Interfejs | Podstawy | Necropolis poradnik Necropolis
Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019
W trakcie rozgrywki masz dostęp do bardzo okrojonego i czytelnego interfejsu. Składa się z dwóch integralnych elementów i okna zadań. To ostatnie wyświetlane jest krótko po uruchomieniu gry, po otwarciu ekwipunku i w chwili gry wypełnisz całe lub część zadania.
Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące elementów interfejsu gry.
Osiągnięcia
W ramach tzw. osiągnięć, możesz zauważyć trzy poszczególne elementy. Licznik poziomów [1] wskazuje oczywiście, na którym poziomie nekropolii aktualnie się znajdujesz. W miarę schodzenia na niższe poziomy wskazana wartość będzie ulegał zmianie. Pamiętaj, żeby nie mylić tego z poziomem doświadczenia protagonisty, ponieważ takowy w grze nie występuje.
Drugi wiersz to licznik klejnotów [2], które udało ci się zebrać w toku bieżącej rozgrywki. Oczywiście wartość będzie się zmieniać wraz ze zbieraniem dodatkowego ekwipunku i podczas transakcji ze starcem. Klejnoty wypadają z przeciwników i elementów otoczenia. Musisz zebrać ich co najmniej 200 dla określonego poziomu katakumb, żeby możliwe było zejście na niższy poziom.
Punkty zasług [3] otrzymasz za wykonanie zadań pobocznych oraz po zakończeniu rozgrywki. Zebrane punkty zasług możesz wydać na odblokowanie kodeksów w skryptorium, otwieranie skrzyń z nagrodami lub wykupienie barw postaci u starca. Staraj się zarządzać nimi oszczędnie, gdyż są kluczowe na każdym etapie rozgrywki.
Zasoby
W ramach tego elementu interfejsu również mamy dostępne trzy wskaźniki. Przedmiot podręczny [1] możesz aktywować w dowolnym momencie za pośrednictwem klawisza "Q". Możesz zmieniać przedmioty, które pojawią się w tym miejscu za pośrednictwem rolki myszy i klawiszy "3" i "4". Każdy z 10 elementów, które masz przy sobie może być użyty w taki sposób, bez konieczności otwierania okna ekwipunku.
Pasek zdrowia [2] sygnalizuje jakimi zasobami witalnymi dysponuje protagonista. Jedynym sposobem na zwiększenie zasobów jest korzystanie z fontanny, którą znajdziesz na końcu każdego poziomu.
Pasek kondycji [3] ukazuje zasoby bohatera niezbędne do wykonywania ataków, skoków i uników. W przypadku użycia ataków specjalnych, maksymalna wartość paska ulega zmniejszeniu, a utracony fragment paska staje się szary, co widać na powyższym obrazku. Pasek nie zregeneruje się automatycznie, więc musisz użyć dowolnego z rodzajów jedzenia lub mikstur witalnych, żeby powrócił do prawidłowej wartości.
Zadania
Gra oferuje również zadania poboczne, które możesz wykonywać podczas pokonywania kolejnych poziomów katakumb. Dobór zadań jest całkowicie losowy i w wielu przypadkach może okazać się, że nie będziesz w stanie ich wykonać nawet po ukończeniu gry, gdyż w toku rozgrywki nie zostały wygenerowane te elementy, które to umożliwią. Za wykonanie każdego z zadań otrzymasz 1 punkt zasług, a natychmiast po wykonaniu zadania, w jego miejscu pojawi się kolejne. Opis wykonania poszczególnych zadań wraz ze wskazówkami znajdziesz w dedykowanym rozdziale.