotne na każdym etapie gry, o ile nie zyskasz umiejętności i wyczucia potrzebnych, żeby uniknąć każdego ciosu. W przypadku dużego natarcia grupy przeciwników, zasoby kondycji mogą szybko zniknąć pod naporem wielu bloków. Dzięki temu Kodeksowi nie musisz obawiać się sytuacji, w której duży napór przeciwników sparaliżuje twojego bohatera. |
Berserk: Rozkręcamy imprezę
Koszt | Działanie | Komentarz |
5 Punktów | Zwiększa obrażenia kosztem większej podatności na ciosy. | Kolejny Kodeks, którego użyteczność, zależy głównie od twojego stylu gry. Solidna premia do ataku może być bardzo przydatna, ale jeśli nie masz wystarczających umiejętności potrzebnych do wywabiania przeciwników pojedynczo oraz blokowania lub unikania ich ciosów to szybko może okazać się twoją zgubą. Możesz oczywiście go przetestować i sprawdzić czy uzyskane premie są dla ciebie odpowiednie, ale zaniechaj jeśli dopiero zaczynasz przygodę z Nekropolią. |
BEREK
Koszt | Działanie | Komentarz |
5 Punktów | Atak ma większą szansę unieruchomić przeciwnika. | Kodeks przydatny na każdym etapie rozgrywki. Odrzucanie przeciwników może zapewnić ci wystarczająco dużo przestrzeni, żeby przetrwać nawet duży napór przeciwników. Pamiętaj, że odrzuconych przeciwników możesz atakować gdy będą próbowali wstać. Jeden z bardziej przydatnych pasywów, biorąc pod uwagę jego koszt w Punktach Zasług. |
Nie ma to jak miękkie lądowanie
Koszt | Działanie | Komentarz |
5 Punktów | Obrażenia wynikające z upadania z wysokości są zmniejszone o połowę. | W tym przypadku nie będzie wielu sytuacji, w których Kodeks będzie szczególnie przydatny. Możesz go wykorzystać, żeby zdobyć osiągniecie "Sneaky, Sneaky", które polega na przeskoczeniu na niższy poziom lochów bez używania windy. W innych pr5zypadkach raczej nie grozi ci upadek z dużej wysokości, a jeśli któryś z przeciwników wypchnie cię poza korytarz poziomu to i takj zginiesz. |
Przewodnik Krzepkiego Ogra: nieupadanie
Koszt | Działanie | Komentarz |
6 Punktów | Zmniejsza podatność bohatera na utratę równowagi wskutek silnego ciosu przeciwnika. | Kolejny przydatny Kodeks. Niektórzy przeciwnicy o większych gabarytach mogą przewrócić cię i atakować gdy będziesz bezbronny. Dzięki zastosowaniu wskazanego Kodeksu, takie sytuacje powinny zdarzać się zdecydowanie rzadziej, co oznacza dużo większą kontrolę nad działaniami bohatera i większą szansę na przetrwanie. |
Poradnik przetrwania w Nekropolii
Koszt | Działanie | Komentarz |
6 Punktów | Odblokowuje wszystkie receptury wymagane do tworzenia wyposażenia. | Tani i przydatny Kodeks. Nie wnosi zbyt wiele do rozgrywki, ponieważ wszystkie receptury możesz kupić u napotkanych Ptaków w skrzyniach. Warto jednak go odblokować szczególnie na początkowych poziomach. Dostęp do wszystkich receptur może mieć też znaczenie dla testowania nowych rozwiązań w walce. Pamiętaj jednak, że większość komponentów potrzebnych do tworzenia ekwipunku znajdziesz na najniższych poziomach. |
50? 40 to mnóstwo kasy. Po co komu 30?
Koszt | Działanie | Komentarz |
7 Punktów | Towar u kupców jest dostępny po niższych cenach. | Jeden z najmniej przydatnych Kodeksów. Oczywiście wszystko zależy od podejścia do rozgrywki. Jeśli starasz się zachowywać większość klejnotów, żeby zyskać wzmocnienie punktów zdrowia to obniżone ceny u kupców mogą okazać się całkiem przydatne. |
Przewodnik Krzepkiego Ogra: rozwalanie
Koszt | Działanie | Komentarz |
7 Punktów | Pozwala odrzucać przeciwników na dalszą odległość. | Wskazany Kodeks jest silnie związany z używaniem broni, która nominalnie jest dwuręczna. Taki oręż ma największe szanse na odrzucenie przeciwnika, dzięki czemu masz więcej czasu na obranie korzystnej pozycji albo dobicie przeciwnika. Dzięki odrzucaniu na dalszą odległość, masz więcej miejsca na polu walki i możesz wykorzystać inne fortele, jak chociażby broń dystansowa. |
Nie da się uderzyć powietrza
Koszt | Działanie | Komentarz |
9 Punktów | Mniejsze zużycie stanu kondycji podczas sprintów, skoków i uników. | W zależności od twojego stylu gry może okazać się przydatne. Jeśli łączysz silną broń białą a w drugiej ręce masz dystansową to Kodeks może okazać się dobrym dopełnieniem. Mniejsze zużycie kondycji oznacza przede wszystkim, że będziesz w stanie częściej wykonywać określone ewolucje, a dodatkowo nie zablokujesz przy tym możliwości na zadanie ciosu. |
Broszura Pana Monka - jak nie dać się wyczerpaniu
Koszt | Działanie | Komentarz |
10 Punktów | Mniejsza redukcja paska kondycji po wykonaniu mocnego ataku. | Przydatny Kodeks, jeśli często unieszkodliwiasz grupy przeciwników przy użyciu silnych ataków. Pamiętaj, że wyprowadzanie najsilniejszych ciosów obniża maksymalną wartość paska kondycji i może szybko doprowadzić do sytuacji, gdzie będziesz w stanie wykonać tylko pojedyncze aktywności. Dzięki zastosowaniu tego Kodeksu, taka sytuacja wystąpi o wiele rzadziej. |
Bliżej niż myślisz
Koszt | Działanie | Komentarz |
10 Punktów | Zwiększona wysokość i dystans skoku. | Ten Kodeks wzbudził moje największe kontrowersje. Większość platform w grze rozmieszczona jest w taki sposób, żeby nie było możliwe doskoczenie do nich. W takim wypadku dłuższy i wyższy skok może być przydatny tylko dla graczy walczących na dystans i próbujących wykorzystywać otoczenie do wychodzenia poza zasięg przeciwników. |
Jak się nie wykrwawić (i inne porady)
Koszt | Działanie | Komentarz |
12 Punktów | Regeneruje stan zdrowia w krótkich odstępach czasu. | Dobre rozwiązanie dla graczy, którzy lubią "grać na czas". Stopniowa regeneracja paska zdrowia może być szczególnie przydatna w sytuacjach, gdy za rogiem czeka na nas grupa przeciwników, a my dysponujemy bardzo ograniczonymi zasobami, które pozwolą nam utrzymać się przy życiu. Stopniowa regeneracja może pomóc nam również podczas walki, gdy np. przewrócimy otaczających nas przeciwników i zwiększymy dystans w oczekiwaniu aż do nas dobiegną, a w międzyczasie stan naszego zdrowia się delikatnie poprawi. |
Carpe Per Diem
Koszt | Działanie | Komentarz |
12 Punktów | Zwiększa liczbę klejnotów, które podnosimy. | Wskazany Kodeks nie jest może kluczowy dla rozgrywki, ale przydatny szczególnie gdy rozpoczynamy grę nowym bohaterem. W takim przypadku odblokowanie ekwipunku i wzmocnień może być dla nas mocno zniechęcające, ale jeśli odpowiednio szybko zbierzemy odpowiednią ilość klejnotów to uda nam się nadrobić straty i z większym impetem pokonać poszczególne poziomy. Pamiętaj tylko, że podejmując taki typ biernej premii, rezygnujesz ze wszystkich pasywów, które mogłyby pomóc ci w walce. |
Kluczem do dobrej obrony jest dobra obrona
Koszt | Działanie | Komentarz |
12 Punktów | Stajesz się niewrażliwy na utratę równowagi. | Bardzo dobry Kodeks, szczególnie na trzech końcowych poziomach katakumb, gdzie przeciwnicy mają trochę większe gabaryty, a ich siła ciosu z łatwością rozkłada nas na łopatki. Całkowita niewrażliwość na upadanie może wiele razy ocalić nas w sytuacjach, gdy otoczeni przez grypy przeciwników walczymy o przetrwanie. Upadek pośród grupy przeciwników oznacza śmierć, ponieważ nie omieszkają podbiec i obijać cię jak będziesz się podnosił. |
Uwolnij potęgę swego potencjału
Koszt | Działanie | Komentarz |
14 Punktów | Zmniejsza koszt użycia silnego ataku. | Jeden z najdroższych Kodeksów, ale zdobyta dzięki niemu premia może być bardzo przydatna dla graczy z dłuższym stażem. Ograniczony drenaż paska kondycji podczas silnych ataków przekłada się nie większą kontrolę nad działaniami bohatera i możliwość wykonywania innych akcji w po udanym ataku. Pamiętaj, że mimo mniejszego zużycia aktywnej części paska, przy użytkowaniu tego kodeksu zawsze będziesz obniżał maksymalną wartość paska, więc musisz uzbroić się w mikstury i racje żywnościowe. |
Wampiryzm jest dla ludzi
Koszt | Działanie | Komentarz |
17 Punktów | Część zadawanych przez ciebie obrażeń wraca do ciebie jako punkty zdrowia. | Najdroższy i jeden z najlepszych Kodeksów w grze. Możliwość wykradania życia przeciwnikom gwarantuje o wiele dłuży żywot w katakumbach. Ciężko jednak ocenić na jakich zasadach dokładnie działa i jak procent zadanych obrażeń do nas wraca. Twórcy zapowiedzieli już rewizje ekwipunku i uczynienie jego zasad bardziej czytelnymi, ale nie wiadomo kiedy dokładnie to nastąpi. Warto jednak sięgnąć po ten Kodeks, ponieważ zyskanie tego typu premii może uczynić przebijanie się przez lochy bardzo komfortowym. |