Bestiariusz | Mechanika rozgrywki | Necropolis poradnik Necropolis
Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019
W poniższym rozdziale znajdziesz informacje o przeciwnikach dostępnych w grze. Część z nich występuje w różnych wersjach, które różnią się zachowaniem i dostępnymi atakami.
- Robotnicy Piramidy
- Naguale
- Wojownicy piramidy
- Mechaniczni Rycerze
- Zbieracze
- Krzykacz
- Szkielet
- Sandakar
- Lustrzak
- Stworzenie Zarazy
- Zabieracz Piroman
- Magowie w skorupie
- Bestie
- Cienioid
- Pająki
- Wielki Szkielet Pająk
- Boss
Robotnicy Piramidy
Spotykani w trzech wariantach. W większości nie stanowią dużego zagrożenia gdyż są bardzo głośni i zauważysz lub usłyszysz ich z daleka.
Wariant | Charakterystyka |
Pusty | Nie stanowi zagrożenia. Możesz go uśmiercić, ale nie zyskasz w ten sposób żadnych przedmiotów. |
Pełny | Poznasz go po czerwonym świetle na czubku piramidy. Robotnik nie będzie cię szukał, ale jeśli podejdziesz na wystarczająco bliską odległość może eksplodować. Jeśli zabijesz go zanim eksploduje, zbierzesz solidny ekwipunek i klejnoty. |
Przepełniony | Poznasz go po niebieskich kamykach wypadających z czubka piramidy. Robotnik w tym wariancie będzie biegł do ciebie i gdy się tylko zbliży eksploduje. Zabij go zanim to zrobi. |
Bądź uważny i nie pozwól im się zbliżyć. Przepełnionych robotników możesz zwabiać w grupy przeciwników, a gdy eksplodują, przeciwnicy również na tym ucierpią.
Naguale
Niematerialne stwory otoczone czterema tarczami. Pojawiają się w losowych miejscach i występują w trzech odmianach.
Wytrzymałość: Słaby
Siła ataku: Średni
Słabe punkty: Atak fizyczny
Wariant | Charakterystyka |
Niebieski | Wysyłają prosty strumień światła o niewielkich obrażeniach. Bardzo często atakują również inne potwory czy odwracają ich uwagę od ciebie. |
Czerwony | Poza prostym strumieniem światła bardzo często używają ataku obrotowego, który zadaje obrażenia wszystkim jednostkom, które są dookoła nich. Zadaje średnie obrażenia. |
Zielony | Wysyła wiązkę energii, która automatycznie namierza gracza. Po zetknięciu z graczem wybucha, odrzuca bohatera i zadaje solidne obrażenia. |
Najważniejszym sposobem na unieszkodliwienie przeciwników, jest zbliżanie się do nich z podniesioną tarczą. W przypadku pierwszych dwóch odmian, blok nie powinien cię spowolnić ani zatrzymać, więc bez problemu skrócisz dystans pomiędzy tobą a przeciwnikiem. Zadanie jest dodatkowo utrudnione, gdy masz do czynienia z zieloną odmianą, ponieważ ciężko się do niego zbliżyć. Warto pamiętać, żeby zająć się tym przeciwnikiem w pierwszej kolejności, ponieważ pozwalanie mu na zadawanie obrażeń w trakcie walki z innymi potworami może szybko przyczynić się do twojej śmierci.
Wojownicy piramidy
Mosiężni rycerze wzrostem dorównujący postaci gracza. Występują w kilku wariantach, dzierżąc krótkie miecze, włócznie lub włócznie i tarcze.
Wytrzymałość: Średni
Siła ataku: Średni
Słabe punkty: Atak żywiołami
Wojownicy używają najczęściej broni, którą są w stanie wyprowadzać bardzo szybkie ataki. Ze względu na ich budowę, bardzo często obracają ramieniem z bronią prostopadle do własnej osi i zbliżają się do bohatera. Nie są bardzo wytrzymali, ale chowając się za dużymi pawężami mogą skutecznie blokować większość ciosów. Występują w grupach po 2-4 wojowników.
W tym względzie musisz uważać szczególnie na ich uzbrojone ramię. Jeśli kręci się z bronią, to lepiej odczekaj aż przeciwnik skończy kombinację. Chwilę po tym powinien być wytrącony na chwilę z równowagi co czyni go podatnym na ciosy. Mimo iż przeciwnicy nie zadają druzgocących obrażeń, staraj się wywabiać ich pojedynczo lub w parach.
Mechaniczni Rycerze
Mosiężni rycerze o dużej wytrzymałości i sile ataku. Występują w kilku wariantach.
Wytrzymałość: Silny
Siła ataku: Silny
Słabe punkty: Atak żywiołami
Wariant | Charakterystyka |
Uszkodzony | Bardzo mała zdolność wykrywania gracza. Dysponuje tylko jednym atakiem, unosząc swoją jedyną rękę i próbując cię trafić. Bardzo czytelne ataki i bardzo łatwo ich uniknąć. |
Zwyczajny | Dysponuje kilkoma atakami. Jeden z nich to cios mieczem z góry, który nawiązuje do zachowania Uszkodzonych Rycerzy. Poza tym wykonuje kołowrotek obracając się wokół własnej osi. Czasami używa pchnięć. |
Czworonożny | Potrafi turlać się i skakać, próbując przygnieść gracza. Często uderza przednimi kończynami i wpada w szał bijąc w podłogę na oślep. |
Szmaragdowy | Poza standardowym zestawem ciosów, które są identyczne zachowaniem zwyczajnego Mechanicznego Rycerza dysponuje atakami dystansowymi. Ich charakterystyka jest identyczna jak w przypadku zielonych Naguali. Wysyła wiązkę energii, która samoczynnie namierza gracza, wybucha i odrzuca. |
Cierpliwie ich okrążaj i wykorzystuj każdą chwilę na atak jaka nastąpi po wykonanej przez niego akcji. Pamiętaj, że mimo wielkich rozmiarów przeciwnik bardzo szybko będzie obracał się frontem w twoją stronę. Mimo tego cały czas okrążaj go z podniesioną tarczą i czekaj na dogodny moment do ataku. Jeśli potrzebujesz uzupełnić stan zdrowia wycofaj się na bezpieczną odległość. Mimo bardzo szybkich ataków przeciwnicy poruszają się stosunkowo wolno.
Zbieracze
Wytrzymałość: Średni
Siła ataku: Słaby
Słabe punkty: Atak fizyczny
Zbieracze występują zawsze w większych grupach i często pojawiają się znikąd. Uważaj na nich, gdyż największym zagrożeniem z ich strony jest właśnie duża liczebność. Staraj się wywabiać ich pojedynczo i unieszkodliwiać. Nie są szczególnie wytrzymali, ale przy większym naporze mogą okazać się zabójczy.
Pamiętaj, że każdy ze zbieraczy dysponuje określoną kombinacją ciosów. Naucz się rozpoznawać sekwencję i zwiększ dystans, gdy przeciwnik jej używa.
Krzykacz
Wytrzymałość: Słaby
Siła ataku: Słaby
Słabe punkty: Atak fizyczny
Krzykacz występuje raczej pojedynczo i nie jest szczególnie groźny. Zazwyczaj wystarczy kilka pojedynczych ciosów i ginie. Jego cechą charakterystyczną jest krzyk, który jest też jego najgroźniejszą bronią. Za pomocą krzyku wabi pozostałe potwory i wydaje się, że doprowadza do pojawienia się nowych (tylko obserwacja). Postaraj się go jak najszybciej zgładzić.
Szkielet
Wytrzymałość: Silny
Siła ataku: Słaby
Słabe punkty: Atak żywiołami
Spotykasz je w losowych miejscach w toku całej rozgrywki. Dysponują dużą ilością punktów zdrowia ale ich atak nie zadaje zbyt dużych obrażeń. Zazwyczaj występują w małych grupach 2-3 jednostki. Staraj się je okrążać i uderzać gdy się odsłaniają. W czasie walki z większą ilością, stale zwiększaj dystans i zmuszaj ich żeby "wbiegali pod nóż".
Sandakar
Wytrzymałość: Silny
Siła ataku: Średni
Słabe punkty: Atak fizyczny
Jeden z groźniejszych, "humanoidalnych" przeciwników. Wyprowadza bardzo silne i szybkie ataki bez sygnalizowania ich. Co więcej, przeciwnik bardzo szybko wyprowadza kontry w chwili gdy opuszczasz gardę, a dzięki wielkiemu mieczowi jest w stanie cię przewrócić. Bardzo często możesz go spotkać w grupie Zbieraczy, a wtedy nie pozostaje ci nic innego jak zwiększanie dystansu i szybkie, niesygnalizowane ataki.
Lustrzak
Wytrzymałość: Średni
Siła ataku: Średni
Słabe punkty: Atak fizyczny
Słabszy odpowiednik naszego bohatera. Występuje zazwyczaj w grupach od 2-6 postaci. Nie należy ich lekceważyć, gdyż zazwyczaj atakują w większych grupach. Dysponują tym samym pancerzem i punktami zdrowia co gracz, ale ich ataki nie są tak silne. Znajdziesz przeciwników, którzy dysponują tarczą i będą blokować twoje ciosy, ale zazwyczaj mają ze sobą tylko broń. Trzymaj ich na dystans, obijaj i rób uniki. Najlepiej ich oznaczaj i blokuj kamerę, ponieważ oni też potrafią robić uniki.
Stworzenie Zarazy
Wytrzymałość: Słaby
Siła ataku: Słaby
Słabe punkty: Atak fizyczny
Stwory zarazy wyprowadzają głównie ataki fizyczne. Ich unikalną właściwością jest to, że po śmierci wybuchają, tworząc wokół chmurę zarazy.
Staraj się utrzymywać dystans i uderzać pewnie. Taktyka w tym wypadku polega na zadaniu ciosu i otoczeniu od przeciwnika. Jeśli w chwili śmierci potwora będziesz wystarczająco daleko, to zaraz cię nie dosięgnie.
Zabieracz Piroman
Wytrzymałość: Słaby
Siła ataku: Średni
Słabe punkty: Atak fizyczny
Głównym atakiem tego przeciwnika jest podbiegnięcie do ciebie i eksplodowanie. Poznasz go po typowo ludzkim ciele i tym, że będzie cały w płomieniach.
Staraj się trzymać go na dystans i powal go najlepiej przy użyciu broni dalekiego zasięgu lub dwuręcznej. Sam przeciwnik nie dysponuje zbyt dużą ilością punktów zdrowia, więc nie powinieneś mieć problemów z unieszkodliwieniem go zanim eksploduje. Możesz też poczekać aż się zbliży, a gdy będzie chciał eksplodować, uskocz w tył.
Magowie w skorupie
Wytrzymałość: Średni
Siła ataku: Średni
Słabe punkty: Atak fizyczny
Spotkasz go najczęściej na mokradłach, ale nie wykluczone jest, że pojawi się w innych miejscach. W toku rozgrywki możesz natknąć się na kilka wariantów przeciwnika.
Wariant | Charakterystyka |
Teleport | Przeciwnik na twój widok użyje zaklęcia teleportującego. Jego celem będzie znaleźć się za tobą w możliwie jak najmniejszej odległości. Ciągle będzie zmniejszał dystans co może okazać się dosyć kłopotliwe jeśli będziesz chciał się np. uleczyć lub użyć przedmiotu. Staraj się go wyeliminować jak najszybciej. Uważaj na jego ataki fizyczne, gdyż może zadać spore obrażenia i cię przewrócić. |
Laser | Przeciwnik tego typu dysponuje kosturem, który wystrzeliwuje wiązki laserowe po linii prostej. Dowolna tarcza, którą dysponujesz będzie w stanie je zniwelować więc obowiązkowo się nią zasłaniaj. Zmniejsz dystans i uważaj na animacje przeciwnika, gdyż będzie próbował porazić cię laserem, nawet gdy będziesz w bezpośredniej odległości. |
Przywołanie | Wskazany wariant przeciwnika przywołuje do pomocy dwa stwory zarazy. Postaraj się jak najszybciej je unieszkodliwić i pozbyć się szamana, gdyż na dłuższą metę może okazać się to kłopotliwe. Nie zauważyłem, żeby mag duplikował swoich podopiecznych, przywołuj kolejnych dopiero gdy oba poprzednie stwory zginą. |
Bestie
Wytrzymałość: Silny
Siła ataku: Silny
Słabe punkty: Atak fizyczny/żywioły
Bestie stają się szczególnie popularne po wkroczeniu na piąty poziom katakumb. Spotkasz je w kilku różnych wariantach.
Wariant | Charakterystyka |
Dwunożne | W przypadku przeciwników tego typu musisz być przygotowany na silne ataki obiema łapami. Okazyjnie mogą też spróbować ataku z wyskoku więc staraj się nie ustawiać do nich frontalnie. Ze względu na dużą ociężałość stają się bardzo dobrym celem do ataku w plecy. |
Czworonożne | Czworonożne bestie będą szarżować na ciebie. Staraj się robić uniki, gdyż bezpośrednie trafienie szarżą może prowadzić do upadku. Jeśli spotkasz je w zamkniętych lokacjach, to nie będzie tak groźne, ale gdy teren jest otwarty lub jesteś na mości, mogą wyrzucić cię poza granice poziomu. |
Nurkujące | Bestie tego typu poza standardową próbą szarży, będą próbować skoczyć na ciebie z góry. Jeśli unikniesz ciosu, to bestia zanurkuje pod podłogę i wyskoczy z podłoża pod tobą przewracając cię. Jeśli widzisz, że przeciwnik znalazł się pod podłogą, to jak najszybciej zmieniaj pozycję. |
Cienioid
Wytrzymałość: Średni
Siła ataku: Silny
Słabe punkty: Atak fizyczny/żywioły
Przeciwnicy tego typu staną się bardzo popularni po przekroczeniu piątego poziomu katakumb. Występują w kilku wariantach.
Wariant | Charakterystyka |
Mały | Jedyny przeciwnik w grze korzystający z ataku dystansowego o obrażeniach magicznych (poza bossem). Poznasz go po kuszy, której pociski tworzą odrzucającą ścianę ogni. Postaraj się jak najszybciej zmniejszyć dystans i go unieszkodliwić, ponieważ jeśli pozostawisz go bez uwagi to będzie mocno przeszkadzał w walce z pozostałymi przeciwnikami. |
Zwyczajny | Uzbrojony w dwa miecze, lub kostur i miecz. Dysponuje raczej standardowym zestawem ataków fizycznych, nie powinieneś mieć z nim większych problemów. |
Przerośnięty | Poznasz go po podobnym zestawie broni jak typ zwykły, ale będzie miał o wiele większe gabaryty niż twój bohater. Bardzo lubi wykonywać atak łączący krótką szarżę z pchnięciem. Potrafi również bardzo szybko kontratakować gdy się odsłonisz. Nie należy go lekceważyć, gdyż może bardzo sprawnie wyprowadzić kombinację ciosów, która okaże się zabójcza. |
Pająki
Wytrzymałość: Średni
Siła ataku: Średni
Słabe punkty: Atak fizyczny/żywioły
Podobnie jak większość przeciwników, pająki występują w kilku wariantach.
Wariant | Charakterystyka |
Skoczny | Ten typ pająków może sprawiać kłopoty na początkowym etapie rozgrywki, gdyż przez swoją skoczność jest celem, który ciężko trafić. Unikaj jego ataków z wyskoku i uśmierć go kilkoma uderzeniami. |
Szkielet | Pająki szkielety są o wiele wytrzymalsze w porównaniu do swoich "skocznych" odpowiedników. W ich przypadku nie musisz obawiać się niewiarygodnych ewolucji, aczkolwiek wyprowadzane ataki są dosyć silne, więc zawsze trzymaj podniesioną tarczę. |
Plujący siecią | Bardzo uciążliwy przeciwnik, szczególnie jeśli występuje w połączeniu z innymi potworami. Poznasz go po większych gabarytach i dużym odwłoku. Poza standardowymi atakami fizycznymi bardzo często pluje siecią na średni dystans. Jeśli zostaniesz trafiony, to na kilka sekund stajesz się podatny na każdy atak. Nie możesz się ruszyć, podnieść tarczy czy wykonać ataku. Staraj się unikać jego pocisków i pozbądź się go najszybciej jak się da. |
Wielki Szkielet Pająk
Wytrzymałość: Silny
Siła ataku: Bardzo Silny
Słabe punkty: Atak fizyczny/żywioły
Jedne z najsilniejszych przeciwników w grze. Występuje rzadko, ale czasami możesz spotkać dwa egzemplarze jednocześnie. Staraj się wywabić je pojedynczo, gdyż walka z dwoma osobnikami to stuprocentowa śmierć. Pojedynczy zwykły cios, może zabrać ci nawet połowę stanu zdrowia i to przy pancerzu najwyższej klasy. Sam przeciwnik nie dysponuje wyszukanymi atakami, zwyczajny cios i krótka szarża. To drugie czyni go szczególnie podatnym na ciosy.
Staraj się ustawiać do niego po skosie i okrążać. Wtedy masz największą szansę, że unikniesz szarży i będziesz miał okazję zaatakować go w plecy. I nie zapomnij o podniesionej tarczy bo zginiesz w kilka sekund.
Boss
Jak przystało na ostatniego przeciwnika w grze, boss może być źródłem poważnych problemów. Walka z nim koncentruje się na dwóch fazach, które po sobie następują do chwili gdy ty lub on nie polegniecie.
Faza Zmiękczania
Wyprowadzaj pojedyncze ciosy w przeciwnika cały czas utrzymując się w średnim dystansie i unikając jego ciosów. Każdy wyprowadzony przez ciebie atak w tej fazie ma na celu zmęczenie przeciwnika. Oznacza to, że zadawane przez ciebie obrażenia tak naprawdę nie robią mu krzywdy, ale prowadzą do sytuacji gdy opuści gardę. Twoje ataki muszą mieć odpowiednie natężenie, żeby odniosły oczekiwany rezultat. Jeśli będziesz wystarczająco szybki, to przeciwnik straci równowagę i na chwilę zatrzyma się pochylony.
Faza Dobijania
Gdy przeciwnik osłabnie, przez kilka sekund stanie się podatny na pochłanianie właściwych obrażeń. Wtedy wykonuj potężny atak i szybko zwiększaj dystans. Musisz być wystarczająco blisko, ponieważ przeciwnik będzie wrażliwy na ciosy tylko przez kilka sekund. Jeśli nie zdążysz w tym czasie zadać obrażeń, to całą sekwencję musisz zaczynać od nowa, bez żadnych korzyści. Jeśli zadasz obrażenia, to boss i tak wróci do poprzedniej formy, ale liczba zmiękczeń, potrzebnych do pokonania go będzie zdecydowanie mniejsza.
Agonia
Po otrzymaniu krytycznych obrażeń, boss zachwieje się mocno i pochyli w nok, a nie jak do tej pory, na plecy. Wtedy wykonaj silny atak i powal go ostatecznie. Zbierz przedmioty, które z niego wypadły i zejdź na ostatni poziom.
Ataki fizyczne
- Pojedyncze uderzenie kamieniem
- Obrót o 360 stopni i uderzanie kamieniem
- Uderzenie drugą parą rąk
- Tupnięcie (powoduje podbicie i odrzucenia bohatera)
Ataki Żywiołami
- Rzut Kulą Ognia (powolny, można uniknąć)
- Szybki Rzut Kulą Ognia ( mała szansa na skuteczny unik)
- Płonący krąg dookoła Bossa ( Nie zadaje znaczących obrażeń bossowi, a ciebie może spalić).
Porady
Boss podchodzi do ciebie raczej lekceważąco, więc jeśli go obijesz i uciekniesz na dalszy dystans, to nie będzie cię gonił. Staraj się wyposażyć w jak największą ilość mikstu zapewniających chwilową nieśmiertelność i jak najwięcej źródeł żywności lub mikstur leczących. Wybierz do walki broń o średniej długości animacjach ciosów, gdyż czasu na zadawanie obrażeń masz bardzo mało. Możesz posiłkować się bronią dystansową dla zmiękczenia przeciwnika, ale nie odchodź zbyt daleko bo boss będzie obrzucał cię kulami ognia.
Pierwsze spotkanie z bossem może zakończyć się boleśnie, ale przy drugim podejściu powinieneś bez trudu sobie z nim poradzić. Najważniejsza porada, nie lekceważ jego zasięgu ani siły ataku. Oddal się na bezpieczną odległość zanim postanowisz się podleczyć lub będziesz chciał użyć mikstury. Unik, tarcza w górze i nie będzie z nim problemów. Powodzenia.