Voltaic cz.I | Myst III Exile poradnik Myst III: Exile
Ostatnia aktualizacja: 15 października 2019
Wyspa, nie wyspa. Podejdź tam. | |
Okrągłe metalowe drzwi, zamknięte na głucho. Nie martw się, coś razem wymyślimy, by się tam dostać. | |
Wróć kładką i skieruj się do wykutego w skale tunelu. | |
Po drodze zabierz leżące na kładce kartki. | |
Uważaj, po chwili zobaczysz wejście do kolejnego tunelu po prawej stronie. Skręć tam. Kiedy dotrzesz do rozstajów, skieruj się w tę stronę, która oświetlona jest niebieskim światłem. | |
Po chwili dotrzesz do zawieszonego na ścianie po prawej stronie schematu czegoś, co przypomina elektrownię wodną i zasila... wyspę? | |
Domyślasz się już swojego zadania na początek? Tak, musimy uruchomić poszczególne jej elementy. Odwróć się i wejdź drabiną do góry. | |
Tam, gdy odnajdziesz czerwone koło zaworu, wiesz, co z nim zrobić. | |
Zejdź na dół i idź korytarzem na wprost. | |
W okienku tunelu zobaczysz koło turbiny wodnej, ale na razie go nie ruszaj. Znajdź wejście do studni. | |
Tam wciśnij czerwony guzik, | |
a następnie zakręć korbką z lewej strony. | |
Wróć na górę i podejdź do rozbitego okna, by ręcznie uruchomić koło napędowe. | |
Cofnij się teraz do okrągłej metalowej śluzy z zielonym światełkiem. | |
Otwórz ją i zejdź tunelem na dół, aż dotrzesz do dziwnego urządzenia. | |
Wciśnij szary przycisk. Posłuchajmy, co Saavedro ma nam do powiedzenia. Nieszczęsny drań... | |
Odwróć się i idź korytarzem przed siebie. Trochę to potrwa, ale dotrzesz do pomieszczenia z generatorem. | |
Zejdź po drabinie i podejdź do drzwi na wprost. Przyjrzyj się - trzeba ustanowić na nowo pozrywane połączenia za pomocą przycisków z prawej i lewej strony. Wiem, Saavedro nie wysilił się. Naciśnij w takiej kolejności przyciski z prawej strony: 1 - 2x, 3 - 5x, 2 - 1x. Generator ruszył. | |
Obejdź dookoła generator. Powinny gdzieś tam leżeć kartki z Dziennika Saavedro, zabierz je. | |
Wejdź drabiną do góry i cofnij się korytarzem, aż dojdziesz do schematu elektrowni. Zmienił się odrobinę, prawda? | |
Idź dalej, aż do miejsca, gdzie wchodziłeś do tunelu. Skręć w prawo i ruszaj zawieszoną w przestrzeni kładką. Strach cię ogarnął? Spokojnie, nic ci nie grozi. | |
Idź prosto, nigdzie nie skręcaj, ale zapamiętaj miejsce, w którym kładka rozgałęzia się. | |
Gdy dotrzesz do końca ścieżki, zobaczysz... jak myślisz, może to latać? | |
Pewnie, że może, ale by działało potrzebuje gorącego powietrza. Zejdź drabiną na dół i idź, aż dojdziesz do windy hydraulicznej. | |
Skręć w lewo, po prawej zobaczysz drabinę, którą wespniesz się do góry. Tam znajdziesz kolejne strony z Dziennika Saavedro. Zabierz je. | |
Po lewej zobaczysz ogromne, okrągłe drzwi, które musisz otworzyć. | |
Przejdź przez nie i po ogromnej, zawieszonej w powietrzu, rurze przedostań się na drugą stronę wąwozu. | |
Po prawej stronie zauważysz zapewne jakieś dziwne, okrągłe... coś. To drzwi do tunelu. Otwórz je. | |
Ruszaj tunelem na wprost. | |
Przecież nie boisz się ciemności, prawda? Po chwili zobaczysz wydobywające się z podłogi światło. Otwórz kratkę i zejdź w dół. Z jednej strony zobaczysz metalowe drzwi, które powinieneś otworzyć. | |
Poznajesz to miejsce? Właśnie, już tam byłeś. Rozejrzyj się teraz dookoła, popatrz przez szybę, przyjrzyj się wiatrakowi na ścianie w drugim pomieszczeniu. Możesz zejść na dół, ale nie otwieraj drzwi, gdyż za nimi jest lawa. Wróć do góry. Zaraz - pomieszczenie zalane lawą, wiatrak... Już wiesz skąd weźmiemy gorące powietrze? | |
Pod szybą, na podstawie zobaczysz czerwoną gałkę. Pociągnij ją do góry, a następnie zejdź drabinką w dół. Widzisz? Już nie ma lawy. | |
Otwórz je i wejdź do środka. Kolejna podstawa z gałką. Pobawimy się nią trochę, dobra? | |
Przesuń gałkę w lewo. Z prawej przesunie się nad twoją głową ogromna... turbina? Odsłoni przepiękny fresk na ścianie. | |
Przesuń gałkę w dół. Pomieszczenie zostanie zalane lawą, ale nie bój się, jesteś bezpieczny. | |
Przesuń gałkę w prawo. Turbina wróci na swoje miejsce. Przesuń gałkę w dół. Platforma, na której stoisz, podniesie się do góry, a ty na wprost zauważysz przed sobą przycisk uruchamiający wiatrak. Naciśnij go. |